Το Βατοπαίδι(ο) του Βατοπεδίου, ωχ το μάτι μου!

Τελικά ας αποφασίσουν οι υπεύθυνοι των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων, θα το γράφουν Βατοπαίδι ή Βατοπέδι; Έχουμε πάθει μια σύγχυση, άλλο πράμα!
Η σύγχυση δε αυτή, συναγωνίζεται σε ένταση αυτήν που νοιώσαμε παρακολουθώντας στην εκπομπή του Μπαξεβάνη, το «Οδοιπορικό» του σκανδάλου.
Πολλή κινητικότητα πάντως, έχουν οι Μονές. Κι εγώ η αφελής που νόμιζα πως εκεί πάει κανείς για να εγκαταλείψει τα εγκόσμια, να απαλλαχθεί από κάθε είδους πάθη, να καθαρίσει την ψυχή του ώστε να την παραδώσει αγνή στα χέρια του Μεγαλοδύναμου…
Πάντως επιμένω στο θέμα της ορθογραφίας του Βατοπαιδίου. Ένα γράμμα πολλές φορές κάνει τη διαφορά, αλλάζει εντελώς το νόημα της λέξης. Για παράδειγμα σήμερα, γράφει το ημερολόγιο, είναι της μάρτυρος Μηνοδώρας. Για σκεφτείτε να μπερδευόμουν και να το έγραφα μαρ. Μιναδώρας. Ντροπή!
Να μην αναφερθώ στη λέξη Μονή, που αν της χώσω ένα «υ» στη μέση, θα γίνει καλλιγραφία. Καλλιγραφία, όπως οι ανακοινώσεις στα ΦΕΚ, που ποτέ δεν έγιναν.
Αυτά είναι τα θανάσιμα αμαρτήματα, αγαπητοί μου – μαζί με κάμποσα άλλα – μην γράψω το «μηνο», «μινα»- ενώ τα αλισβερίσια του Κλήρου, είναι καλά και συμφέροντα!
Τελικά το Βα(λ)τοπαίδι, πολύ θα μας απασχολήσει μου φαίνεται. Από γλωσσολογικής άποψης και μόνο, βεβαίως – βεβαίως…

DANA SEMITECOLO

53 Σχόλια

  1. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    @DANA SEMITECOLO:Για να καταλάβουν όλοι το απολαυστικό κείμενό σας θα πρέπει, νομίζω, να σημειώσουμε ότι στην πατρίδα σας/μας τη Ζάκυνθο στη θέση της πιο χρησιμοποιούμενης ελληνικής λέξης υπάρχει μια άλλη λέξη, που αρχίζει επίσης από «μ», η «μιναδόρος».

  2. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    Κύριε Βίτσο, σας ευχαριστώ πολύ (και) για την απαραίτητη διευκρίνιση που κάνατε.

    Τι κακό κι αυτό με τους Ζακυνθινούς! Πιστεύουμε πως ό,τι λέμε είναι κατανοητό σε όλους, εφόσον είναι καταονητό σε εμάς τους ίδους. Έπαρση είναι αυτό;

  3. Ο/Η ΜΑΤΙΝΑ λέει:

    Η Μονή παραμένει ιερή. Και χωρίς το ύψιλον που ασεβώς υπονοείτε!

  4. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Για να απομακρύνουμε τηνπροσοχή του λαού από το σκάνδαλο το ρίξαμεστην πλάκα;

  5. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    @Ματίνα: Αξιότιμη Κυρία, ασέβεια είναι αυτά που γίνονται από τον Κλήρο κι όχι το υ που εννοώ εγώ! Αν το κείμενό μου θίγει την αξιοπρέπειά σας, φαντάζομαι σε τι κατάσταση θα βρίσκεστε λόγω του σκανδάλου που αφορά στο Βατοπαίδι!

    @Μιχάλης Μούτσιος: Λέτε να έχω τέτοια δύναμη που να μπορώ να χειραγωγώ τις μάζες μέσα από ένα ποστ, το οποίο δυστυχώς δεν καταλάβατε πως είναι καυστικό; Ο Λαός δεν έχει ανάγκη τη δική μου βοήθεια για να ξεχάσει και αυτό το σκάνδαλο. Είδα και τα αποτελέσματα, προηγούμενων, εξίσου μεγάλων σκανδάλων. Μας απασχόλησαν 1-2 βδομάδες και τέρμα. Όσο δηλαδή, αποφάσισαν τα ΜΜΕ πως πρέπει να μας απασχολούν. Δεν είδα να αλλάζει απολύτως τίποτα στο πολιτικό σκηνικό.

  6. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Ωραία καυστικό είναι το κείμενο, αλλά ο λαός θέλει να του τα λέμε με σαφήνεια καιμε συγκεκριμένα πράγματα. Όχι υπονοούμενα και τέτοια.

  7. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    Εγώ νομίζω πως το κείμενό σας είναι άξιο συγχαρητηρίων. Εκείνοι που θέλουν να καταλάβουν καταλαβαίνουν κι εκείνοι που δεν θέλουν δεν πρόκειται να καταλάβουν ποτέ κ. Semitecolo.

  8. Ο/Η ΝΙΚΟΣ ΣΙΜΟΣ λέει:

    Επειδή, ορθά, επιμένετε στην ορθογραφία, το ιστορικως σωστό είναι ΒατοπΕδιο, δηλαδή πεδίο με βάτα. Τα περί παιδίου του Αρκαδίου, απλώς ισχύουν ως μύθος, κατά την ίδια έννοια που μυθολογικώς ελέγετο ότι τον Μέγα Αλέξανδρο προσεφώνησαν οι ιερείς του Άμμωνα «χαίρε Παι-Δίος» και ερμηνεύτηκε ως «χαίρε παιδί του Διός» ενώ κατά την μάλλον πιθανότερη άποψη, οι ιερείς μιλούσαν σπασμένα ελληνικά και είπαν απλώς χαίρε παι-δ-ίος.
    Εν παση περιπτώσει, ευτυχώς που το ενδεχόμενο λάθος είναι ακίνδυνο και λέμε η Μονή Βατοπεδίου ή Βατοπαιδίου. Φαντασθείτε να το γράφαμε Βατοπαιδοίου!

  9. Ο/Η Έρκος Οδόντων λέει:

    Απορώ που με τόσα που λέτε δεν σας έχει παραλάβει ακόμη η κ. Χριστίνα!

  10. Ο/Η ΜΑΤΙΝΑ λέει:

    Κυρία Σεμιτέκολο, αυτά ήσαν αναμενόμενα αφ’ ης στιγμής ανεμίχθη η πολιτική εις το Άγιον Όρος…

  11. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Ματίνα: Ευτυχώς το Άγιον Όρος δεν είναι μόνον η Ι.Μ. Βατοπαιδίου. Το «Περιβόλι της Παναγιάς» είναι ένας κήπος (όλα τά ‘χει ο μπαξές!). Όμως είναι τόσα τα θετικά, που όποιο το αρνητικό είναι αδύναμο για να πλήξει το Άγιον Όρος. Ακόμη κι εκεί μέσα στο Βατοπαίδι, μπορεί κανείς να βρει γέροντες που τιμούν τον μοναχισμό και τα ράσα τους. Δικαιολογημένη η κάθε ανησυχία, αλλά κρατείστε και την μαρτυρία μου.

  12. Ο/Η 'Ερκος Οδόντων λέει:

    Μοναχισμός δεν είναι όμως όσα καλύπτει το ράσο μου, αλλά μια ολόκληρη φιλοσοφία. Δεν μπορεί να γίνεται τόσα χρόνια το σώσε στη μία Μονή και οι υπόλοιπες να σφυρίζουν αδιάφορα υμνούσες τον Κύριον!

  13. Ο/Η Περικλέους Δ. λέει:

    Κ. Μούτσιο μου με τέτοια σαφήνεια όπως ο αρχηγούλης;
    κ. Ματίνα μου γιατί το άλλο με υ δεν είναι ιερόν; Να μην ακούω ασέβειες!

  14. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @’Ερκος Οδόντων: Το κάθε μοναστήρι του Αγίου Όρους, αποτελεί και ένα ξεχωριστό «κρατίδιο». Εξ άλλου υπάρχουν πολλοί μοναχοί που από την ημέρα που μπήκαν στο μοναστήρι δεν μετακινήθηκαν ποτέ! Επιπλέον είναι και η διαφορετική φιλοσοφία περί των κοινών που επικρατεί στο Άγιον Όρος. Συνιστώ στον καθένα να κάνει μία ολιγοήμερη επίσκεψη σε οποιοδήποτε άλλο μοναστήρι. Θα είναι μία μοναδική εμπειρία και κυρίως θα λάβει καθάριες απαντήσεις σε κάθε ερώτημα που έχει σχετικά με την εκεί διαβίωση. Έτσι, για να ανακαλύψει ότι υπάρχουν και άλλες διαστάσεις. Ακριβολογώ και ας θεωρηθώ «γραφικός».

  15. Ο/Η ΄Ερκος Οδοντων λέει:

    @Π.ΞΑΝΘΙΔΗΣ:Εν τούτοις, στις μέρες μας -και πάντοτε- που η δυστυχία τρέχει στους δρόμους σε όλη την Υδρόγειο το να εγκλειστεί κάποιος σε ένα μοναστήρι του Άθω μόνο και μόνο για να βρει την εσωτερική του γαλήνη ή να σώσει την ψυχή του έστω, δεν είναι, τουλάχιστον, εγωιστικό; Συνεπώς, πόσο χριστιανικό;

  16. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    Μετανοείτε!

    Κύριε Σίμο, ευχαριστώ πολύ που λύσατε την απορία μου. Ομολογώ πως θεωρούσα σωστό το Βατοπαίδιο. Τελικά το πιο σωστό, είναι το Βατοπέδιο του Βατοπαιδοίου!

    Κύριε Καραββία, συμφωνώ μαζί σας. Όποιος δεν θέλει να καταλάβει, όσο κι αν προσπαθούν οι άλλοι, θα συνεχίσει να μην καταλαβαίνει. Ευχαριστώ για τα καλά λόγια.

    Έρκος Οδόντων, ποία είναι η κ. Χριστίνα; Να ανησυχώ;;;

    Κυρία Ματίνα, η πολιτική δεν μπήκε αφθαίρετα θαρρώ, κάποιος της άνοιξε τη πόρτα (κι ήταν ο βοριάς;;;).

    Κύριε Ξανθίδη, το γεγονός πως υπάρχουν τέτοια θλιβερά φαινόμενα στην Εκκλησία, δεν ακυρώνει τους λίγους που τιμούν τα ράσα τους. Γνώμη για το Άγιο Όρος δεν μπορώ να έχω γιατί ως γυναίκα, απαγορεύεται να το επισκεφθώ. Ξέρετε υπάρχει ο φόβος να το μολύνω με την παρουσία μου… Ωστόσο, θα συμφωνήσω με την άποψη που εκφράζει ο Έρκος Οδόντων: Είναι εγωιστικό κανείς να εγκαταλείπει τα εγκόσμια αντί να προσφέρει για το καλό της Κοινωνίας, ό,τι μπορεί. Συνεπώς πως μπορούμε να μιλάμε για χριστιανική πράξη;

    Κυρία Περικλέους, συμφωνώ απολύτως μαζί σας για τα περί ασέβειας του εννοημένου υ!

  17. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @΄Ερκος Οδόντων: Περί του μοναχισμού ίσως να είμαι και εγώ της ιδίας γνώμης, καθώς το να την κοπανήσεις για να πας να βρεις την ησυχία του εαυτούλη σου, δεν είναι και τόσο χριστιανικό. Αφήνω όμως μία χαραμάδα ανοιχτή, μήπως τυχόν υπάρχουν και παράμετροι που δεν γνωρίζω.

    @ Dana_Semitecolo: Εσείς πιστεύετε ότι εάν έπεφτε το «άβατο» θα συνέχιζε να υπάρχει το Άγιον Όρος, όπως το ξέρουμε και όπως δεν το γνωρίζουμε όλοι;

  18. Ο/Η Έρκος Οδόντων λέει:

    @DANA SEMITECOLO: Καλέ, πού ζείτε; Δεν ξέρετε την κυρία Χριστίνα; Για μπείτε εδώ να την δείτε τι ωραία που σχολιάζει:
    http://www.politismospolitis.org/?p=781

  19. Ο/Η Έρκος Οδόντων λέει:

    Κύριε Ξανθίδη, «εάν έπεφτε το “άβατο” θα συνέχιζε να υπάρχει το Άγιον Όρος, όπως το ξέρουμε και όπως δεν το γνωρίζουμε όλοι», αλλά με περισσότερες γυναίκες!

  20. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    Κύριε Ξανθίδη, δεν μπορώ να ξέρω και ειλικρινά δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται μέσα στο άβατο. Γιατί υπάρχει το άβατο, δεν καταλαβαίνω! Πάντως, να γινόταν χειρότερα τα πράγματα, από ό,τι δείχνουν -τουλάχιστον- να είναι, το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο!

    Έρκος Οδόντων, λυπάμαι που δεν είχα δει ως τώρα το σχόλιο της κ. Χριστίνας! Έχανα, πραγματικά! Νόμιζα πως αναφέρεστε στη κ. Λαμπίρη κι έκανα την ανήξερη για να μην τσαλακώσω το προφίλ μου.

    Σαν πολλά δεν ξέρει η κ. Χριστίνα για το άβατο; Πως το εξηγείτε αυτό, κύριε Ξανθίδη;

  21. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @Dana_Semitecolo: Εάν νομίζετε ότι η όποια πληροφόρηση έχετε για τα όσα συμβαίνουν στο Άγιον Όρος, είναι αρκετή ώστε να εκφράζετe απορίες για το άβατο, απλώς δηλώνω ότι σέβομαι την άποψή σας.
    Όσο για την περιβόητη κα Χριστίνα, θα ήθελα να παραμείνω «γραφικός» και να μην δώσω «σοβαρή» απάντηση.

  22. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    Κύριε Ξανθίδη, ας φροντίσουν λοιπόν, οι άγιοι πατέρες να βγάλουν προς τα έξω και τα θετικά που συμβαίνουν στο Άγιο Όρος κι όχι μόνο τα οικονομικά ή άλλα σκάνδαλά τους!

    Ευχαριστώ για το σεβασμό, είναι αμοιβαίος.

  23. Ο/Η Έρκος Οδόντων λέει:

    @ Π.ΞΑΝΘΙΔΗ: Mα ούτε κι εμείς αντιμετωπίζουμε στα σοβαρά την κ. Χριστίνα -το λέω επειδή εγώ εδώ έθεσα θέμα Χριστίνας- επειδή η ίδια με την επιλογή του συγκεκριμένου ονόματος δεν είναι σοβαρή. Καταλαβαίνετε το γιατί.

  24. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    Αν χρειάζεται κ. Ξανθίδη, να τρέχουμε να ψάχνουμε δεξιά κι αριστερά για να βρούμε στοιχεία για να ενημερωθούμε για τα θετικά του Αγίου Όρους, αλλοίμονο!
    Το Άγιο Όρος, από τη φύση του μόνο, σε μια περίπτωση θα επιτελούσε στα σίγουρα θετικό έργο: Αν η δραστηριότητά του αφορούσε στον άνθρωπο που έχει ανάγκη και δεν ζει μέσα στα κοινόβια του Αγίου Όρους. Τότε όμως για το θετικό του έργο δεν θα μας χρειαζόταν ενημέρωση, επειδή θα το βλέπαμε όλοι, ακόμη κι αν δεν το εισπράταμε εμείς οι ίδιοι.

  25. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Dana_Semitecolo: Η προσωπική μου άποψη και κατάθεση είναι ότι ευτυχώς είναι λίγα τα αρνητικά που συμβαίνουν στο Άγιον Όρος. Αλλά κάνουν πολύ… θόρυβο, όπως το κάθε κακό. Γι’ αυτό ίσως όποιος ομόδοξος, ή ετερόδοξος ή και αλλόδοξος πάει στο Άγιον Όρος, ξαναπάει.

    @ Έρκος Οδόντων: Μα, και για μένα η όποια «Χριστίνα» του είδους «της», μού προκαλεί γέλιο, αηδία και λύπη. Απλώς αντέδρασα έτσι, διότι δεν είναι δυνατόν ένα «νούμερο» να εκθέτει τόσους και τόσους ανθρώπους που επέλεξαν τον μοναχισμό.

    @ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ: Το θετικό κοινωνικό έργο που επιζητάτε, δεν νομίζω να αφορά την κάθε μοναστική πολιτεία, αλλά την Εκκλησία. Ο άλλος κάνει «απόδραση» από τα κοινά, για να πάει να μονάσει. Εάν είχε τεράστιο ψυχικό σθένος, ίσως να έδινε τον υπέρ Χριστού αγώνα του, μέσα στην κοινωνία. Κι εκεί θα μπορούσαμε να του ζητήσουμε να… λογοδοτήσει! Και επί του προκειμένου, ουδεμία σχέση έχει το Άγιον Όρος με την Εκκλησία της Ελλάδος.

    @ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ: Εάν φύγουμε με αυτοκίνητο μία Πέμπτη βράδυ από την Αθήνα και επιστρέψουμε (το αργότερο) κατά τις 2 με 3 το πρωί της Δευτέρας, θα έχουμε την ευκαιρία να ζήσουμε για λίγο στο Άγιον Όρος. Βέβαια δεν θα πάμε στην Βατοπαιδίου, διότι εκεί είναι μόνον για… προσωπικότητες! Όποιος θέλει, να δηλώσει συμμετοχή!

  26. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    @ΠΑΝΤΕΛΗ ΞΑΝΘΙΔΗ: Καταλαβαίνω πως το Άγιο Όρος αποτελεί έναν ιστορικό θεσμό με πολλές συνιστώσες, ο οποίος πρέπει να συντηρηθεί ως έχει. Καταλαβαίνω επίσης ότι αποτελεί κιβωτό χειρογράφων, βιβλίων, έργων τέχνης, αλλά και παραδόσεων μοναδικών στην Ιστορία και στον κόσμο. Πρέπει λοιπόν με κάθε τρόπο να διατηρηθεί, αρκεί οι σημερινοί μοναχοί -εκτός από όποια άλλη θέλουν- να αντιλαμβάνονται αυτήν την αποστολή του Αγίου Όρους και κατ’ επέκτασιν τη δική τους και να μη το παρακάνουν.
    Καταλαβαίνω επιπλέον ότι το να πάει κανείς επίσκεψη εκεί είναι εμπειρία μοναδική, μεταφέρεται σε άλλους καιρούς, το τοπίο είναι γαλήνιο και ιδιαίτερης ομορφιάς, συνεπώς η επισκεψή του αποτελεί μιαν εξαίρετη εμπειρία.
    Όμως το ότι πρέπει να πάει εκεί για να επικοινωνήσει με το Θεό, γιατί στο διαμέρισμά του στην Αθήνα ή έστω στην εκκλησία της Ενορίας του δεν τα καταφέρνει, δεν το καταλαβαίνω. Ούτε είπε κάτι τέτοιο ο Χριστός!Ούτε ότι πρέπει να βάλει μεσάζοντες για το Θεό τους καλογέρους.
    Ούτε μπορώ να καταλάβω σε τι διαφέρει ένας μοναχός του Αγίου Όρους, αλλά και κάθε μονής, που αφήνει το βάρος της κοινωνίας στους υπόλοιπους και αποσύρεται στην ησυχία του, από μια λεπταίσθητη -επειδή βρίσκει και τα κάνει- κυρία των βορείων προαστίων, που δεν αντέχει την καθημερινότητα του όχλου και προσπαθεί να γαληνέψει την ευαίσθητη ψυχή της με τα spa, τη shopping therapy και την εβδομαδιαία επίσκεψη στον ψυχολόγο της. Ενώ εμείς οι υπόλοιποι είμαστε ανθεκτικοί. Δικαίωμά του να πάει όπου θέλει του μοναχού και να ζήσει όπως επιθυμεί. Όχι όμως να οφείλω κι εγώ να του αναγνωρίσω αγιοσύνη, διαφορετικά δεν γνωρίζω, δεν κατέχω και δεν μπορώ να αρθώ σε σφαίρες ανώτερες!

  27. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ: Σχετικά με την επικοινωνία με τον Θεό εκεί ή στο διαμέρισμά του, είναι όση ακριβώς διαφορά υπάρχει με το να ακούει κάποιος Χατζιδάκη στη Ρωμαϊκή Αγορά ή στον σπίτι του. Τόσο απλά.
    Σχετικά με τον μοναχισμό τα είπαμε παραπάνω. Σχετικά με την «αναγνώριση αγιοσύνης» σε εμένα προσωπικά δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου κάποιο σχετικό «αίτημα» από μοναχό. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς οι άγιες μορφές που μπορεί κανείς να συναντήσει στο διάβα του, δεν έχουν καμμία σχέση με τον κάθε Εφραίμ, καθώς ξεχωρίζουν από την ταπεινότητά τους. Δεν επιζητούν αναγνώριση. Βρίσκονται «αλλού» οι άνθρωποι.
    Το Άγιον Όρος δεν μπορεί να τεθεί κάτω από μέτρο συγκρίσεως – και από καμμία άποψη. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως όποιος το έχει επισκεφθεί, ως προσκυνητής, ως περιηγητής ή και από περιέργεια, το ξαναεπισκέπτεται με τη πρώτη ευκαιρία. Βέβαια, όταν λέμε Άγιον Όρος, δεν εννοούμε μόνον Ι.Μ. Βατοπαιδίου… Υπάρχει και η Εσφιγμένου!

  28. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    Αγαπητέ μου κ. Ξανθίδη, νομίζω πως άλλου είδους θεός είναι ο Χατζηδάκις κι άλλου ο Θεός. Και ότι εκείνος που έχει ανάγκη να προστρέχει στο Θεό δεν χρειάζεται σκηνικό για να το κάνει, αφήστε που χρειάζεται πιο συχνά το Θεό, παρά τη μουσική. Αν η προσευχή του είναι αρκούντως θερμή μόνο μία τόσο που πάει στο Άγιο Όρος, στο τέλος οι ιερωμένοι θα τον ταράξουν στα επιτίμια και θα τον στείλουν με τους αμαρτωλούς. Άλλωστε και ο τεκές αποτελεί πιο ταιριαστό περιβάλλον να ακούει κανείς ρεμπέτικο, αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα νομιμοποιήσουμε τους τεκέδες ως χώρο συναυλιών!
    Κύριε Ξανθίδη δεν θέλω να προσκρούσω στις περί Θεού απόψεις σας, όπως και κανενός. Συζήτηση κάνουμε. Όμως με όλα αυτά ξυπνάτε μέσα μου τον σαρκαστή επτανήσιο.
    Πάντως, δεν νομίζετε πως όλη αυτή η μυθολογία -με ή χωρίς εισαγωγικά- δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα για να απαιτούνται ειδικά προνόμια; Γιατί να μην βάλουμε τα πράγματα στις ανθρώπινες διαστάσεις τους, αφού ο Θεός είναι ένας και μοναδικός και οι άνθρωποι όλοι ίσοι ενώπιόν του; Αφού δεν κάνει ο Θεός διακρίσεις ώστε άλλους να φωτίζει και άλλους αφήνει στο σκοτάδι, αναλόγως με το αν του πλήρωσαν το λογαριασμό σε οφειλόμενες νηστείες, γονυκλισίες και προσευχές, λες και είναι η ΔΕΗ;
    Σταματώ, γιατί ο επτανήσιος ξαναξυπνά. Μην νομίζετε παραταύτα, ότι οι επτανήσιοι είναι ασεβείς. Απλώς έχουν κι αυτοί το δικό τους τρόπο για να επικοινωνούν με το Θεό. Πάρτε για παράδειγμα τους κεφαλονίτες. Βλαστημάνε τον άγιο Γεράσιμο ολημερίς κι ολονυκτίς, αλλά αν ακούσουν μη κεφαλονίτη να τον βλαστημά μπορεί και να τον σκοτώσουν! Θα αποδέχονταν ποτέ στο Άγιο Όρος αυτόν τον κεφαλονίτικο τρόπο επαφής με το θείο;

  29. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Υπάρχει πουθενά στον κόσμο σήμερα τέτοιου είδους καθεστώς όπως στο άγιο όρος; Ή έχουμε κι εδώ παγκόσμια πατέντα;

  30. Ο/Η Μ. Μαρίνος λέει:

    @ Μιχάλης Μούτσιος: Μήπως… παρενοχλεί;

  31. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Τι εννοείτε με το «παρενοχλεί»;

  32. Ο/Η Μ. Μαρίνος λέει:

    @ Μιχάλης Μούτσιος: Απλώς, ακολούθησα το χιουμοριστικό σας ύφος.

  33. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    Με όλο το συμπάθειο, αλλά δεν έγινε και τίποτε το τόσο τρομερό… Όχι βέβαια ότι εγκρίνω τον τρόπο ανταλλαγής, αλλά στο κάτω κάτω τί έκανε η Μονή; Κατείχε ή διεκδικούσε εκτάσεις, τις οποίες διεκδικούσε επίσης το Ελληνικό Δημόσιο, επειδή αυτές χρησιμοποιούνταν από αγρότες. Για να μην καταφύγουν στα δικαστήρια, Βατοπαίδι και Πολιτεία, τα οποία δικαστήρια, ειρήσθω εν παρόδω, θα έπρεπε μάλλον να αποδεχθούν και τα Χρυσόβουλλα, διότι ασχέτως με τους λαϊκισμούς και τις δημαγωγίες που ακούγονται, αποτελούν ισχυρό στοιχείο κατοχής τίτλου κυριότητας, αποφάσισαν την ανταλλαγή με άλλα κτήματα του Ελληνικού Δημοσίου. Εδώ, συμφωνώ με τις αντιδράσεις ότι υπήρξε υπερκτίμηση, αλλά θεωρώ ότι ο σκοπός ήταν γενικά αγαθός. Είμαι βέβαιος ότι οι μοναχοί δεν θα ιδιοποιούνταν τα χρήματα, αλλά θα τα διέθεταν για έργα συντήρησης και φιλανθρωπίας. Το είδατε το Βατοπαίδι; Είναι τεράστιο. Πώς θα συντηρηθεί; Κρίμμα θα ήταν να καταρρεύσει, θρησκευτική και πολιτιστική κληρονομιά μας είναι! Το Όρος και τα Μετέωρα μας έμειναν από το ένδοξο Βυζάντιο. Καταλαβαίνω επίσης ότι ο Γέροντας Εφραίμ είναι ολίγον τι άπληστος ή φιλοδοξος, αλλά δεν πιστεύω ότι τα χρήματα πήγαιναν στην τσέπη του.
    Από την άλλη το Κράτος δεν θα έπρεπε να συντηρεί αυτά τα Μνημεία; Το Όρος έχει μεγάλη ακτινοβολία σε όλο τον κόσμο. Αφού λοιπόν ο τακτικός προϋπολογισμός δεν έχει τέτοιες χορηγίες, βρέθηκε αυτή η λύση. Δεν κατάλαβα, αυτά τα ακίνητα τα Ολυμπιακά θα ήταν καλύτερα να στέκονται εκεί ανεκμετάλλευτα και να ερειπώνουν, όπως συμβαίνει; Αν πάλι κατεβλήθη παράνομη προμήθεια και άλλα βρώμικα παιχνίδια, τότε… Ίσως οι καλόγεροι να μην γνώριζαν τα παρεπόμενα της ανταλλαγής, δηλαδή προμήθειες κτλ. Αν πάλι τα γνώριζαν όλα, αυτοί και η ψυχή τους. Υπάρχει Θεός να τους κρίνει! Αλλά νομίζω ότι τα ΜΜΕ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ υπερβάλλουν, ο καθένας για δικούς του λόγους. Καλά ο ΣΥΡΙΖΑ είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι είναι εντελώς ανεύθυνο και ουσιαστικά άκρως λαϊκιστικό και τραμπουκικό κόμμα, αλλά και το ΠΑΣΟΚ….

  34. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Γεώργιος Οικονόμου: Καλά, αλλά ας μην δίνουμε και συγχωροχάρτι! Η απληστία κάποιων μοναχών ξεπερνά τα στενά όρια του Αγίου Όρους, όπως και την ανοχή από κάθε λάϊτ αμαρτία! Το εν λόγω μοναστήρι, δεν νομίζω να έχει σχέση με τις άλλες Ιερές Μονές. Έτσι δεν είναι; Τώρα, όσο για τα ΜΜΕ και το ΠΑΣΟΚ που αναφέρετε, για φανταστείτε να μην είχαν ασχοληθεί…

  35. Ο/Η ΝΙΚΟΣ ΣΙΜΟΣ λέει:

    Τα αυξανόμεα περιουσιακά στοιχεια τους οι Μονές δεν τα χρησιμοποιούν μόνο για συντήρηση αλλά κυρίως για να αυξάνουν το βιός τους. Δυστυχώς. Για τη συντηρησή τους άλλωστε τους δίνει χρήματα και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε τελευταία ανάλυση, αν πιστεύσουμε ότι ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, αν ρευστοποιούσαν τα ακίνητα που πήραν και τα έκαναν νοσοκομεία και σχολεία κανένας δεν θα έλεγε τίποτε και όλοι θα στρέφονταν κατά του κράτους που θα προσπαθούσε να αποτρέψει ένα καλό και αγαθοεργό σκοπό. Δυστυχώς δεν είναι έτσι τα πράγματα

  36. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    http://www.dailygreece.com/2008/09/post_322.php

    To βατοπαίδι και οι επικριτές του

    Για άλλη μία φορά οι εκκλησιομάχοι κατηγορούν τη μονή με την τεραστια πνευματικη, και πολιτιστικη κληρονομια, με τους δεκαδες Αγιους που εχει να επιδειξει (υπαρχει σχετικο Βατοπεδινο συναξαρι), με τις επτα θαυματουργες εικονες, τους 100 μοναχούς που αγωνιζονται εκει, και τις δεκάδες των αλλόδοξων που βαπτίζονται Ορθόδοξοι καθε χρόνο στή Μονή.
    Πνευματικός οδηγός είναι ο γέροντας Ιωσήφ ένας σύγχρονος αγιος με προφητικό χάρισμα και ηγούμενος ο δραστήριος αρχ. Εφραίμ
    Οι ίδιοι άνθρωποι που επιτρέπουν αυτά τα χάλια στην τηλεόραση είναι και αυτοί που αποφασίζουν τι θα δούμε και πως θα μας ενημερώσουν. Δεν είναι άλλοι άνθρωποι. Όλοι είναι ίδιοι.
    Έχουν καταφέρει να σκανδαλίσουν πολύ κόσμο που πάει να βρει την ησυχία του στο Άγιον Όρος(λίγο τους ενδιαφέρει ) μόνο και μόνο για να χτυπήσουν την κυβέρνηση!Ψευδώς και λανθασμένα λένε κάποιοι ότι δεν υπάρχει δικαστική απόφαση. ΥΠΑΡΧΕΙ. Έχουν μπει στο αρχείο οι υποθέσεις που έφθασαν στην δικαιοσύνη από την Ξάνθη γιατί υπήρχε η γνωμοδότηση του κράτους.
    Ξέρετε πότε μπήκαν οι υπογραφές; Τρεις φρορές. Το 1994, το 1999 και το 2000! Ποιος ήταν τότε στην κυβέρνηση; Μήπως το ΠΑΣΟΚ και ο Σημίτης; Τότε γιατί λέει στην κυβέρνηση ο Παπανδρέου ότι έκαναν τους μοναχούς μεσίτες. Εσεις στο ΠΑΣΟΚ τα κάνατε και δώσατε στην μονή αγροτεμάχια και πήρατε τα φιλέτα. Δώστε πίσω τα Νέα Ρόδη και όλη την Ουρανούπολη και την λίμνη Βιστωνίδα. Όλα αυτά τα παραχώρησε τζάμπα στον κόσμο η Ι.Μ.Βατοπεδίου. Αλλά η προπαγάνδα καλά κρατεί….Που είναι τα άλλα Ολυμπιακά ακίνητα και τι γίνεται με αυτά; Αφού είναι φιλέτα γιατί σαπίζουν; Σαν δεν ντρέπεστε όλοι σας.Για την Μονη και τον Πατερ Αρσενιο (που τον κατηγορουν καποιοι)!Ο πατερ Αρσενιος ειναι γνωστος σε πολλους κυκλους της Θεσσαλονικης …
    Εχει δυναμη απο αυτη που πολλοι ανθρωπο θα θελανε…και την χρησιμοποιει με τον καλυτερο τροπο..
    Εχει βολεψει ανεργους και ανεργους..σε επιχειρησεις (ανεξαρτητου θρησκειας και καταγωγης) ναι ναι αυτος ειναι ο κακος ανθρωπος που ασχοληθηκε με το Ολυμπιακο σας Ακινητο κυριε Υπουργε.
    Ειναι ενας ανθρωπος ευγενικος…επιχειρηματικο μυαλο και τα χρησιμοποιει .Ομως θα πρεπει να αναρωτηθει ο καθενας, η Μονη πως θα ζησει; Mε τις εισφορες των προσκυνητων; Εαν εχει περιουσια, δικαιωμα της δεν ειναι να την αξιοποιησει, οπως του καθενος;Αλλά αφού όλοι αυτοί πιστεύουν ότι στο βατοπαίδι τρώνε με χρυσά κουτάλια από τις επιτυχημένες business που κάνουν γιατί δεν αφήνουν την τρυφηλή ζωή του κόσμου για 1 εβδομάδα και να πάνε να το επισκεφθούν ? . Ας πάνε να γννωρίσουν τις αλάδωτες ή πολυήμερες νηστείες, πολύωρες αγρυπνίες και Λειτουργίες, εντατική εργασία Γι’αυτό είναι έγκλημα που δεν πηγαίνουν ΟΛΟΙ στο Άγιο Όρος να δουν τη ζωή του μοναχού, για να διαπιστώσουν τι ακριβώς σημαίνει μοναχική ζωή … Τότε αρκετά στόματα θα έκλειναν, πλην των κακόπιστων ….

  37. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Γεώργιος Οικονόμου: Αγαπητέ κύριε Οικονόμου, πολύ σωστά μιλάτε για τον Άγιον Όρος, αλλά δεν ξέρω πού βρίσκεται την ομοιότητα της Βατοπαιδίου, με άλλες Ιερές Μονές – όχι μόνον με την Εσφιγμένου, αλλά ακόμη και με την Ιβήρων. Είναι «ταξικό» μοναστήρι η Ι.Μ. Βατοπαιδίου, καθώς η ποιότητα της φιλοξενίας είναι ανάλογη της κοινωνικής θέσεως και των αξιωμάτων των προσκυνητών. Κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλα μοναστήρια. Εάν παραπληροφορώ, να μου το πείτε.

  38. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Αγαπητέ Κύριε Ξανθίδη,

    Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω ιδία εμπειρία από το Βατοπαίδι και ως εκ τούτου η περί αυτού μαρτυρία μου είναι εκ των πραγμάτων σχετικής αξίας. Πάντως ο χαρακτηρισμός του Βατοπαιδίου ως ταξικού μου φαίνεται λιγάκι υπερβολικός. Είναι προφανές ότι οι επίσημοι προσκεκλημμένοι, αυτοί που συνήθως αποστέλλει εκεί η Ελληνική Πολιτεία και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, φιλοξενούνται στα επίσημα δωμάτια της Μονής, αλλά αυτό δεν είναι κάτι το μεμπτό ούτε και έχει αυστηρά ταξικό χαρακτήρα. Εν πάση περιπτώσει ενώπιον της Αναιμάκτου Θυσίας, ηγούν του Ιερού Ποτηρίου της Θείας Κοινωνίας, ουδεμία διακρίση λαμβάνει χώρα, ούτε στο Βατοπαίδι ούτε αλλού. Εκεί πάντες είμασθε ένα και αυτό.

  39. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    Αγαπητέ Κύριε Ξανθίδη,

    Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν έχω ιδία εμπειρία από το Βατοπαίδι και ως εκ τούτου η περί αυτού μαρτυρία μου είναι εκ των πραγμάτων σχετικής αξίας. Πάντως ο χαρακτηρισμός του Βατοπαιδίου ως ταξικού μου φαίνεται λιγάκι υπερβολικός. Είναι προφανές ότι οι επίσημοι προσκεκλημμένοι, αυτοί που συνήθως αποστέλλει εκεί η Ελληνική Πολιτεία και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, φιλοξενούνται στα επίσημα δωμάτια της Μονής, αλλά αυτό δεν είναι κάτι το μεμπτό ούτε και έχει αυστηρά ταξικό χαρακτήρα. Εν πάση περιπτώσει ενώπιον της Αναιμάκτου Θυσίας, ηγούν του Ιερού Ποτηρίου της Θείας Κοινωνίας, ουδεμία διακρίση λαμβάνει χώρα, ούτε στο Βατοπαίδι ούτε αλλού. Εκεί πάντες είμασθε ένα και αυτό.

  40. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Ανώνυμος – Γεώργιος Οικονόμου: Σέβομαι την άποψή σας. Οι δικές μου εντυπώσεις δεν είναι θετικές και εκφράζω την ανησυχία μου μήπως κάποιοι θέλουν το Περιβόλι της Παναγιάς σαν ησυχαστήριο «επωνύμων».

  41. Ο/Η NIKHTΑΣ ΦΩΣΤΙΝΗΣ λέει:

    Πρέπει να ξέρετε ότι οι λοιποί μοναχοί των άλλων μονών τους μοναχούς της Μονής Βατοπεδίου δεν τους αποκαλούν Βατοπεδινούς, αλλά …Βατο-πετεινούς, εξ αιτίος, λέει, της επιπολαιότητας που διακρίνει τις πράξεις τους. Πάντως στην περίπτωση των κτηματικών συναλλαγών, κάθε άλλο παρά επιπόλαιοι απεδείχθησαν. Αετονύχηδες στην κυριολεξία…

  42. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    Αγαπητέ Π. Ξανθίδη,

    Οι θύρες του Αγίου Όρους είναι ανοιχτές για όλους, «επωνύμους» και «ανωνύμους…» Ενδεχόμενως μάλιστα οι πρώτοι να έχουν μεγαλύτεροι ανάγκη της αγιορειτικής ησυχίας απ΄ ότι οι δεύτεροι… Πάντως οι Πατέρες και οι Γέροντες εκεί δεν κάνουν ωφελιμιστικές διακρίσεις.

    Ανησυχούμε όλοι για στοιχεία εκκοσμικεύσεως που ενεφιλοχώρησαν στο Όρος. Παραμένει όμως μαζί με την Εκκλησία διαχρονικός ιστορικός και κοινωνικός θεσμός του Ελληνισμού που μας συνδέει με το ένδοξο μεσαιωνικό παρελθόν μας, καθώς επίσης και συστατικό στοιχείο της συλλογικής αυτοσυνειδησίας και ιδιοπροσωπίας μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.

    Η Ορθοδοξία, και ιδιαίτερα αυτή, όπως βιούται στο Όρος, αποτελεί πρόταση ζωής του Ελληνισμού στον κόσμο.

    Η συνολική προσφορά του Όρους δεν μπορεί να κριθεί από ένα μοναστήρι, ούτε η προσφορά ενός μοναστηριού από μια αδελφότητα, ούτε η προσφορά μιας αδελφότητας από μια πράξη της, όσο κατακριτέα και να είναι αυτή.

    Η Εκκλησία ξέρει να συγχωρεί και να ανασταίνει τους πεσόντας, και αυτό ισχύει και για εμάς τους λαϊκούς και για τους μοναχούς.

    Η περισσή υποκρισία των ΜΜΕ και των δημοσιογράφων, οι οποίοι καταπιάστηκαν με την ευκαιριακή φοροδιαφυγή του Βατοπαιδίου και άφησαν στο απυρόβλητο την μόνιμη, δομική, μεγάλης κλίμακας φοροδιαφυγή των τραπεζών και των λοιπών ολιγαρχών της Ελλάδος και την συνεχή καταπάτηση δημοσίων εκτάσεων από πάσης φύσεως επαγγελματίες καταπατητές δεν θα έπρεπε να απασχολήσει τους Έλληνες;

    Γ. Οικονόμου

  43. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    @ Γεώργιος Οικονόμου: Κατ’ αρχάς χαίρομαι και συμφωνώ απόλυτα για το πώς αντιμετωπίζετε το Άγιον Όρος, γενικά. Βέβαια, θα ήταν καλύτερα εάν εξαιρούσατε την σημερινή Ι.Μ. Βατοπαιδίου από τις υπόλοιπες Μονές, όπως και εκείνους τους «επωνύμους» που έχουν περισσότερη ανάγκη ξεκούρασης. Τι τα έχουμε τα… spa; Τελικά κάτι τέτοιες περιπτώσεις είναι που δημιούργησαν σιγά-σιγά τα παραστρατήματα τού Βατοπαιδίου.
    Όσο για την τελευταία παράγραφο περί δημοσιογράφων, α επισημάνω ότι αυτή την εποχή οι δημοσιογράφοι, επιτελούν πολύ δύσκολα το λειτούργημά τους. Σαν «κομάντος» και «καμικάζι» ενεργούν για να βγάλουν την είδηση και τρέμει το φιλοκάρδι τους, μήπως και υπάρξουν γι’ αυτούς παράλληλες αρνητικές συνέπειες. Αναφέρεστε στο τραπεζικό κατεστημένο και εμμέσως πλην σαφέστατα απαιτείτε αποκαλύψεις. Εγώ έχω στοιχεία – εσείς βάζετε το έντυπο; Βάζετε το πιεστήριο, βάζετε την διανομή, βάζετε τη νομική κάλυψη; Ας μην χτυπάμε τους δημοσιογράφους και ας μην επιτιθέμεθα σ’ αυτούς τους «πρωταθλητές» των εμφραγμάτων, των εγκεφαλικών και των προώρων θανάτων. Είναι πολλά τα δεινά που μαστίζουν τον χώρο της ελληνικής δημοσιογραφίας και για τους δημοσιογράφους κανείς δεν γράφει…

  44. Ο/Η Αββάς Αμμούν λέει:

    Να σταματήσει εδώ και τώρα αυτή η φαρσοκωμωδία περί «αγίου όρους».
    Να διαλυθεί εδώ και τώρα αυτό το κράτος εν κράτει.
    Να φύγουν οι μοναχοί από εκεί και να ζήσουν όπως όλοι μας παλεύοντας με τα προβλήματα της ζωής.
    Να μοιραστούν οι εκτάσεις στο λαό.
    Να διαλυθούν οριστικά οι μονές που εδώ και αιώνες αποτελούν κέντρα φοροδιαφυγής και εκτεταμένης διαφθοράς.
    ΔΩΣΤΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΣΤΟ ΛΑΟ.

  45. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    Καληνύχτα.

  46. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    Η εκδοχή του Γέροντος Εφραίμ, του Βατοπαιδινού

    http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1690&Itemid=1

  47. Ο/Η Dana_Semitecolo λέει:

    Αξιότιμες Κυρίες, Αξιότιμοι Κύριοι,

    Χαίρομαι που τούτο το σατιρικό πόστο, έδωσε την ευκαιρία, για έναν τόσο σημαντικό και σοβαρό διάλογο.

    Λυπάμαι που ως άλλη Κασσάνδρα, προέβλεψα(;) πως το Βατοπέδι θα μας απασχολήσει πολύ και όχι μόνο -τελικά- από γλωσσολογικής άποψης.

    Να είστε καλά όλοι και να εκφράζετε πάντα έτσι τις απόψεις σας, με ευγένεια και πάθος!

  48. Ο/Η Π. ΞΑΝΘΙΔΗΣ. λέει:

    Ιδιαίτερα το τελευταίο!

  49. Ο/Η Γεώργιος Οικονόμου λέει:

    Πέραν των ευθυνών των Βατοπαι[ε]δινών μοναχών στην διεκδίκηση και διαχείρηση της μοναστηριακής τους περιουσίας, πρέπει να σημειωθεί ότι εκφράζεται από ορισμένους κύκλους μια τρομερή κακόβουλη και κακόπιστη κριτική για ο,τιδήποτε το εκκλησιαστικό και ειδικά το ορθόδοξο και ειδικότερα το μοναχικό, η οποία κριτική τουλάχιστον θα πρέπει να μας προβληματίσει, διότι ενδεχομένως να μην έχει αγαθά, ούτε καν ουδέτερα ελατήρια.

    Πάντως χαίρομαι για το επίπεδο της συζήτησης και ομολογώ ότι σας διαβάζω συχνά. Θα παρακαλούσα μόνο, αφού, όπως βλέπω σας ενδιαφέρει και η ελληνική γλώσσα, να αποφεύγεται η συνήθης χρήση ξένων λέξεων και όρων εκεί που δεν είναι απαραίτητο.

  50. Ο/Η Βασίλειος Μ. λέει:

    Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι το Βατοπέδι έχει ισχυρότατα επιχειρήματα υπέρ των θέσεών του.

    http://www.enet.gr/online/online_text/c=112,id=12943480

    Λυπούμαι, αλλά πολλά απὀ τα επιχειρήματα του Ελληνικού Δημοσίου είναι έωλα!!!

    Η ασυνέχεια Οθωμανικού και του Ελληνικού Κράτους δεν ισχύει διότι ο Βασιλεύς Όθων επεκύρωσε με Νομοθετικό Διάταγμα την εκ νέου ισχύ της Βυζαντινής Νομοθεσίας, η οποία εν πολλοίς διετηρήθη μέχρι το 1945.

    Επιπλεόν, το Οθωμανικό Κρατός υπήρξε διάδοχο του Βυζαντινού, το δε Ελληνικό του Οθωμανικού (Βλ. Διεθνή Σύμβαση περί Διαδοχής των Κρατών).

    Θεωρώ την πολεμική κατά της μονής ως ένα βαθμό εμπαθή.

  51. Ο/Η φουστανΕΛΛΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣmos λέει:

    @ Γεώργιος Οικονόμου: Σας ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια και χαιρόμαστε που βρίσκετε στο φουστανΕΛΛΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣmos ενδιαφέρον.
    Συμφωνούμε μαζί σας για την ανάγκη να αποφεύγονται οι ξένες λέξεις, όπου δεν χρειάζονται.
    Αυτό άλλωστε δηλώνει και η κατάληξη -mos του τίτλου του site μας, ο οποίος, όπως θα έχετε καταλάβει, είναι σατιρικά υπαινικτικός.
    Οι ίδιοι προσπαθούμε να ακολουθούμε αυτή την αρχή, αν και όταν κινείσαι μέσα στο διαδίκτυο είναι δύσκολο να αποφύγεις όρους του, οι οποίοι δεν έχουν αντίστοιχο στην ελληνική γλώσσα ή δεν έχουν αποκτήσει ακόμη.
    Όμως τα κείμενα που μας στέλνουν οι αναγνώστες μας δεν θέλουμε να τα λογοκρίνουμε, αντικαθιστώντας με ελληνικές αυτού του είδους τις λέξεις.
    Επαφιέμεθα …στον πατριωτισμό τους!

  52. Ο/Η Ζωή λέει:

    Έλεος διορθώστε το.
    Βατοπέδι = Βατός + πεδίο, πεδιάδα, πεδινός. Όπως λεκανοπέδιο, ναρκοπέδιο κ.λ.π
    Μέρος βατό ομαλό σε σχέση με όλο το Αγ. Όρος.Ποια βάτα και βλακίες.
    Βατοπαίδι = Βατός + παιδί. Μέρος που βατούν, βατεύουν παιδιά.
    Όσοι είναι από χωριό ξέρουν τι σημαίνει αυτό.
    Αν οι μοναχοί στο επίσημο site τους το γράφουν με «αι» και είναι σωστό τότε ξέρουμε τι
    πάρτι γίνεται στη μονή αυτή !!!
    Σε αυτή την περίπτωση μάλλον πρέπει να παρέμβει εισαγγελέας
    Ευχαριστώ

  53. Ο/Η Γανυμίδης λέει:

    @Ζωή: Γιατί λέτε πως όσοι είναι από χωριό είναι αυτοί που ξέρουν τι σημαίνει «βατέβω». Και στις πόλεις μια χαρά ξέρουμε! Αν όμως οι μοναχοί το γράφουν το «παίδι» με «αι» επειδή έτσι ταιριάζει με τα γούστα τους, πώς μπορούμε να τους το αλλάξουμε; Είστε σίγουρη πως δεν το έχουν κι αυτό κατοχυρώσει με οθωμανικό χρυσόβουλο;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *