Το indymedia και το άσυλο

Ενα από τα βασικά προβλήματα σε αυτήν τη χώρα είναι ότι ποτέ δεν ξεκαθαρίζουμε έννοιες, όρια και αρμοδιότητες. Ολα μπερδεύονται σε ένα κουβάρι, άπαντες ασχολούνται με τα πάντα, με αποτέλεσμα όλη η χώρα να γίνεται ένα σκηνικό γκαγκ κωμωδίας. Πώς βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη να ανάβει μια φωτιά κάπου και τρέχουν όλοι μαζί να τη σβήσουν, και μετά να ανάβει κάπου αλλού και να τρέχουν πάλι όλοι μαζί να τη σβήσουν, αφήνοντας την άλλη να φουντώνει; Ετσι ακριβώς γίνεται και στα δημόσια πράγματα, έτσι ακριβώς εξελίσσεται και η ιστορία με το indymedia.

Το athens. indymedia. org είναι ένας δικτυακός τόπος, στον οποίο συχνάζει και γράφει όλη η παλαβή Αριστερά για τα γνωστά, που διαβάζουμε και στις ελληνικές εφημερίδες: για τον καπιταλισμό που σκοτώνει, για το σοσιαλισμό που επιτίθεται, κι άλλα φαιδρά. Πολλές φορές η γλώσσα μόνο σεμνή δεν είναι, και γίνονται προσωπικές επιθέσεις κατά των «εχθρών του λαού». Ο γράφων έχει τιμηθεί πολλάκις από τις σελίδες αυτές με χίλια δυο επίθετα. Παρ’ όλα αυτά, μπορεί κάποιος κατά καιρούς να βρει και μερικά αξιόλογα κείμενα στο σωρό της ψευδοεπαναστατικότητας.

Είναι επόμενο, λοιπόν, να δαιμονοποιείται κατά καιρούς το indymedia. Η άγνοια και η συνωμοσιολογία το θέλει να είναι ο τόπος συντονισμού των έκνομων πράξεων. Είναι πιθανόν ότι αυτοί που τα σπάνε να είναι οι ίδιοι που γράφουν σ’ αυτόν τον δικτυακό τόπο, αλλά είναι ανόητο να πιστεύει κανείς ότι οι «μπαχαλάκηδες» θα συντόνιζαν τις πράξεις τους σε δημόσια θέα. Το αντίστοιχο στον φυσικό κόσμο θα ήταν να άνοιγαν γραφεία. Ετσι κι αλλιώς, είναι σίγουρο ότι οι διωκτικές αρχές παρακολουθούν στενά αυτόν κι άλλους δικτυακούς τόπους όπου ανθεί η αριστερίστικη ανοησία.

Το indymedia, όπως και άλλοι δικτυακοί τόποι φοιτητών (της ΔΑΠ, της ΠΑΣΠ κ. λπ.), «στεγάζεται» σε υπολογιστές του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Οταν λέμε «στεγάζεται», εννοούμε ότι τα κείμενα, φωτογραφίες κ. λπ. βρίσκονται σε κάποιον υπολογιστή του Ιδρύματος. Το κόστος για το ίδρυμα, με τιμές αγοράς, είναι περί τα 100 ευρώ το χρόνο. Δεν είναι μεγάλο, αλλά μπαίνει ένα θέμα αρχής: μπορεί να χρησιμοποιείται δημόσια περιουσία, από κάποιους που δηλώνουν εχθροί της («αστικής», virtual online casino όπως την αποκαλούν οι ίδιοι) Δημοκρατίας; Φυσικά, στο βαθμό που η λειτουργία αυτή παραμένει στο χώρο των ιδεών και δεν έχει φυσικά αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, σε ένα πανεπιστήμιο μπορεί να λέει οποιοσδήποτε ό, τι θέλει, αρκεί να μην εμποδίζει και τους άλλους να λένε ό, τι θέλουν. Μια κατάληψη πανεπιστημιακού χώρου είναι διαφορετικό πράγμα: μπορεί να προβάλλει ένα αίτημα, αλλά ταυτοχρόνως εμποδίζει όλους τους υπόλοιπους να προβάλλουν τις δικές τους ιδέες. Το indymedia, ακόμη κι αν ενοχλεί, από μόνο του, καλύπτεται από τις αρχές της αστικής δημοκρατίας και της πανεπιστημιακής ελευθερίας – άσχετα αν οι φιλοξενούμενοι σ’ αυτό μισούν και τη μία και την άλλη. Οσο κι αν φαντάζει περίεργο, η αστική δημοκρατία δίνει χώρο ακόμη και στους εχθρούς της· σε επίπεδο λόγου μόνο και ουχί πράξεων. Οι έκνομες πράξεις πρέπει να τιμωρούνται. Εκνομος λόγος, δεν πρέπει να υπάρχει.

Δεν ξέρουμε με ποιο σκεπτικό ο εισαγγελέας αποφάσισε να ασκήσει ποινική δίωξη κατά των πρυτανικών αρχών, αν και δεν πρέπει να μας εκπλήσσει η πρωτοβουλία αυτή. Στην Ελλάδα έχουν διωχθεί δικαστικά συγγραφείς και σκιτσογράφοι για μικρότερα του indymedia «αμαρτήματα». Ετσι κι αλλιώς, η ελευθερία της έκφρασης στην Ελλάδα είναι κάτι σαν ακορντεόν: υπάρχει μόνο όταν ο λόγος δεν ενοχλεί, ενώ θα έπρεπε να ισχύει το αντίθετο. «Το Σύνταγμα φτιάχτηκε για τις απόψεις που ενοχλούν», έγραψε ο Αμερικανός νομικός Mike Godwin. «Τις άλλες, έτσι κι αλλιώς, δεν θέλει να τις λογοκρίνει κανείς». Στη σημερινή συγκυρία πρόβλημα θα δημιουργηθεί αν τελικά το indymedia φύγει από το ΕΜΠ. Οχι διότι θα χάσουμε τα λίγα καλά κείμενα μέσα στον οχετό της επαναστατικότητας· το περιεχόμενο μπορεί να μεταφερθεί κάπου αλλού. Το βασικό πρόβλημα είναι πολιτικό. Η δίωξη καθαυτή προσφέρει στους καταχραστές του ασύλου ένα ισχυρό επιχείρημα. Αν ένα ΑΕΙ δεν μπορεί να προσφέρει άσυλο στις ανοησίες, δεν θα μπορέσει να προσφέρει άσυλο σε καμία ιδέα.

ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

15 Σχόλια

  1. Ο/Η nicolaos demonicos λέει:

    Αν το θέμα σταματούσε στο «μπορεί να λέει οποιοσδήποτε ό, τι θέλει, αρκεί να μην εμποδίζει και τους άλλους να λένε ό, τι θέλουν», δεν θα υπήρχε πρόβλημα.
    Το πρόβλημα αρχίζει από την στιγμή που «μπορεί να κάνη οποιοσδήποτε ό,τι θέλει, αρκεί να μην εμποδίζει και τους άλλους να κάνουν ό,τι θέλουν».
    Κατ’ αυτήν την έννοια απεφάσισαν κάποτε οι πωλητικοί μας να κάνουν ό,τι θέλουν, αλλά -και προς τιμήν τους- επέτρεψαν και επιτρέπουν στον καθένα [δεξιό, εντελώς δεξιό, αριστερό όλων των αποχρώσεων του κόκκινου και όλης της κλίμακας, πλούσιο (ιδιαιτέρως), φτωχό (κάτι για να μη παραπονιέται), δημόσιο (εξόχως!) ή ιδιωτικό υπάλληλο] να κάνη ό,τι θέλει. Εντός τε και εκτός ανωτάτων πνευματικών ιδρυμάτων.
    Εντός, διότι προκειμένου να λένε ό,τι θέλουν, προηγουμένως έχουν κάνει και ό,τι θέλουν, ώστε να μπορούν να λένε ό,τι θέλουν. Καλυπτόμενοι μάλιστα από το «άσυλο διακίνησης ιδεών». Το οποίο κάποιοι «καταχραστές του ασύλου» έχουν μετατρέψει σε «άσυλο διακίνησης αηδιών».
    Εκτός, διότι αν σε ποιήσω συνένοχο, τουτέστιν ένοχο, πώς εσύ θα με ποιήσης ένοχο, αφού ένοχος ένοχον ου ποιεί;
    Αυτό είναι δημοκρατία. Αυτό είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας…
    Όχι, παίζουμε…

  2. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    Το πρόβλημα δεν είναι τα παιδιά, ούτε το site τους, ούτε οι καθηγητές του Πολυτεχνείου που του προσφέρουν hosting.
    To πρόβλημα είναι το Κράτος που φτάνει να παιδιά σε τέτοια αδιέξοδα. Τα αιτήματά τους είναι δίκαια και αληθινά. Οι λύσεις τους μπορεί να μη βρίσκουν όλους σύμφωνους ή να είναι συνυφασμένες με την ηλικία και την ορμή τους. Όμως το Κράτος πρέπει να δώσει λύση στα προβλήματα όχι να στρουθοκαμηλίζει κλείνοντας το site.Και να το κλείσει, όσο τα προβλήματα μαστίζουν τη νεολαία, αυτή θα εκφραστεί αλλιώς και από αλλού.

  3. Ο/Η perldion λέει:

    @Όλους: Δεν ξέρω αν το Ε.Μ.Π. προσφέρει βήμα σ’ όλο το φάσμα της Βιβεχρώμ. Γιατί ΟΛΟ το φάσμα έχει ακριβώς τα ΙΔΙΑ δικαιώματα επειδή η δημοκρατία μάς εξοπλίζει για να την… αφανίσουμε. Εκείνο που πέρσι στα Δεκεμβριανά, και ήταν απαράδεκτο, είναι που οι λεβέντες κυκλοφορούσαν στο διαδίκτυο ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ -με τις διευθύνσεις διαμονής τους, το σπίτι τους δηλαδή- δικαστικών και άλλων που, οι λεβέντες, τούς είχαν απέναντι στο ρεσάλτο τους… για κατάληψη της εξουσίας! Έσπαγαν, έτσι, την ανία των μικρών πατάτων των καναπέδων. Των βορείων, και άλλων καλοταϊσμένων, προαστείων.

  4. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    @ perldion:Αγαπητή Διονυσία, «νέοι με τα πρησμένα πόδια που τους έλεγαν αλήτες» υπάρχουν σε κάθε γενιά. Ευτυχώς! Εγώ δεν θέλω να τους πω αλήτες και δεν θα τους καταλογίσω τις καταστροφές του Δεκέμβρη. Αυτές θα τις καταλογίσω στην άχρηστη Κυβέρνηση που είχαμε τότε, επειδή θέλω να αποφύγω τον πειρασμό να συνωμοσιολογήσω αποδίδοντάς τις στις μυστικές υπηρεσίες γιατί τότε θα καταλογίσω πολύ περισσότερες ευθύνες στην τότε Κυβέρνηση . Είδες τι ωραία που ξεχάστηκε το Βατοπαίδιο κλπ. μετά από αυτές;

  5. Ο/Η perldion λέει:

    @κ. Γιατρά -γράφαμε ταυτόχρονα- λέτε:
    «Τα αιτήματά τους είναι δίκαια και αληθινά.»
    Μήπως εννοείτε τα αιτήματά τους σχετικά με την κατάργηση της βάσης του 10;;
    Μήπως, ακόμα και ΑΥΤΗ η βάση του 10, δεν μπάζει όλη την απαίδευτη σαβούρα στα ανώτατα;
    Μήπως, όπου γης, το πτυχείο απ’ τα ανώτατα είναι λύση επαγγελματικής αποκατάστασης;; -εδώ εις-Ελλάς είναι προσόν, κομμένο-ραμένο στα μέτρα, κατάληψης θέσης αργίας στο δημόσιο…
    Μήπως, ως και οι αρνούμενοι την αξιολόγηση τους δάσκαλοί τους στα ανώτατα, δεν λένε πως οι έτσι εισαχθέντες «έχουν πρόβλημα αντίληψης της γλώσσας μας»;;
    Μήπως εννοείτε να διατείθεται στην παιδεία το…15% του ακαθαρίστου;;
    Μήπως εννοείτε πως κατέβηκαν στους δρόμους, μαζί με τους γονιούς τους, για να απαιτήσουν ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των δασκάλων τους;;
    Μήπως ποτέ, μαζί με τους γονιούς τους, κάναν καταλήψεις στην παρά παιδεία;;

    κ. Γιατρά σε χώρες, που η νεολαία ΕΙΝΑΙ νεολαία -και όχι τσαμπιά που κρέμονται από καφετέριες- και η παιδεία ΠΑΙΔΕΙΑ εισάγεται στα Πανεπιστήμια απ’ το 3% ‘εως και το 8% αυτών που δίνουν και περνούν τις πάρα ΠΟΛΥ αυστηρές εξετάσεις. Και παρέχεται αυτή η παιδεία ΔΩΡΕΑΝ και σ’ όλα τα επίπεδα. Και απ’ το ακαθάριστο ΜΟΝΟΝ κάτι πιο λίγο απ’ το 5% διατίθεται -όχι κλέβεται- και αξιοποιείται έως την πεντάρα. Και ΕΤΣΙ ΕΧΟΥΝ παιδεία. Γιατί ΕΧΟΥΝ Δασκάλους.
    Και ΕΤΣΙ έχουν νεολαία με κρίση -καμιά σχέση με την οικονομική που μας ταλανίζει όλους- που εκπαιδεύεται να ΕΧΕΙ κρίση.
    Τώρα αν έχουμε αποθέσει την νεολαία και την παιδεία της στις μπούρδες κάθε indymedia…;; και όλων των indymediaκων αποχρώσεων;; Μπράβο μας και ξεφορτωθήκαμε, για ακόμα μια φορά, την νεολαία μας… Γιατί την παιδεία της την έχουμε ξεφορτωθεί…; -δεν θυμούμαι από τα πότε.

  6. Ο/Η perldion λέει:

    @ κ. Γιατρά, ασυγχρόνιστες εξακολουθούμε να είμαστε, για το indymedia μιλούμε, ξιφουλκούμε, κι όχι για τους «νέους με τα πρησμένα ποδάρια που τους έλεγαν αλήτες» του ποιητή. Αυτούς ΠΟΤΕ, η γενιά μου, δεν τους ΕΙΔΕ. Κι έχω τα χρονάκια μου…
    Όσο για το Βατοπαίδοιον; Διαβάζω, αυτές τις πολλές μέρες, μια ακόμα ιστορία του χριστιανισμού. Σας διαβεβαιώ πώς, η τότε πολιτική εξουσία, με την ίδια αγαστή αρμονία εκμεταλεύονταν, με την θρησκευτική, το ηλίθιο πόπολο. Όλες οι εξουσίες προστρέχουν, για αρρωγή, η μία στην άλλη -βάστα με να σε βαστώ ν’ ανεβούμε… στην ράχη των ηλιθίων. Μάλιστα ένα απ’ τα γραφόμενα συμβάντα κείνης της εποχής, Γερμανός ο συγγραφέας, μου θύμισε τον… Θοδωρή του χοντρούλη κι είπα, μέσα μου, «εεε, ρε για κοίτα από πού ξεσήκωσε ο ντορής την θεοσεβία του…!» Και ο γεωγραφικός χώρος των γεγονότων, κείνης της εποχής, πιάνει από: τα ανατολικά σύνορα της Περσίας, καβαλά όλη την Ευρώπη, και φτάνει μέχρη ανατολική παραλία του Ατλαντικού -ανατολικά είμαστε, εμείς οι ευρωπαίοι, για τους Ινδιάνους της Αμερικής. Που είχαν κι αυτοί τις δικές τους πέτρες να λαξέβουν και να λατρεύουν…

