Όταν οι γυναίκες δεν έκαναν αποχή

getimage_doΕπειδή μας έχουν ζαλίσει με την αποχή, και την αξία της εκλογικής συμμετοχής,

ας αναδημοσιεύσω κάτι που έγραφαν «Τα Νέα», τις 20 Μαρτίου 1928, πριν 81 ολόκληρα χρόνια…

«Ορισμένα τινά Ελληνικά θήλεα ζητούν να δοθή ψήφος εις τας γυναίκας. Σχετικώς με το ίδιον τούτο θέμα, διαπρεπέστατος επιστήμων είχεν άλλοτε αναπτύξη από του βήματος της Βουλής το επιστημονικώς πασίγνωστον, άλλως τε, γεγονός ότι παν θήλυ διατελεί εις ανισόρροπο και έξαλλο πνευματική κατάστασιν ωρισμένας ημέρας εκάστου μηνός.
Επειδή, εν τούτοις, αι ημέραι αύται, δεν συμπίπτουν ως προς τα θήλεα, είναι αδύνατον να ευρεθεί ημέρα πνευματικής ισορροπίας και ψυχικής γαλήνης όλων των θηλέων, ώστε την ευτυχή εκείνη ημέρα να ορίζωνται αι εκάστοτε εκλογαί. Η γυναικεία συνεπώς ψήφος είναι πράγμα επικίνδυνον, άρα αποκρουστικόν».

Προς τις φίλες του blog : Ήμαρτον, για πλάκα το ανάφερα το δημοσίευμα, θα του βάλω ετικέτα «Σάτιρα», δεν το υιοθετώ.

ΚΕΝΤΡΙ
http://aletri.blogspot.com

2 Σχόλια

  1. Ο/Η nicolaos demonicos λέει:

    @ΚΕΝΤΡΙ: Βρε άσε τα «ήμαρτον ξήμαρτον» και πες μου γιατί δεν το υιοθετείς! Είναι ψέμα ότι «η γυναικεία ψήφος είναι πράγμα επικίνδυνον, άρα αποκρουστικόν»;
    «Ασε με κάτω, γιατί έχω τα ρούχα μου», λέει ο ωργισμένος ή απλώς θυμωμένος ή απλούστερα εκνευρισμένος τύπος στο φίλο του – και όχι μόνον.
    [Τώρα βέβαια ρωτήστε το μητροπολίτη σας από πού, πώς και γιατί ο γελοίος αρθρογράφος των «Νέων» «εμπνεύστηκε» και έγραψε τότε αυτό που έγραψε.]
    Μια αιτία, που τώρα μου ‘ρχεται, είναι ότι κατά την διάρκεια της περιόδου της η γυναίκα δρα και αντιδρά όπως ο λυκάνθρωπος όταν έχη πανσέληνο. Και άντε εσύ να προβλέψης την αντίδρασή της. Και εκεί που πας να βγάλης γαλάζιο, να σου βγη πράσινο. Και καλά πράσινο, πάει κι έρχεται. Άμα και σου βγη κόκκινο -ίσως και λόγω του αίματος- τι κάνεις;
    Δίκιο λοιπόν ο αρθρογράφος, μόνο που του διέφυγε να γράψη ότι η ψήφος του τότε άντρα-αφέντη ήταν -και είναι, ανδρών τε και γυναικών- κατά βάσιν είδος ανταλλάξιμο και εξαγοράσιμο. Κι ενώ για τον αρθρογράφο «η γυναικεία ψήφος ήταν πράγμα επικίνδυνον, άρα αποκρουστικόν» κατά τις μισές περίπου ημέρες του χρόνου λόγω του επηρεασμού της ψυχολογικής καταστάσεώς της εκ της εμμηνόρροιας, η ανδρική, λόγω της μονίμου χαρακτήρος μαλακύνσεως του εγκεφάλου και της ασυνειδησίας ήταν -και είναι, για όλους πλέον- «πράγμα επικινδυνότατον, άρα αποκρουστικώτατον».
    Όχι, δεν προτείνω την κατάργηση της ψήφου. Προτείνω την κατάργηση της α-παιδείας, ώστε όλοι μας να αντιληφθούμε -μαζί με πολλά άλλα- ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ψηφίζουμε και ΓΙΑΤΙ μας παραχωρήθηκε το δικαίωμα να ψηφίζουμε. Ώστε, αφου μας παραχωρήθηκε και τώρα πια δεν μπορούν να την αναιρέσουν, να την χρησιμοποιούμε υπέρ μας, μετατρέποντάς της σε μπούμεραγκ για κείνους κι όχι για μας – όπως τοις πράγμασι συμβαίνει.

  2. Ο/Η Διονυσία Περικλέους λέει:

    @κεντρί: Πριν ή μετά τον αρθρογράφο κάθισε κι έγραψε ο Αριστοφάνης της Εκκλησιάζουσες;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *