Σφαγές και σφαγές

Στις δηλώσεις ικανοποίησης για την σύλληψη του Κάραζιτς ήλθε να προστεθεί και αυτή της Μαντλίν Όλμπραιτ, υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ την εποχή του πολέμου στην Γιουγκοσλαβία.
Τα πράγματα είναι σήμερα έτσι που εκείνος είναι ο σφαγέας –και όντως είναι- και εκείνη η απελευθερώτρια των καταπιεσμένων και η υπερασπίστρια των αρχών της Δημοκρατίας.
Οι νεκροί που προκάλεσε η ίδια, την ίδια εποχή, στην ίδια περιοχή, υλοποιώντας την πολιτική της χώρας της δεν λαμβάνονται υπόψιν στο σχηματισμό της ιστορικής εικόνας της, συνεπώς δεν είναι σφαγέας, έστω κι αν κι ίδια αυτή πολιτική υπέθαλψε σφαγές, ενδεχομένως και εκείνες του Κάραζιτς.
Ο Κάρατζιτς όμως είναι. Kαι πρέπει να δικαστεί για αυτό, παρότι επίσης είναι ποιητής και συγγραφέας, ψυχίατρος και στα τελευταία χρόνια «…γιατρός Ντάμπιτς, ειδικευμένος στην Ινδία, την Ιαπωνία και την Κίνα, όπου ειδικεύτηκε στα κινεζικά βότανα, την γιόγκα και την αυτοσυγκέντρωση και που στην Σερβία γύρισε στα τέλη της δεκαετίας του 90 για να γίνει ένας από τους καλύτερους γιατρούς εναλλακτικής ιατρικής», όπως λέει το site πίσω από το οποίο κρυβόταν. Έστω κι αν επίσης αγωνίστηκε με τον ίδιο με εκείνην απάνθρωπο τρόπο για όσα ο ίδιος πίστευε και ήθελε να υπερασπιστεί.

Δεν είναι, φυσικά, ο μόνος σφαγέας που η Ιστορία χαρακτηρίζει ως σφαγέα, ούτε ο μόνος σφαγέας που η Ιστορία δεν χαρακτηρίζει ως ήρωα, ακόμη δε και ως Μέγα. Γιατί κι εδώ τα πάντα είναι σχετικά. Την Ιστορία, ως γνωστόν, τη γράφουν οι νικητές και τη βλέπουν όπως θέλουν. Αν και σχεδόν πάντα, η παρέλευση του χρόνου γεννά και πιο αντικειμενικούς εκτιμητές των ιστορικών γεγονότων, που καταγράφουν κάθε σφαγή ως σφαγή.
Ιδίως δε όταν η σφαγή λαμβάνει χώραν τον 21ο αιώνα, όπου πλέον δεν υπάρχει καμιά διαφορά, η οποία να μην μπορεί να λυθεί στο πλαίσιο των Διεθνών Οργανισμών.
Αρκεί να τους αφήσουν να λειτουργήσουν όπως πρέπει κι όχι να τους βάζουν να σιγοντάρουν, εμμέσως πλην αποτελεσματικώς, τις καταδικαζόμενες και μη σφαγές.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ  -(Φωτογραφία: PIX)

9 σχόλια

  • Κι έτσι ο Κάραζιτς χαρακτηρίζεται ως σφαγέας -και τέτοιος είναι – ενώ η Ολμπράιτ, ως σωτήρας!

    Το θέμα με όλους αυτούς τους εγκληματίες, δεν είναι το ποιοι θα χαρακτηρισθούν ως τέτοιοι αλλά το ποιοι θα τιμωρηθούν για τα εγκλήματά τους και ποια τιμωρία είναι αρκετή για αυτούς.

    Και ο Ιωαννίδης -όπως και οι υπόλοιποι της “παρέας” του- ισόβια έφαγε αλλά τώρα στα γεράματα, θα βγει για λόγους υγείας. Και πείτε μου σας παρακαλώ, τα τόσα χρόνια φυλακής, είναι ικανά να σβήσουν τα δεινά που υπέστη ο λαός, την επταετία της Χούντας;;;

    Όσο για τους Διεθνείς Οργανισμούς, όπως ο ΟΗΕ, ας μην ξεγελιόμαστε. Απλά υπάρχουν για να μας διατηρούν εκείνη την πολυπόθητη αίσθηση της ασφάλειας, που χρειαζόμαστε ως πολίτες κάθε κράτους. Να μας αφήνουν να πιστεύουμε, πως υπάρχει δημοκρατία. Μόνο που αυτή η δημοκρατία, είναι εντελώς εικονική πραγματικότητα.

  • Οι σφαγές δεν είναι προνόμιο των αυταρχικών καθεστώτων ούτε η δημοκρατία εγγυάται την αποτροπή τους. Άλλωστε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα πολέμου της ιστορίας, οι μαζικοί βομβαρδισμοί αμάχων – συγκεκριμένα των Γερμανών πολιτών στο Αμβούργο το 1943, στη Δρέσδη το 1945 και των Ιαπώνων στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι το 1945 – ήταν έργο της μεγαλύτερης δημοκρατίας στον κόσμο, των Ηνωμένων Πολιτειών.Και φυσικά γνωρίζουμε τα εγκλήματα της δημοκρατίας στην άμεσα μεταπολεμική και τη σύγχρονη περίοδο.
    Σφαγή και πολιτισμός συχνά βάδιζαν χέρι-χέρι, σε μία πορεία, τα ίχνη της οποίας έχουν καταγραφεί από την αρχαιότητα. Υπάρχουν εδώ δύο διαστάσεις του θέματος, τις οποίες πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν, η ηθικολογική και η ρεαλιστική. Αποτρόπαιες, επομένως, οι κάθε λογής σφαγές (είτε γίνονται από τους δημοκράτες Αμερικανούς, τους κομμουνιστές Σοβιετικούς, τους εθνικοσοσιαλιστές Γερμανούς, τους Σέρβους ή τους Κροάτες), δεν παύουν, ωστόσο, από άποψης λειτουργίας του πολέμου να αποτελούν επιμέρους τακτική αυτού.Η πολιτειακή μορφή ενός κράτους είναι απλώς ένα ιδεολογικό εποοικοδόμημα, τα γεωπολιτικά συμφέροντα αυτού δεν μεταβάλλονται, απλώς αποκτούν διαφορετικό πρόσημα. Οι Αμερικανοί δημοκράτες της σήμερον υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα ανά τον κόσμο ακριβώς για να επεμβαίνουν στο εσωτερικό άλλων κρατών και να διασφαλίζουν την επιρροή τους. Το ίδιο συνέβη το 1944 με την απόβαση στη Νορμανδία, το ίδιο στο Βιετνάμ μετά το 1965, το ίδιο στη Γιουγκοσλαυία τα έτη 1991-95, το ίδιο και σήμερα.
    Ο πόλεμος δεν εξαλείφθηκε με την τεχνολογική πρόοδο της ανθρωπότητας, αντιθέτως ήταν ο πόλεμος εκείνος που επέφερε αυτήν ακριβώς την τεχνολογική και πολιτιστική πρόοδο, με την ανάπτυξη της αεροπορίας, των επικοινωνιών.
    Και όσο ειρωνικό και αν φαίνεται, δεν υπάρχει πιο δημοκρατικό γεγονός από τον πόλεμο (και φυσικά τον θάνατο), αφού πλήττει ή ευνοεί τους πάντες.
    Ο σκοτεινός σοφός της Εφέσου είχε απόλυτο δίκιο.

  • Σωστά, την ιστορία την γράφουν οι μεγάλοι χασάπηδες κ. Βίτσο. Εκείνο όμως που, από ένστικτο ξέρω, είναι ότι ένα έγκλημα δε είναι άλοθι για ένα πιο καινούργιο και βέβαια ούτε πατρον για ένα άλλο. Χανόμαστε πάντα στο ποιός ξεκίνησε την βαρβαρότητα. Κι η βαρβαρότητα ανθίζει ανενόχλητη. Δίκιο έχετε ο κ. Κάρατζιτς είναι ένας πιο μικρός εγκληματίας γιατί του ‘τυχε ένας πιο μικρός στρατός σ’ ένα πιο μικρό κράτος. Η πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία δεν ήταν ποτέ ένα κράτος ενωμένο κάτω (ή πάνω)σε δημοκρατικές αποφάσεις-διαδικασίες-λέγε με Ελβετία. Η έξω εικόνα ήταν: Γιουγκοσλάβοι. Η μέσα ψυχή ήταν: Σλοβένοι, Κροάτες και τα κτλ. (Μαζί και κείνοι που από την εθνική κολυμπήθρα του Τίτο περίσσευαν από πατούσα και πάνω -λέγε με Μακεδόνες.)Γειά σας

  • Το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγχης είναι δείγμα κοινωνικής εξέλιξης και προόδου. Πλέον αποτελεί το φόβητρο κάθε φρενοβλαβούς δικτάτορα, κυβερνήτη ή στρατηγού που θα θέλει στο μέλλον να σκοτώνει ανυπεράσπιστους αμάχους.
    Θα συμφωνήσω βέβαια ότι η δράση του άνω δικαστηρίου είναι επιλεκτική αφού μαζί με τον Κάρατζιτς θα έπρεπε να συλλάβει και τον Μπούς και την Ολμπράιτ και τον Χόλμπρουκ και τον Ολμέρ αλλά και τον Πάπα της Ρώμης που επί αιώνες οδήγησε με τον θρησκευτικό φανατισμό στη διχόνια χριστιανών και μουσουλμάνων. Εγκληματίας πολέμου είναι και ο Μπερλουσκόνι που με το νέο νόμο που πρόσφατα ψήφισε κήρυξε την εκδίωξη χιλιάδων λαθρομεταναστών από τη χώρα του.
    Αλλά επειδή ουκ ισότης εν τη παρανομία, ας αρκεστούμε στις τωρινές διώξεις και ας ευχηθούμε στο μέλλον να υπάρξουν και άλλες.

  • Κάθε κράτος ανήκει στον λαό του, αυτό το αξίωμα το ξεχνούμε, όταν πρόκειται για τον δυτικό κόσμο και το θυμόμαστε επιλεκτικά, όταν πρόκειται για κάποιο κράτος του Τρίτου Κόσμου. Με άλλα λόγια, ακριβώς όπως οι χώρες της Αφρικής ανήκουν στους λαούς τους και όχι στους αποικιοκράτες, έτσι και οι χώρες της Ευρώπης ανήκουν στους λαούς τους και όχι στους επήλυδες λαθρομετανάστες. Επειδή είναι φτωχοί ή ταλαιπωρημένοι οι λαθρομετανάστες, δεν σημαίνει ότι έχουν και δίκαιο στις διεκδικήσεις τους, οι οποίες, άλλωστε, θα ήταν αδιανόητες στις χώρες προέλευσής τους. Η ιστορία δεν εξετάζεται με ηθικολογίες.

  • Εγώ θα συμφωνήσω με το Γάτο για τον Μπερλουσκόνι ότι με αυτό που κάνει στους λαθρομετανάστες θα μπορούσε να εξομοιωθεί με έγκλημα πολέμου.
    Άλλωστε μην ξεχνάμε την τεράστια συμβολή των λαθρομεταναστών στις γηρασμένες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα. Η σημαντικότερη συμβολή τους είναι στην αύξηση των γεννήσεων. Έτσι αν διαβάσει κανείς τον ημερήσιο τύπο θα διαπιστώσει ότι οι μισοί και πλέον γάμοι είναι μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών.
    Αλλά το φαιδρό της υπόθεσης είναι γιατί γίνεται αυτό. Δηλαδή γιατί όχι γάμοι μεταξύ Ελλήνων αλλά μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών;
    Μην εθελοτυφλούμε στο γιατί συμβαίνει αυτό. Αφού ιστορικά σαν Έθνος έχουμε ξεφτιλιστεί ας δούμε κατάματα την αλήθεια και σε αυτό το πεδίο: Μα ασφαλώς γιατί με τα νέα πρότυπα δεν υπάρχει το ετερόφυλο στοιχείο στην ελληνική κοινωνία ή μάλλον για να είμαι αντικειμενικός τείνει να εκλείψει. Έτσι και οι Ελληνίδες παντρεύονται αλλοδαπούς για τον απλούστατο λόγο ότι δεν βρίσκουν άντρες. Επομένως ανάγκη τους έχουμε τους αλλοδαπούς για την αναπαραγωγή κυρίως.
    Κάθε λοιπόν δίωξη ενάντια σε λαθρομετανάστες είναι δίωξη ενάντια στο μέλλον αυτής της χώρας.

  • Συμμετέχοντας στην κουβέντα, καταθέτω αυτό που έγραψα στο blogάκι μου “Εδώ Αθήναι” (http://XanthidisAthens.blogspot.com) στις 22/7 με τον τίτλο “Προδόθηκε και παραδόθηκε υπέρ πατρίδος”…

    Τη σύλληψη του Ράντοβαν Κάρατζιτς χαιρέτισε η διεθνής κοινότητα. «Ιστορική στιγμή για τα θύματα» χαρακτήρισε ο Γ.Γ. του ΟΗΕ τη σύλληψη. Ήδη η πρώτη ανάκριση του Σερβοβόσνιου πρώην ηγέτη ολοκληρώθηκε. Αντιδράσεις από διαδηλωτές στο Βελιγράδι. Πανηγυρισμοί στο Σαράγιεβο. Αυτά μεταδίδονται από τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, αλλά δεν μας λένε πότε έγινε η… παγκόσμια δημοσκόπηση και διαπιστώθηκε ότι η διεθνής κοινότητα χαιρέτισε τη σύλληψη του Ράντοβαν Κάρατζιτς… Τόσο εύκολα ξεχάστηκε το δράμα του σέρβικου λαού; Και ποιοί κατηγορούν ποιόν για… «εθνοκαθάρσεις»;
    Ο άλλος, ο Γ.Γ. του ΟΗΕ βγήκε και δήλωσε: «Ιστορική στιγμή για τα θύματα»! Πού ήταν τότε το άτομο; Μήπως εκεί που ήταν και οι κ.κ. Μπαρόζο και Σολάνα, οι οποίοι ως «σταρς» της ΕΕ, εξεδήλωσαν παρόμοιες «χαρούλες»! Να όμως, που ανέλπιστα εμφανίστηκε… ευτυχής και ο κ. Σαρκοζί, ο οποίος είπε τα ίδια με τους δύο προηγούμενους Ευρωπαίους. Δηλαδή, ότι τώρα ανοίγει ο δρόμος για την ένταξη της Σερβίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση…
    Η άλλοτε κραταιά Γιουγκοσλαβία πνίγηκε στο αίμα και διαλύθηκε, η Σερβία είδε τον αξιοπρεπή λαό της να υφίσταται τις μύριες στερήσεις και το Βελιγράδι έσκυψε το κεφάλι στις απαιτήσεις των «γερακιών», συλλαμβάνοντας και στέλνονταν τον Ράντοβαν Κάρατζιτς στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, επειδή αυτό θέλησε η συνταξιούχος σήμερα κυρία Κάρλα ντελ Πόντε. Εγκληματίας πολέμου για τους μεν – σύμβολο του σερβικού πατριωτισμού για τους δε… Κάπως έτσι γεννώνται οι ήρωες των λαών.

  • Αξιότιμοι κύριοι,
    η οργή και αγανάκτησή μου με τα τόσα ανήκουστα που διάβασα στα προκείμενα σχόλια είναι τόσο μεγάλη που ηναγκάσθην να παρέμβω δια της ηλεκτρονικής γραφής.
    Ακατανόμαστοι σχολιασταί όπως ο “τζαζ” ή “Gatos” ως άλλοι κλουξ κλαν ήτοι φέροντες κουκούλες εις τα πρόσωπα και τις ψυχές τους για τον προφανή λόγο ότι όλα όσα γράφουν είναι ανυπόστατα και ψευδή, απηχούμενα τις μολυσματικές ψυχές τους, χρήζουν απάντησης ελληνικής και πατριωτικής.
    Στην Ελλάδα ούτε από έλλειψη ανδρισμού πάσχουμε ούτε ξενόφερτα πρότυπα και αλόγιστες επιδράσεις επιθυμούμε. 98% είμεθα ελληνορθόδοξοι και άνδρες μην επιτρέποντες σε κανέναν να προσβάλει τη φύση και το γένος μας. Επιπροσθέτως, ουδέποτε η Ελλάς είχε ανάγκη τους χιλιάδες κουρελιάρηδες λαθραίως εισβάλλοντες αλλοεθνείς. Απλώς ως χώρα εντός της οποίας εγεννήθη η φιλοξενία τους υποδεχθήκαμεν δια να διάγουν βίο ελληνοπρεπή και εντός των ορίων του νόμου και των παραδόσεών μας.
    Εν τέλει και όσον αφορά την σύλληψη του Κάρατζιτς ας θυμηθούμε εκείνη την ρήση που λέει ότι κανείς δεν αγιάζει στο τόπο του. Τους Σέρβους που ευεργέτησε, αυτοί οι ίδιοι τον πρόδωσαν παραδίδοντάς τον εις χέρια ανήθικα, δυναστικά, αλλοεθνή ήτοι στα χέρια των Αμερικανών, της Κάρλας ντε Πόντε και της Σούζαν Σάραντον.

  • Επειδή θα πρέπει να ακριβολογούμε σε θέματα πολιτικής, οφείλω να παρατηρήσω ότι, το αυθαιρέτως ονομαζόμενο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης έχει πραγματική ονομασία Δικαστήριο της Χάγης για τα Εγκλήματα Πολέμου και δεν αποτελεί όργανο του ΟΗΕ, αλλά συνιστά εξ ίσου αυθαίρετη συγκρότηση οργάνου από τους νικητές στο διαμελισμό των Βαλκανίων.
    Το ποιοι είναι φρενοβλαβείς ή σφαγείς έχει τη σημασία του, αναλόγως από ποιους προέρχεται ο χαρακτηρισμός αυτός. Κανένας λαός δεν χαρακτηρίζει έτσι τον όποιο ηγέτη του εφ’ όσον οι πράξεις στις οποίες επιδίδεται έχουν την έγκριση του λαού του ή αποβλέπουν στη διατήρηση της εθνικής ταυτότητας του λαού αυτού. Κατά τον ίδιο λόγο που δεν μας αρέσει να θεωρειται σφαγέας ο Μέγας Αλέξανδρος ή ο Βασίλειος ο Βουλγαροκτόνος που τύφλωσε ένα ολόκληρο στρατό, έτσι και οι Σέρβοι έχουν δικαίωμα στα δικά τους πρότυπα.

    Όσον αφορά στους λαθρομετανάστες και τους Ιταλούς, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ανεξαρτήτως του τι θα προβλέπει η νομοθεσία Μπερλουσκόνι, έχω προσωπικές μαρτυρίες αλλοδαπών που πέρασαν από την Ελλάδα και δήλωσαν ότι προτιμούν την Ιταλία διότι είναι χαλαρότερο, εκεί, το καθεστώς για την ίδρυση ατομικών επιχειρήσεων, απ’ ότι στην Ελλαδα. Μέχρι και στην περιοχή της Αόστα έχουν ανοίξει Αιγύπτιοι …πιτσαρίες!

Κλικάρετε εδώ για να σχολιάσετε