Ανιστόρητη ιστορία

Εν αρχή ην η κ. Ρεπούση που προσπαθούσε να πείσει τα ελληνόπουλα ότι η Τουρκοκρατία ήταν μία ιδανική περίοδος για τους προγόνους μας.

Στη συνέχεια ήλθε η τετράτομη ιστορία των Βαλκανίων που χρηματοδοτήθηκε από τον γνωστό χρηματιστή Τζορτζ Σόρος και κινείται στη ίδια γραμμή υπέρ των Οθωμανών.

Μετά ήλθε στην επικαιρότητα η άποψη ότι πριν από το 1821 δεν υπήρχε συγκροτημένη ελληνική εθνική συνείδηση, αλλά οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές μάς έμαθαν να λέμε ότι είμαστε Έλληνες.

Όλα αυτά τα ιδεολογήματα συγκεντρώνονται σήμερα στη νέα τηλεοπτική σειρά του ΣΚΑΪ για το 1821. Δεν προσχωρώ σε συνωμοσιολογίες, αλλά πολλοί συμπατριώτες μας ευλόγως διερωτώνται αν υπάρχει πολιτική σκοπιμότητα πίσω από την εργώδη αυτή προσπάθεια να ξαναγραφεί ή μάλλον να σβηστεί οριστικά η Ελληνική Ιστορία. Αφήνω την απάντηση στον κάθε νουνεχή αναγνώστη και θα ασχοληθώ με την αμιγώς ιστορική πλευρά της υποθέσεως.

Ερώτημα πρώτον. Έχει δίκιο η άποψη που προβάλλεται στη σειρά του ΣΚΑΪ ότι η εθνική συνείδηση των Νεοελλήνων διαμορφώθηκε μόλις λίγα χρόνια πριν από το 1821; Φυσικά όχι. Εκατοντάδες μαρτυρίες Ελλήνων και ξένων, κληρικών και λαϊκών, περισσότερο ή λιγότερο μορφωμένων διαψεύδουν τους συντελεστές της σειράς. Ελληνικό έθνος με συνείδηση ενότητος υπάρχει από την Αρχαιότητα. Ήδη τον 5ο αιώνα π.Χ. ο Ηρόδοτος καταγράφει τα συνδετικά στοιχεία που ένωναν τις ελληνικές πόλεις κράτη: Η κοινή καταγωγή, η γλώσσα, η θρησκεία, τα ομότροπα ήθη. Συνεχίζεται αυτή η συνείδηση στην ελληνιστική και βυζαντινή περίοδο, με αποκορύφωμα την απάντηση του Αυτοκράτορα της Νικαίας Ιωάννη Βατάτζη προς τον Πάπα Νικόλαο Θ΄ το 1250: Είμαστε το αρχαίο γένος των Ελλήνων, από το οποίο άνθισε η σοφία για όλον τον κόσμο. Συνεχίζεται με την τελευταία ομιλία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου όταν ονομάζει την Κωνσταντινούπολη «ελπίδα και χαρά πάντων των Ελλήνων».

Γύρω στο 1700 ο φλογερός ιεροκήρυκας Ηλίας Μηνιάτης παρακαλεί την Παναγία ως εξής: «Έως πότε το τρισάθλιον γένος των Ελλήνων έχει να ευρίσκεται εις τα δεσμά μιας ανυποφέρτου δουλείας;». Οι όροι Ρωμηός, Γραικός και Έλλην χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και με παρεμφερή σημασία. Χαρακτηριστικό είναι το ποίημα του Ματθαίου Επισκόπου Μυρέων, ο οποίος το 1619 θρηνεί για την Άλωση χρησιμοποιώντας για το έθνος μας και τα τρία αυτά ονόματα. Από το 1529 έως το 1821 το δημοφιλέστερο ανάγνωσμα του λαού μας ήταν η «Φυλλάδα του Μεγαλέξανδρου» που θύμιζε την δόξα των αρχαίων προγόνων. Το 1708 ο Νικόλαος Μαυροκορδάτος στο έργο του «Φιλοθέου Πάρεργα» γράφει ότι είμαστε το γένος των «άγαν Ελλήνων», δηλαδή καθαρόαιμοι Έλληνες. Και οι καραβοκύρηδες επί Τουρκοκρατίας τοποθετούσαν στα πλοία τους ως ακρόπρωρα τις μορφές των Αρχαίων Ελλήνων. Λαός, λοιπόν, και διανοούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι υπάρχει συνέχεια του Ελληνισμού.

Ερώτημα δεύτερο: Περνούσαν καλά οι Έλληνες επί Τουρκοκρατίας, με δικαιώματα και ελευθερίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ στις 25.1.2011; Ας αφήσουμε τις μαρτυρίες της εποχής εκείνης να απαντήσουν:

Στα μέσα του 17ου αιώνος ο Γάλλος Ιησουίτης Ρισάρ καταγράφει τις εντυπώσεις του από την υπόδουλη Ελλάδα: «Να σκεφθεί κανείς ότι ουδέποτε από την εποχή του Νέρωνος, του Δομητιανού και του Διοκλητιανού έχει υποστεί ο Χριστιανισμός διωγμούς σκληρότερους από αυτούς που αντιμετωπίζει σήμερα η ανατολική Εκκλησία…». Τον 17ο αιώνα ο Μουσουλμάνος περιηγητής Εβλιγιά Τσελεμπή περιγράφει βιαίους εξισλαμισμούς και παιδομάζωμα στη Βέροια, στην Έδεσα και σε άλλες πόλεις. Το δημοτικό μας τραγούδι έχει καταγράψει τον θρήνο των μανάδων για τα παιδιά τους ως εξής: «Ανάθεμά σε Βασιλιά (σ.σ. Σουλτάνε) και τρισανάθεμά σε…. να μάσεις παιδομάζωμα , να κάνεις Γενιτσάρους… πέρσυ πήραν τον γιόκα μου φέτος τον αδελφό μου»! Περί το 1760 ο Ιωάννης Πρίγκος από το Πήλιο γράφει: «Τέτοιος βάρβαρος άδικος είναι ο Τούρκος». Στα τέλη του 18ου αιώνος ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης καταγράφει 87 από τα αναρίθμητα μαρτύρια Νεομαρτύρων, δηλαδή Χριστιανών που βασανίσθηκαν και θανατώθηκαν λόγω της Χριστιανικής τους πίστης. Ο Φωτάκος Χρυσανθόπουλος, υπασπιστής του Θ. Κολοκοτρώνη, στα Απομνημονεύματά του μάς δίνει μαρτυρία κρυφού σχολειού που οργάνωναν οι ιερείς φοβούμενοι τους Τούρκους.

Ερώτημα τρίτο: Οι κλέφτες ήσαν εθνικοί αγωνιστές ή φυγόδικοι εγκληματίες, όπως ακούσαμε από τον ΣΚΑΪ; Αν κάποιος Έλληνας έβλεπε τον Τούρκο να βιάζει την αδελφή του και επετέθη στον βιαστή, τότε ναι, ίσως κάποιοι από τους κλέφτες των βουνών να ήσαν φυγόδικοι. Αλλά από το άδικο δικαστήριο του κατακτητή. Σημαντική λεπτομέρεια, η οποία αποσιωπήθηκε. Όσο δε για την συνείδηση των ίδιων των κλεφτών, την εξηγεί ο Θ. Κολοκοτρώνης, ο οποίος ανδρώθηκε μέσα στην κλεφτουριά. Λέγει, λοιπόν, στον Άγγλο Ναύαρχο Χάμιλτον ότι οι κλέφτες και οι αρματολοί στα βουνά είναι η φρουρά του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου, η οποία συνεχίζει ακόμη να πολεμά.

Ερώτημα τέταρτο: Ήσαν μόνο οικονομικά τα αίτια της Ελληνικής Επαναστάσεως; Αυτή τη μονομερή ερμηνεία την καθιέρωσαν κάποτε οι Έλληνες μαρξιστές, αλλά οι ίδιοι την απέσυραν στο συνέδριο του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών το 1981. Όμως αξία έχει η άποψη των ίδιων των αγωνιστών: Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος, διεκήρυξε ο Αλ. Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821. Αγωνιζόμαστε για τον Χριστό και τον Λεωνίδα, έγραφε η προκήρυξη του Αθανασίου Διάκου που δημοσιεύθηκε σε ιταλική εφημερίδα της Τεργέστης. Αυτά προς το παρόν.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ

3 Σχόλια

  1. Ο/Η Άκης Ψηλός λέει:

    Καλοπερνούσαν οι Έλληνες, και οι άλλοι λαοί της Βαλκανικής όλους αυτούς τους αιώνες κάτα από την “προστασία” των Τούρκων τόσο που η λέξη Σουλτάνος ήταν συνώνυμη του ευεργέτης.
    Η Ελληνική προπαγάνδα αργότερα άλλαξε την ζητωκραυγή του Ελληνα “τάισε με αγά να αγιάσεις” στο καταχθόνιο “σφάξε με αγά να αγιάσω”.
    Αχάριστοι λαοί.
    Αλλά πιο αχάριστοι αργότερα φάνηκαν οι Αρμένιοι ακόμα και οι πρώην φίλοι Κούρδοι που ονόμασαν τα σχέδια φιλανθρωπίας και αγάπης των Τούρκων ηγετών προς τις εθνικότητες τους σαν γενοκτονία και εξολόθρευση των μειονοτήτων.
    Τέτοια αχαριστία πως πληρώνεται;

  2. Ο/Η ndemonicos λέει:

    @΄Ολους: Είναι πολύ φιλότιμη η προσπαθεια της σειράς του ΣΚΑΪ να μας κάνει να ντρεπόμαστε που είμαστε Έλληνες -η κ. Αρβυλέρ απλώς μας διέγραψε, μια και καλή, και μαζί μας και την ύπαρξη ελληνικής φυλής μιλώντας στο Αρχονταρίκι -μας έβαλε τσουρμηδόν στα αζήτητα. Ο παπάς την άκουγε εν-ειρήνη.
    Οι Ρόμα είναι Ρόμα ασφαλώς. Έχουν φυλή. Λέτε αυτή η φυλή να ξεφύγει, δεν πάνε και σχολείο κιόλας κι ουδεν κακόν αμιγές καλου, από τον απο-εθνισμό;
    Ο Κίσιγκερ είχε προηγηθεί του έργου της κ. Αρβυλέρ με το δικό του βιβλίο -(The years of Upheaval)- στις αρχές της δεκαετίας του ’70.
    Μετά ήρθε ο σταλμένος οδοστρωτήρας “Αντρέα προχώρα σε θέλει όλη η χώρα” και με τις προοδευτικές ιαχές μας -είχαμε κι από πάντα κατά νου το ρουσφέτι- ξεκίνησε το επιμελές ξεχαρβάλωμε της καλύβας του καραγκιόζη. Μας άφησε όμως, ο αμοραληστής, ελευθερία να εξασκούμε αυτά που μάθαμε επί… τουρκοκρατίας!! Γιατί ο ΑΓΠ και οι συμμορία του είχαν κατά νου την ληστεία ΟΛΩΝ των πόρων ΟΛΟΥ του έθνους…
    Μετά ήρθε η προοδευτική κ. Ρεπούση- που, από το προοδευτικό Υπουργείο δια βίας άχρηστης μάθησης του ΘαΣοΚου κ. Σημήτη, ήθελε τα παιδιά μας να ντρέπονται που είναι ελληνάκια. Αυτό λέγεται μελέτη Ιστορίας του διπλανού μας…
    Μετά ήρθε ο απίστευτα ανίκανος ανηψιός του “εθνάρχη”.
    Και, μετά, το τέλος του θανατερού κύκλου: Με τον λιγώτατο γιό του μεγάλου αμοραληστή!
    Τελικά ΟΛΟΙ αυτοί ΑΠΛΩΣ μας προετοίμαζαν για το Μνημόνιο. Έτσι νομίζω.
    Αυτό θα μας σβύσει -αυτό ΔΕΝ το νομίζω ΕΙΜΑΙ σίγουρη.

  3. Ο/Η Άκης Ψηλός λέει:

    Σωστά τα λες.
    Θα μας σβύσει όμως ή θα μας ξυπνήσει;
    Ότι δεν μας σκοτώνει μας θεριώνει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *