Έθνος καραγκιόζηδων

Η απόφαση της UΝΕSCΟ που αναγνώρισε ως Τούρκο τον Καραγκιόζη, αντί να προκαλέσει ανακούφιση, εξόργισε την επιλεκτικά ευαίσθητη Ελλάδα. Αποστερείται, λένε, έτσι η χώρα μας από μιαν άυλη φιγούρα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με κίνδυνο να δεχθώ και πάλι ποταμούς λάσπης, εγώ πληροφορήθηκα με ανακούφιση την απόφαση του διεθνούς αυτού πολιτιστικού οργανισμού να χρεώσει στα κουσούρια των πρώην δυναστών μας Οθωμανών και το καραγκιοζιλίκι. Γιατί εδώ και είκοσι χρόνια από τη στήλη αυτή στηλιτεύω την από μέρους των νεοελλήνων ηρωοποίηση του πρωταγωνιστή του Θεάτρου Σκιών και κυρίως την ανάδειξή του σε πρότυπο για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.

Στο «Βήμα» τής 29.12.1991, αναλύοντας την άποψή μου ότι «αυτός ο κακομούτσουνος και κακομοίρης είναι η συμπύκνωση μερικών από τα πιο απεχθή και χυδαία ελαττώματα που γέννησε η ανθρώπινη ψυχή», επεσήμαινα: «Είναι πρώτα πρώτα τεμπέλης. Παριστάνει ότι δήθεν θέλει να δουλέψει και γι΄ αυτό κατά καιρούς επαγγέλλεται τα πάντα (φούρναρης,γιατρός, δικηγόρος, μάγειρας κτλ., χωρίς να έχει οποιαδήποτε σχετική γνώση, με μόνη πρόθεση να ξεγελάσει τους άλλους για να τα κονομήσει». Σταθερή επιδίωξή του να βγάλει λεφτά χωρίς να κοπιάσει. Αλλά όταν δεν αρκεί η απάτη καταφεύγει στην επόμενη εύκολη λύση, την κλοπή. Χωρίς μάλιστα να διστάζει να κατακλέβει τους κοντινούς του φίλους και συγγενείς (τον Χατζηαβάτη ή τον μπαρμπαΓιώργο). Ετσι, εκτός από τις αρετές της φιλοπονίας και της εντιμότητας, εξευτελίζει και την υψηλή ανθρώπινη αρετή της φιλίας. Χαρακτηριστικό σύμβολο των απεχθών αυτών χαρακτηριστικών του είναι το μακρύ του χέρι. Για να κλέβει ευκολότερα αλλά και για να δέρνει. Και μάλιστα όχι κάποιους κακούς ή εχθρούς αλλά τα ίδια τα παιδιά του και τον καλοκάγαθο και ανιδιοτελή φίλο του Χατζηαβάτη.

Ενα τέτοιο βρωμερό υποκείμενο είναι πολύ φυσικό να χαρακτηρίζεται από τη μέχρις εξευτελισμού αυτοταπείνωση έναντι των ισχυρών και τη βάρβαρη μεταχείριση των αδυνάτων. Είναι φυσικά και άδικος. Οσάκις «κονομήσουν» κάτι με τον Χατζηαβάτη, αναλαμβάνει τη μοιρασιά κατά τη γνωστή ρήση: «Τα δικά σου δικά μου και τα δικά μου δικά μου». Είναι και μισογύνης. Εκείνος τεμπελιάζει ή διδάσκει τα παιδιά του πώς να τον αντιγράψουν, ενώ η Καραγκιόζαινα ουδέποτε εμφανίζεται στη σκηνή αλλά κάπου στο βάθος κάνει όλες τις δουλειές του σπιτιού και δέχεται εντολές και βρισιές από τον τεμπελχανά σύζυγό της που είναι πάντα ξάπλα κατηγορώντας την άδικη κοινωνία.

Ως οικογενειάρχης δεν αρκείται στο να δίνει το κακό παράδειγμα στα παιδιά του. Τους παραδίδει καθημερινά και μαθήματα κλοπής και απάτης ως μέσου πλουτισμού χλευάζοντας την εργασία, την εντιμότητα, τα γηρατειά.

Ο Καραγκιόζης σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου θα ήταν το κορυφαίο παράδειγμα προς αποφυγήν. Στην Ελλάδα έχει υιοθετηθεί επισήμως ως πρότυπο διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας. Με τέτοια καραγκιοζιλίκια δεν είναι περίεργο πώς καταντήσαμε ο παρίας των πολιτισμένων εθνών και αυστηρά εποπτευόμενος λαός ως κατ΄ επάγγελμα απατεώνας και διεφθαρμένος. Ας σημειωθεί ότι ορθώς φαίνεται πως διεκδίκησαν οι γείτονές μας την τουρκική ταυτότητά του. Στη γενέτειρά του Προύσα, στην είσοδο του μεγαλύτερου εκεί τεμένους, υπάρχει εντοιχισμένη η φιγούρα του Καραγκιόζη. Η εξήγηση που μου εδόθη από τον τούρκο ξεναγό ήταν ότι όταν ανεγείρετο το τζαμί ο Καραγκιόζης σύχναζε εκεί διηγούμενος τα ειδεχθή κατορθώματά του. Καθώς χλεύαζε την εργατικότητα των χτιστών προκαλούσε καθυστέρηση στην πρόοδο της ανοικοδόμησης. Ετσι είδε και απόειδε ο επόπτης του έργου και τον αποκεφάλισε.

Μετά τον επίσημο εκτουρκισμό του, μακάρι, απαλλασσόμενοι εμείς οι Ελληνες από την απεχθή κληρονομιά του, να πάψουμε πια να είμαστε έθνος καραγκιόζηδων. Αν δεν είναι αργά.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
ΤΟ ΒΗΜΑ

7 σχόλια

  • κυριε Μαρινο
    αληθεια εχετε εναποθεσει την διαπαιδαγωγηση των παιδιων σας στον καραγκιοζη ?
    εγω νομιζα τοσα χρονια οτι η διαπαιδαγωγηση γινεται απο τους δασκαλους και τους γονεις. οταν ως πιτσιρικας χαζευα θεατρο σκιων το εκανα για να γελασω με τα αστεια και τις γκαφες του.
    επισης τα ιδια ακριβως τεχνασματα χρησιμοποιουνται και απο τον τσαρλι τσαπλιν αλλα και απο τους χοντρο-λιγνο !
    μηπως λοιπον να αποκυρησαμε ολες τις κωμωδιες μαζι και τον βουβο κινηματογραφο???

    εννοειται πως απογορευεται το hard rock kai to heavy metal που σπρωχνουν τη νεολαια στα ναρκωτικα και το σατανισμο !!!

    parental advisory – explicit lyrics … τα συντηρητικα κανουν κακο στην υγεια !

    εσεις και η Tipper Gore

    υ.γ: “Ας σημειωθεί ότι ορθώς φαίνεται πως διεκδίκησαν οι γείτονές μας την τουρκική ταυτότητά του.”
    …με τετοιες αποψεις δυστυχως θα παραμεινουμε εθνος καραγκιοζηδων !

  • (πριν σχολιάσω, αξίζει ίσως να επισημάνω ότι..δεν είμαι το ίδιο και το αυτό πρόσωπο με τον προσχολιάσαντα συνονώματό μου!!)

    Εγώ κ.Μαρίνο θα συμφωνήσω με τα λεγόμενά σας (ότι στην ουσία ο Καραγκιόζης είναι παράδειγμα προς αποφυγήν). Όντως, ο Καραγκιόζης ως ‘χαρακτήρας’του θεάτρου σκιών στην Ελλάδα ενσαρκώνει τις ιδιότητες που προαναφέρατε.
    Μάλιστα, ο ‘Καραγκιόζης’ του αντιστοίχου τουρκικού θεάτρου σκιών (που σαν παιδάκι έβλεπα στην τουρκική τηλεόραση , καθότι μένω σε παραμεθόριο περιοχή της Ελλάδας) ήταν τελείως διαφορετικός ως χαρακτήρας,ο οποίος έμοιαζε κάπως με την προσωπικότητα του Νασρεδδίν Χότζα. Οι δε ‘περιπέτειες’ του τούρκου Καραγκιόζη θα μπορούσαν να παρομοιασθούν με αυτές του Νασρεδδίν Χότζα.

    Αναφορικά στο εάν και κατά πόσον ο ‘έλληνας’ Καραγκιόζης ως χαρακτήρας όπως όλοι τον ξέρουμε είναι πνευματικό δημιούργημα του σύγχρονου νεοελληνικού πολιτισμού, δεν νομίζω ότι χωρεί ουδεμία αμφιβολία. Ο τεμπέλης, γρουσούζης κ.λ.π. ‘έλληνας’ Καραγκιόζης δεν έχει σχεδόν τίποτα κοινό με τον τούρκο συνονώματό του. Και έτσι, ορθά κατά τη γνώμη μου, το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού προβάλει αντιρρήσεις στην ευρωπαϊκή εκτίμηση περί ‘αποκλειστικής τουρκικότητας’ του εν λόγω χαρακτήρα του θεάτρου σκιών.

    Όσον αφορά τώρα, το εάν ‘μάς τιμά’ ως λαό η σύνδεση του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού με τον έλληνα Καραγκιόζη, θα σάς ανταπαντούσα ότι : ναι, μάς τιμά ή μάς δυσφημεί, όσο μάς τιμούν ή μάς δυσφημούν οι πομπές, τα πάθη και τα λάθη των χαρακτήρων των 12 Θεών του Ολύμπου.

    Συνεπώς, δεν νομίζω ότι το καλό κἀγαθόν ή μή των χαρακτηριστικών του ‘έλληνα Καραγκιόζη’ αξίζει την θεώρηση που αναπτύσσετε. Ο ‘έλληνας’ Καραγκιόζης ,με όλα του τα κακά, είναι φιγούρα αναγνωρήσιμη στα ελληνόπουλα γενιές και γενιές. Το ορθό, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν το ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού να προβάλλει τις διαφορές ανάμεσα στον ελληνα και στον τούρκο Καραγκιόζη, οι οποίοι αν και μοιράζονται το ίδιο ακριβώς όνομα και ‘ζουν’ στην ίδια εποχή (Οθωμανική Αυτοκρατορία) , δρουν σε άλλο πολιτισμικό μήκος και πλάτος. Και έτσι πιστεύω ότι η Ελλάδα θα έχει το copyright επί όσου μεριδίου της τής αναλογεί.

    Τώρα, το εάν οι σύγχρονος νεοέλληνας μοιάζει με τον εν λόγω ‘έλληνα’ Καραγκιόζη -ο μόνος που ΔΕΝ φταίει γι’αυτό είναι το κομμάτι χαρτόνι/ξύλο το οποίο υλοποιεί όσα εκφράζει ο συγκεκριμένος χαρακτήρας του θεάτρου σκιών, που αποτελούσε και αποτελεί μορφή λαϊκής ψυχαγωγίας όχι μόνο στη σύγχρονη Ελλάδα και Τουρκία αλλά τόσο στην ευρύτερη περιοχή που κάποτε τελούσε υπό οθωμανική κατοχή όσο και σε μέρη που είναι πολύ μακρυά από εμάς (Ινδία, Ταϋλάνδη και Κίνα).

    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία, όωπς και τον ως άνω συνωνόματό μου, που με ενημέρωσε για το άρθρο σας.

  • Eίτε μας αρέσει, είτε δεν μας αρέσει ο Καραγκιόζης, είτε Έλληνας είναι, είτε Τούρκος ένα είναι το σίγουρο: Ότι όχι μόνο ευδοκίμησε στην ελληνική κοινωνία, αλλά αποτέλεσε τη χαρά και τη διασκέδαση μικρών και μεγάλων για αιώνες.
    Αυτό από μόνο του δεν λέει κάτι; Το τι αγκαλιάζει και το τι απορρίπτει ο λαός δεν έχει να κάνει με το πόσο του ταιριάζει; Αν πχ. ανάμεσα στα μειονεκτήματα του Καραγκιόζη σκεφτόταν κάποιος καραγκιοζοπαίχτης να βάλει ότι ήταν και …παιδεραστής, υπήρχε περίπτωση να έχει μέλλον στην ελληνική κοινωνία;
    Συνεπώς ο λαός για να τον αποδεχθεί αναγνώρισε στον Καραγκιόζη, όχι μόνο δικά του χαρακτηριστικά, αλλά συγχρόνως και τις αιτίες οι οποίες τα προκάλεσαν. Το λαϊκό θέατρο έχει ως πηγή την καθημερινότητα, δεν την διαμορφώνει το ίδιο, ούτε της κουνά διδακτικά το δάκτυλο. Αναπαριστά συνήθως με σατιρικό τρόπο την ζωή και βρίσκει αιτίες για να καταγγείλει τα στραβά.
    Θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι εκτός από τον Καραγκιόζη στις παραστάσεις του υπάρχουν και οι άλλες φιγούρες, οι οποίες παρουσιάζονται προς αποφυγήν αυτές: Ο εμετικός γλειψιματίας Χατζηαβάτης, ο αυταρχικός εύπορος Τσέλιγκας Μπάρμπα- Γιώργος, ο πουλημένος στη δούλεψη της εξουσίας Βεληγκέκας, ο δυνάστης Πασάς, ο κομψευόμενος άνευ λόγου Νιόνιος ο κατάσχημος Μορφονιός κλπ.
    Ο Καραγκιόζης αλλάζει επαγγέλματα γιατί ζει μέσα στην ανασφάλεια -επειδή έτσι κάνει ο βιοπαλαιστής Έλληνας για να επιβιώσει- αλλά σατιρίζει και επαγγέλματα, ιδίως την εκμετάλλευση που ασκούν στον κοσμάκη, όπως πχ. ο γιατρός.
    Υπάρχει πουθενά στις παραστάσεις του Καραγκιόζη ότι κάποιος του πρόσφερε να φάει και αυτός τα περιφρόνησε για να πάει να συνεχίσει τις απατεωνιές του, επειδή έτσι είναι η φύση του, κακοποιός;
    Ο Καραγκιόζης φέρεται όπως φέρεται επειδή όλοι οι άλλοι τον αναγκάζουν να φέρεται έτσι, επειδή ζουν σε βάρος του κι αυτός πρέπει να επιβιώσει. Και επειδή ξέρει πως η κατάληξη είναι πάντα μία και η ίδια: το ξύλο που θα φάει!
    Το ίδιο κάνει και ο Έλληνας από Τουρκοκρατίας μέχρι σήμερα. Προσπαθεί να επιβιώσει αμυνόμενος έναντι του Κράτους και των κρατικών παρατρεχάμενων. Οι αναλογίες με το σήμερα είναι εύλογες και φανερές.
    Ας μην κρίνουμε λοιπόν, ένα ολόκληρο είδος θεάτρου, απομονώνοντας τη προσωπικότητα ενός από τους ήρωές του.
    Ο Καραγκιόζης είναι κατακριτέος όσο είναι κατακριτέος από του Ευρωπαίους και ο σημερινός Έλληνας. Που τον κατηγορούν για σπατάλη, όταν οι ίδιοι τον ανάγκαζαν να αγοράζει περιττά κι άχρηστα όπλα. Που λαδώνει, επειδή αλλιώς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την κρατική μηχανή που θέλει να τον ισοπεδώσει, τη λειτουργία της οποίας τάχθηκαν να φροντίζουν εκείνοι που τα παίρνουν. Που κτίζει παράνομα, επειδή θέλει μια περιουσία για νόμιμες άδειες κλπ., αλλά και επειδή ξέρει πως εκείνοι που θα του τις δώσουν είναι χιλιάδες φορές πιο παράνομοι από τον ίδιο και ότι θα του νομιμοποιήσουν την παρανομία του όταν θα τον χρειαστούν για να νομιμοποιήσει τις δικές τους εκλέγοντάς τους ξανά στους θώκους της δημοκρατίας.
    Αν λοιπόν βγει μια Επιθεώρηση να παρουσιάσει/καταγγείλει σατιρικά το πώς ζει και κινείται ο σημερινός Έλληνας, πρέπει να κατηγορηθεί πως διαφθείρει τους νέους;

    Και όσον αφορά στην πατρότητα του Καραγκιόζη: Είναι φυσικό όταν δύο λαοί έχουν μείνει μαζί τουλάχιστον 400 χρόνια να έχουν κοινά στην τέχνη, στη γλώσσα, στην κουζίνα, στη νοοτροπία, παντού. Δηλαδή τον Καραγκιόζη τον δίνουμε στους Τούρκους επειδή εκείνοι είναι λαός απατεώνων; Και τον Καραμανλή τον κρατάμε επειδή είναι μέγας πολιτικός ανήρ και ηγέτης, όπως και οι λοιποί ‘Ελληνες;

  • Κρίμα που ο κατα τα άλλα αξιότιμος κ. Μαρίνος έχει αφήσει τον εαυτό του να συνεχίζει ένα τέτοιο ανόητο παιδικό κόλλημα.
    Ο Καραγκιόζης όπως το μπουζούκι, το συρτάκι, ο Καζαντζίδης και άλλες διασκεδάσεις του Ελληνικού “λαουτζίκου” ήταν και δυστυχώς είναι ακόμη ανάθεμα για μερικούς παλαιοαστούς.

    Ο Καραγκιόζης ήταν η διασκέδαση της φτωχολογιάς την εποχή που το θέατρο κόστιζε ένα μεροκάματο. Αλλά περισσότερο από το γέλιο που έφερνε, επέτρεψε την δημιουργία αρκετών γερών (καραγκιοζο)παικτών.
    Μπορεί ο Καραγκιόζης να είναι ανατολίτικης προέλευσης, όχι κατ’ ανάγκην Τούρκικης, αλλά η πλοκή, ιστορίες και διάλογος ήταν και είναι καθαρά Ελληνικής διανόησης και οι φιγούρες Ελληνικής τέχνης.

    Η ήττα και το ρεζίλεμα που πάντα παθαίνει στα έργα, ο Σουλτάνος και οι υποτακτικοί του, η απολυταρχική εξουσία, επικίνδυνη σαν “το καταραμένο φίδι”, είναι νίκη του δίκαιου απέναντι στο άδικο και την τυραννία.

    Ο “καλόγαθος κι ανιδιοτελής φίλος Χατζηαβάτης” που περιγράφει ο Γιάννης Μαρίνος είναι ο τελάλης, το φερέφωνο, τα μάτια και τα αυτιά του πασά και του Σουλτάνου. Ένα όργανο της εξουσίας που χρησιμοποιείται από τον πανέξυπνο Καραγκιόζη για να αλλάξει τους άδικους όρους του παιχνιδιού έστω κι αν κινδυνεύει το ίδιο του το κεφάλι.

    Ναι, δεν είναι αβρός αστός ο Καραγκιόζης να έχει την άνεση να γνωρίζει με σιγουριά ότι όταν θα πέσει για ύπνο το επόμενο πρωί θα έχει ψωμί στο “φανάρι” της κουζίνας του. Ότι δεν θα έρθει ο Βεληγκέκας να του αρπάξει το βιός του όπως ο αφέντης Τούρκος για αιώνες έκλεβε “με τον νόμο” τον σκλάβο ραγιά.

    Η πείνα διαρκείας της οικογένειας του Καραγκιόζη επισφραγίζεται στο παραδοσιακό κλείσιμο του μπερντέ, μετά με μια επιτυχή ή ανεπιτυχή περιπέτεια, με τα σοφά λόγια του πάτερ φαμίλια στο καραγκιοζολόι, “θα φάμε, θα πιούμε και νηστικοί θα κοιμηθούμε”.

    Ο Καραγκιόζης δεν έχασε το κεφάλι του γιατί ήταν ένας πολυλογάς από την Μικρασιατική Προύσα.
    Μάλλον το έχασε γιατί κατάφερε και ξεγέλασε με τόσο μεγάλη επιτυχία τον Σουλτάνο που επιτέλους κατάφερε για πρώτη και τελευταία φορά στην ζωή του να κοιμηθεί χορτάτος.
    Ο Σουλτάνος εξαγριώθηκε για την εξυπνάδα του Καραγκιόζη και βέβαια για την δική του βλακεία ζητώντας πληρωμή με αδίστακτο και βάρβαρο “κεφαλικό φόρο”.

    Κάτι μου θυμίζει, μήπως αυτό το έργο ξαναπαίζεται με άλλες φιγούρες;
    Κρίμα και φαινόταν στον βαθύ ύπνο της τόσο χορτάτη…
    Για να δούμε θα γλυτώσει η Ελλάδα το κεφάλι της;;;

  • @ΌΛΟΥΣ και έτσι για να σας ζοχαδιάσω: Μπας κι είμαστε “ούνα φάτσα ούνα ράτσα” με τους εξ ανατολών; Και ΝΑΙ, ΚΑΙ το Κουκλοθέατρο ΚΑΙ το Θέατρο Και τα κινούμενα σχέδια του Ντίσνεϋ είναι ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ! -αυτό για κείνους που ισχυρίζονται πως ο άθλιος καμπούρης ΕΙΝΑΙ απλώς ψυχαγωγία… των ΠΑΙΔΩΝ! Δεν ξέρω ποιός ακριβώς απ’ τους δυο Μαρίνους έγραψε το άρθρο αλλά είναι ΣΩΣΤΑ αυτά που λέει.
    Και τώρα πιο πολύ ζοχάδιασμα: Διαβάζοντας το άρθρο, και τα αντι-σχόλια των αναγνωστών, ΠΩΣ και μου κατέβηκε η ιδέα ΠΩΣ και ο σιδερένιος, αλλά και ΟΛΗ η κομπανία που μάζεψε άεργη και λιγδού από καφενεία και χαρτοπαιχτικές λέσχες εις εσπερίαν και ενθάδε, γαλουχημένους με τα καραγκιοζο-ιδανικά τους βρήκε ο έντιμος και τους έκανε υπουργούς στις 18-10-81! ΗΤΑΝ ΟΛΑ τα παιδιά διαπαιδαγωγημένα με τις ηθικές αρχές του θεάτρο σκιών… Τώρα έχουμε τους απογόνους ΟΛΩΝ ΤΟΥΤΩΝ να “διορθώνουν” τα οικονομικά της-Ελλάς για να… ξανακλέψουν από τα διορθωμένα!
    Αλήθεια ΤΙ έγινε με τον ΆΚΗ ΜΑΣ -για όλα τα εν πρωθυπουργία χρόνια το δεξί χέρι του σιδερένιου και της ιπτάμενης σερβιτόρας- και σώπασαν τ’ άργανα του MEGA και των λοιπών βλακόφωνων και καναλιών;;
    Και κάτι εκτός θέματος: Στον κήπο μου έχω τριαντάφυλλα, ντάλιες και άλλα τέτοια φυτά που μόλις τα λουλούδια τους αρχίζουν να φυλλοροούν -και πριν γίνουν κοτσάνι- τα αποκεφαλίζω για να δώσει το φυτό χυμούς στα εκκολαπτόμενα μπουμπούκια. ΟΛΑ αυτά τα γέρικα τα ονόμασα Λομβέρδους -από τον υπουργό ανεργίας. Κάτι μου λέει πως το ίδιο θα κάνει ο κάθε υπουργός ασφάλισης στο εγγύς και συνεχές μέλλον για τους έλληνες συνταξιούχους – σ’ αυτή την ιδιωτική λέσχη των ελληνικών κομμάτων -θα βγαίνουν παγανιά τ’ άργανα και θα καθαρίζουν συνταξιούχους και ΜΗΝ διαμαρτύρεστε για τις περικοπές και μακάρι να σας αφήσουν να χαρείτε αυτά τα 700 ευρώ!
    Επί πλέον νομίζω πως εκείνη η αρθρογράφος του “Καρτέλ κομμάτων και τα κτλ.” κάνει τραγικό λάθος γιατί Καρτέλ Δημοκρατίας έχουμε και τα κόμματα ΕΙΝΑΙ απλώς οι εταιρείες που ασκούν συμφωνημένη πρακτική πολιτικής -και λίγη γνώση του ΠΩΣ λειτουργεί η οικονομική λαμογιά ΔΕΝ βλάπτει ρε λαέ πού “…και πάντα προδομένε” !!! Και, μεταξύ μας, γυρεύοντας πάμε για την τέτοια προδοσία. Τα άλλα του άρθρου της κυρίας ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΑ!!!
    Και κ. ΒΙΤΣΟ ΚΑΛΑ ΚΑΝΑΜΕ λοιπόν και κλέβαμε το μικρό μας μερτικό με ΟΛΟΥΣ τους ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ βάζοντας στη δουλεψή μας το δαιμόνιο της καραγκιοζο-φυλής! Έπρεπε να προλάβουμε πριν τα ΘαΣοΚια και οι λοιποί πάρουν την μπουκάλα με το μέλι στις offshore τους! …Και μετά, έριξα το μαύρο δάκρυ βλέποντας προχθές τον Μαντέλη! Έριξα το δάκρυ που, λόγω αντρικιού, δεν έριξε μπροστά στις κάμερες ο πρώην θησαυροφύλακας του Σημίτη! Απλώς έριχνε βουβούς συγκρατημένους λυγμούς το αθώο θύμα της 20ετίας -η πενταετία έχει κι αυτή τα δικά της ΜΙΚΡΑ θύματα γιατί αφού τα πήραν οι άλλοι… άφησαν απλώς τις πόρτες ανοιχτές και σχεδόν τίποτα για κλέψιμο -πάντα σε σύγκριση με τον μπεζαχτά της εικοσαετίας! Και μας έτρεχαν τα δόλια με την αγωνία για την υγεία μας και την σύριγγα της πανδημίας στο χέρι για να ξοδέψουν τα 16εκατ. εμβόλια και δεν πρόφτακαν να εισπράξουν την υποσχεμένη μίζα… Και ΚΑΤΙ ήξερε ο Αλογοκαπέλος και ζήτησε καταγραφή του SΤΟΚ όταν παρέλαβε το μπακάλικο-Ελλάς! Θυμόταν το χουνέρι του Μητσοτάκη που, πάνω στη βιάση του να γίνει πρωθυπουργός για την Μαρίκα του, παρέλαβε την επιχείρηση Ελλάς κι υπόγραψε χωρίς να δεί ΤΙ έπαιρνε και μας κάνει και τον οικονομολόγο από πάνω -Λαλιώτης ήταν στα πράγματα τότε…
    Με τον Άκη τον ωραίο ΤΙ έγινε χθες στην εξεταστική;; Εεε, ρε και ποιούς καραγκιοζοπαίζουν οι καραγκιόζηδες απατεώνες πωλητικοί στη σκηνή του θεάτρου σκιών της Ελληνικής Βολής…

  • @perldion: Tι κάνετε; Πού χαθήκατε; Μόλις πριν λίγες μέρες επανεμφανίσθηκε και ο asho. Tυχαίο;

  • @ Π.Π.: Ωωωω, Nooo, και το ‘χασα;;;
    Γύρισα για να φύγω πάλι. Θα σας επισκέπτομαι από την σπηλιά μου στο μακρυνό βορρά. Μάλλον θα σας συναντώ σαν διαλογίζομαι. Αν μείνω στο κλεινόν (με ει γράφεται ή με σκέτο ι; απουσιάζει κι ο κ. ndemonicos και παπάλεψαν τα μαθήματα της ορθής ελληνικής -καθισμένης ορθής…) θα σας επισκεφτώ στο μαγαζί.

Κλικάρετε εδώ για να σχολιάσετε