  7. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    @perldion: Ωραία τα λες και τα καταλαβαίνεις εσύ που έχεις τα χρονάκια σου, κι εγώ συμφωνώ που έχω τα δικά μου. Όμως όταν ήσουν 18 και 20 τα ίδια μυαλά είχες; Εγώ αν είχα τα σημερινά μυαλά θα έκανα άλλες επιλογές στη ζωή μου.
    Το 10 και τις άλλες ευκολίες στα μαθήματα ποιος τους τα έδωσε; Το Πασόκ φυσικά. Και ποιος δεν τους τα πήρε; Η ΝΔ φυσικά. Κι από κοντά η αριστεροί. Γιατί τα έδωσαν και γιατί τα πήραν; Για ψηφοθηρία, κολακεία και κομματικό έλεγχο της νεολαίας καιτης Παιδείας βέβαια.
    Όταν λοιπόν ο παιδαγωγός είναι λάθος δε φταίει; Όταν όλους αυτούς τους Υπουργούς Παιδείας και τις κυβερνήσεις τους τους έχουμε από τη Μεταπολίτευση και τους καμαρώνουμε και τους εκλέγουμε, εμείς δε φταίμε; Για το κακομαθημένο παιδί φταίει το παιδί ή οι γονείς και η οικογένειά του;
    Για να μην πάμε και παραπέρα… Όταν οι γονείς αυτοαποκαλούνται γενιά του Πολυτεχνείου και αγωνιστές του σοσιαλισμού και είναι χωμένοι μέσα στο λάδωμα και στο μέσον και στην κομπίνα τα παιδιά χαζά είναι; Δεν είναι φυσικό να δείξουν την αγανάκτησή τους με κάποιο τρόπο; Και ο προφανής τρόπος δεν είναι αυτός που υπαγορεύει η ηλικία τους και η ορμή της; Τι θες να κάνουν δηλαδή, συζητήσεις περί διαγραμμάτου όπως εμείς καληώρα τώρα;
    Γεράσαμε Διονυσία μου και τα νιάτα μάς βρωμάνε, μου φαίνεται…

  8. Ο/Η perldion λέει:

    @Γιατρά: Σωστά. Το ψάρι βρωμάει απ’ τα παλιά… Και δεν έχουμε πιθανότητες για φρέσκο ψάρι… Σκέφτομαι να πα’ να ψηφίσω Σαμαρά!!! Το σκεπτικό μου το αναλύω στην ανάρτηση «Η κ. Μπακογίαννη αυτοσαρκάζεται» και βέβαια εκείνο που ‘θελαν να πουν είναι: «ανέχεται την σάτυρα» αλλά, ‘χτος που τα ελληνικά είναι λίγα, είναι και το «ο κατά παρά και κατά πραμάτεια», παίρνεις δηλαδή αυτό που πληρώνεις… Γειά σου και τα νειάτα ΔΕΝ μου βρωμάνε γιατί έχω την τύχη, απ’ αυτά, να ‘χω πρώτης γραμμής κατάγυρα και ΠΟΤΕ δεν τους χάρισα κάστανα. Άλλωστε επειδή κανείς, εκεί έξω, δεν θα τους χαρίσει ΠΟΤΕ πρέπει να μάθουν να χειρίζονται τα κάστανά τους…

  9. Ο/Η ποιητικη περιοδος λέει:

    http://www.piitikiperiodos.blogspot.com διηγημα αφιερωμενο στα γεγονοτα δεκεμβριου 2008

  10. Ο/Η nicolaos demonicos λέει:

    @ Ελένη Γιατρά: Αγαπητή μου κυρία, γράφετε: «To πρόβλημα είναι το Κράτος…». Με όποια διάθεση αστεϊσμού, θεωρείτε ότι υφίσταται Κράτος στην πατρίδα μας; Προσωπικώς αλλά είμαι της άποψης ότι πρόκειται περί καλά ωργανωμένου παρακράτους. Ως υποτιθέμενο Κράτος δε, αν διέθετε την οργάνωση του χειρότερου ποιοτικώς οίκου ανοχής (εννοώ καρακατσουλίστικου μπορντέλου, επί το γαλλικώτερον, και συγγνώμην), την οποία ενώ εγώ γνωρίζω «εφηβιόθεν» από πρώτο χέρι εσείς φυσικώ τω λόγω αγνοείτε, σας εγγυώμαι ότι αυτομάτως θα κέρδιζε ίσαμε 15 θέσεις στην επί του θέματος κατάταξη των κρατών-μελών της ΕΕ. Για τέτοιο χάλι μιλάμε – και το γνωρίζετε αυτό. Κατά τα άλλα… απλώς συνυπογράφω – δυστυχώς!
    Διαφωνώ μόνο με την θέση ότι «γεράσαμε και τα νιάτα μας βρωμάνε». Εμένα δεν μου βρωμάνε. Είμαι όμως βέβαιος ότι στα νιάτα βρωμάει η γενιά μας. Για την ακρίβεια οι γενιές από αυτήν των Φαναριώτη Μαυροκορδάτου και Γρηγορίου Ε΄ μέχρι αυτήν του Τσολάκογλου και από αυτήν του Εθναρχίδη (λόγω Ποντιότητας), του Γέρου της αντεμημπώ μέχρι αυτήν του απέθαντου, του Αντρίκου, του Σημιτοκινέζου και του Κωστάκη του Ελάχιστου.
    Μπόχα! Τόση μάλιστα, που ούτε με 1.000 τόνους καθαρής φορμόλης καλύπτεται. Γιατί δεν φτάνει που τους κλέψαμε το παρελθόν και ισοπεδώσαμε το παρόν τους, ήρθαμε τώρα να αφανίσουμε και το μέλλον τους.
    Ακόμη και εμείς… η γενιά του 1-1-4! Τόση σαπίλα!
    Τόσο άχρηστοι υπήρξαμε…

  11. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    @nicolaos demonicos: Συμφωνούμε Νικόλα μου όταν λες : «Είμαι όμως βέβαιος ότι στα νιάτα βρωμάει η γενιά μας. Για την ακρίβεια οι γενιές από αυτήν των Φαναριώτη Μαυροκορδάτου και Γρηγορίου Ε΄ μέχρι αυτήν του Τσολάκογλου και από αυτήν του Εθναρχίδη (λόγω Ποντιότητας), του Γέρου της αντεμημπώ μέχρι αυτήν του απέθαντου, του Αντρίκου, του Σημιτοκινέζου και του Κωστάκη του Ελάχιστου».
    Εμέ όμως γιατί μου τα λες; Στην Διονυσία να τα πεις που πιστεύει πως τση νέας γενιά θα πρέπει να τση μοσχοβολάμε!
    Να ‘χουμε και το νου μας όμως ε; Όλα αυτά τα ονόματα που παραθέτεις εμείς δεν τα αποθεώσαμε με την ψήφο μας; Μπορεί κατ’ ανάγκην, αλλά συμβιβασμούς εκάναμε κι εμείς καμπόσους, θεωρώντας πως τους κάνουμε για τους εαυτούς μας κι όχι πως κυρίως αντανακλούν στις επόμενες γενιές. Ας το παραδεχθούμε και ας πάψουμε να βρίζουμε τα παιδιά. Ακόμα κι εκείνα που τα σπάνε, αν πρόκειται για παιδιά και δεν είναι …κρατικοί υπάλληλοι.
    Αυτά πρέπει να τονίζουμε σε κάθε ευκαιρία κι όχι να κάνουμε εκειά που μας κάνανε οι γονείς μας! Να πετάμε σκατά στα μούτρα των παιδιών μας!
    Για τα στραβά ψωμιά φταίνε τα ίδια τα ψωμιά ή ο φούρναρης που τα έπλασε;

  12. Ο/Η nicolaos demonicos λέει:

    @ Ελένη Γιατρά: Ο φούρναρης, ο μπ..ές ο φούρναρης!!!
    Εντάξει, η Διονυσία θεωρεί πως και η ζύμη πρέπει να κάθεται εκεί που την βάζουν και ΟΠΩΣ την βάζουν, αφού η ζύμωση δεν έχει ολοκληρωθή με την τοποθέτηση της ζύμης στην λαμαρίνα και συνεχίζει ΑΠΟ ΜΟΝΗ ΤΗΣ την διεργασία της ζύμωσης. Της τα έχω πει εδώ και καιρό με άλλη ευκαιρία, αλλά η υπερενενηκοντούτης δεν είναι εύκολο να αλλάξη άρδην πλεύση. Φοβούμαι ότι θεωρεί τους νέους στα 15, 16, 17 και 20 (και βάλε, και βάλε…) ως ωλοκληρωμένες προσωπικότητες και διαφωνεί με τον ΜΟΝΟ τρόπο που ο ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΣ και ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ άνθρωπος, ιδιαίτατα ο νέος άνθρωπος, διαθέτει στην εποχή μας για να αντιδράση έναντι εκείνων που τον ωρφάνεψαν από παρόν και μέλλον – και παρελθόν, βεβαίως-βεβαίως.
    Γράφει: «…σε χώρες, που η νεολαία ΕΙΝΑΙ νεολαία -και όχι τσαμπιά που κρέμονται από καφετέριες- και η παιδεία ΠΑΙΔΕΙΑ εισάγεται στα Πανεπιστήμια απ’ το 3% ‘εως και το 8% αυτών που δίνουν και περνούν τις πάρα ΠΟΛΥ αυστηρές εξετάσεις», αλλά δεν αναρωτιέται ποια είναι η ΠΑΙΔΕΙΑ εδώ, ΠΟΙΟΙ ορίζουν ΠΩΣ και ΠΟΣΟΙ και ΓΙΑΤΙ θα εισάγωνται στα ΑΕΙ, ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ και ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΙ που στέλνουν ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ τους νέους να κρέμωνται σαν τσαμπιά στις καφετέριες, αλλά και ΓΙΑΤΙ τους στέλνουν εκεί.
    Ίσως επειδή αγνοεί μια σοφή και βασική παροιμία: «Το παιδί και το σκυλί…».
    Και ας αφήσουμε το κεφάλι του ψαριού. Τώρα πια τα «κεφάλια» έχουν καταφέρει ώστε να βρωμάνε και το σώμα και η ουρά, χωρίς αυτό να σημαίνη ότι μόνον τα «κεφάλια» φταίνε. Και το σώμα ευθύνεται, που στον κατάλληλο καιρό δεν «σήκωσε κεφάλι». Μόνο στην «ουρά» μπορούμε να ελπίζουμε για κάτι καλλίτερο. Και επειδή κάποτε ήμασταν η «ουρά» και μετατραπήκαμε σε «κεφάλια» και «σώμα», ας ελπίσουμε ότι αυτή η «ουρά» θα παραδειγματιστή από την κατάντια μας. ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΗΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΦΗΣΕΙ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ…

  13. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    @nicolaos demonicos: Εντάξει Νικόλα μου, είναι λίγο μεγάλη δε λέω, αλλά τα μυαλά τση τα έχει τετρακόσια! Αυτή δεν έκανε ποτέ την επανάστασή τση απέναντι στο σπίτι τση; Και τον 19ο αιώνα πάλι η νέα γενιά έκανε επανάσταση στην προηγούμενη!
    Όσο για εκείνα που ξημεροβραδιάζονται τσι καφετέρειες, και άδικο δεν έχει η Διονυσία εδώ, γονείς δεν έχουνε να τα μαζέψουνε; Αυτό δεν κάνανε οι δικοί μας γονείς και εβγήκαμε χαιβάνια, θα μου πεις. Και μας κάνανε καλά παιδιά μεν , αλλά και να μας κοροιδεύουνε σε όλη μας τη ζωή δεξιοί, αριστεροί, κεντρώοι και λοιποί δε.
    Λοιπόν άσε μήπως κι έβγουνε αυτά εδώ τα τωρινά πιο έξυπνα. Δεν κοιτάμε τα χάλια μας με άλλα λόγια, παρά καθόμαστε και τα κατηγορούμε… Που αφήσαμε τον καθένα να καταστρέψει τσι ζωές μας;
    Να σου πω τι έχω καταλάβει Νικόλα: Άμα αρχίσουμε και κατηγορούμε τη νέα γενιά, συγχρόνως έχουμε αρχίσει να βρωμάμε γεροντίλα!

  14. Ο/Η perldion λέει:

    @ Ε. Γιατρά και k. ndemonicos: Ααα, πολύ μεροληπτήτε, κι οι δυό σας, έτσι που με βρίκατε ανήμπορη στα 108 μου. Διαλεγετε ότι σας πάει και με κριτικάρετε. Άδικον! Δεν γράφω στην Ελένη: «Μήπως εννοείτε πως κατέβηκαν στους δρόμους, μαζί με τους γονιούς τους, για να απαιτήσουν ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ των δασκάλων τους;;
    Μήπως ποτέ, μαζί με τους γονιούς τους, κάναν καταλήψεις στην παρά παιδεία;;»
    Πώς λοιπόν και δεν έχουν οι γονείς ευθύνη για τους βλαστούς τους;;
    Και μέχρη ΠΟΤΕ, όμως, η ευθύνη;;
    Και όταν τελειώνω «λέω» στην Ελένη, «Γειά σου και τα νειάτα ΔΕΝ μού βρωμάνε γιατί έχω την τύχη, απ’ αυτά, να ‘χω πρώτης γραμμής κατάγυρα και ΠΟΤΕ δεν τους χάρισα κάστανα. Άλλωστε επειδή κανείς, εκεί έξω, δεν θα τους χαρίσει ΠΟΤΕ πρέπει να μάθουν να χειρίζονται τα κάστανά τους…» από πού συμπεραίνατε πως ΔΕΝ εκτιμώ την κρίση της νεολαίας; Απλώς δεν εκτιμώ όλους εκείνους που, χαϊδολογόντας την «προστατευτικά» οι σκατόγεροι, την κάνουν ανάπηρη αφαιρώντας της κάθε δυνατότητα κριτικής σκέψης και σούρνωντάς την στους δρόμους για κατάργηση των κολλεγίων, της βάσης του 10 και δεν έχει τελειωμό η ανοησία. Και η παιδεία και οι σπουδές σαπίζουν…

  15. Ο/Η nicolaos demonicos λέει:

    @ Προτείνω ανακωχή – σε λίγο βγαίνει και το κείμενο από την σελίδα. Και να αναγνωρίσω στην Διονυσία πως δεν αφαιρεί όλες τις δικαιολογίες για την νεολαία – απλώς της χρεώνει κάτι παραπάνω από αυτό που της ανήκει.
    Το θέμα όμως παραμένει: Αν κι αυτή η γενιά πάη στράφι, καμμιά βροχή δεν μας σώζει ως λαό και έθνος – ούτε καν ένας τρίτος παγκόσμιος πόλεμος. Στο κάτω-κάτω της γραφής το μέλλον της ανήκει δικαιωματικά. Ας την αφήσουμε να το καθορίση μόνη της – ακόμη και να το καταστρέψη. Δικό της είναι στο τέλος-τέλος.
    Εμείς (οι προηγούμενες γενιές) εκτελέσαμε την άνωθεν αναταθείσα αποστολή: Τους το κουτσουρέψαμε αρκούντως, έτσι, για να ‘χουν κάτι να ασχολούνται, μη και λειτουργήσουν όπως ο άνεργος διάβολος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *