Ήρθε η ώρα να καταργηθεί το Υπουργείο Πολιτισμού

Ένα υπουργείο τόσο ογκώδες, όσο και σπάταλο.
Ένα υπουργείο, που επιδοτεί κάποιους Θεατρικούς ομίλους αλλά όχι άλλους. Που επιδοτεί χορευτικά και μουσικά συγκροτήματα, αλλά όχι άλλα.
Ένα υπουργείο, που ελέγχει και εποπτεύει περίπου 400 μουσεία τα περισσότερα από αυτά με αμφίβολης αξίας εκθέματα.
Ένα υπουργείο, που έκανε τον πολιτισμό στην Ελλάδα τόσο κρατικοδίαιτο, που είτε θα είναι στρατευμένος είτε εντελώς αποκομμένος από την κοινωνία.

Ένα υπουργείο, που θεσμοθέτησε τον πολιτισμό των δύο ταχυτήτων, με εκλεκτούς επιδοτούμενους, και ‘εμπορικούς’ στιγματισμένους.
Και όλα τα παραπάνω έχουν συμβεί πριν καν φτάσουμε στην αρνητική ηθική επίδραση στους υπαλλήλους του υπουργείου να θέλουν να κοιμηθούν με τους προϊστάμενους τους για να μονιμοποιηθούν.

Θα κρώξουν οι υπερασπιστές του κρατικοδίαιτου πολιτισμού: Τι θα γίνει με τον αρχαιολογικό μουσείο, με τον χώρο της Ακρόπολης, με το Εθνικό Θέατρο;
Αν είναι να χρηματοδοτηθούν κάποια καταξιωμένα ιδρύματα, αυτά θα μπορούσαν να παίρνουν τα χρήματα κατευθείαν από το Υπουργείο Οικονομικών.
Γιατί χρειάζεται ένας ακόμα τροφαντός (και ενίοτε σεξομανής) μεσάζοντας;

Αν -και σε τελική ανάλυση- χρηματοδότηση χωρίς εξάρτηση είναι δύσκολο να υπάρξει. Επομένως, θέλουμε πολιτισμό του Κράτους ή πολιτισμό των πολιτών, από τους πολίτες και για τους πολίτες στηριζόμενο στα δικά του πόδια και όχι σε δεκανίκια.
Στην εποχή του Διαδικτύου, το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ο ορισμός του Δεινοσαύρου.
Ήρθε η ώρα να αποσυρθούν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι (και οι μυριάδες Δημοτικοί Υπάλληλοι, να μην τους ξεχνάμε) από τον Πολιτισμό.
Καιρός να καταργηθεί το Υπουργείο Πολιτισμού.
ΝΙΚΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
Υποψήφιος Βουλευτής της “Φιλελεύθερης Συμμαχίας”

(Φωτογραφία: PIN)

10 Σχόλια

  1. Ο/Η ΝΙΚΗΤΑΣ ΦΩΣΤΙΝΗΣ λέει:

    Συμπληρωματικά σε όσα αναφέρετε να σας υπενθυμίσω ότι ο Πολιτισμός τον οποίον θαυμάζουμε και εμείς και ολόκληρος ο κόσμος -τον αρχαίο εννοώ, βεβαίως- δεν εξελίχθηκε ως προς τα αριστουργήματά του με “τραβηχτικές” του Περικλή από το Ταμείο της Δήλου, αλλά, κυρίως, από χορηγίες πλουσίων Αθηναίων, που ήταν και τιμή τους να χορηγούν τέτοια έργα.
    Επειδή ενδεχομένως σήμερα, για ορισμένους, να μη περιποιεί τιμή, όπως τότε, το να διαθέσουν χρήματα για κάποια εκδήλωση ή έργο Πολιτισμού, ο νομοθέτης έχει προβλέψει ακόμη και την έκπτωση του ποσού της χορηγίας από τις φορολογικές υποχρεώσεις του χορηγού…

  2. Ο/Η raporter λέει:

    Δηλαδή πονάει κεφάλι, κόβουμε κεφάλι;
    Αν είναι έτσι γιατί δεν καταργούμε και το κράτος; Αφού κατά γενική ομολογία δεν λειτουργεί; Αλλά θα μου πείτε αν καταργήσουμε το κράτος ποιός μηχανισμός θα αναλάβει να εξυπηρετεί τους “πελάτες” του, τους ιδιώτες;

  3. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    Αγαπητέ raporter είναι κεφάλι ή μήπως όγκος μάλλον κακοήθης;
    Αλλά ας αφήσουμε τις μακάβριες παρομοιώσεις. Ο Πολιτισμός δεν είναι ούτε Εθνική Άμυνα, ούτε Προστασία της Δημόσιας Υγείας, ούτε Παιδεία, ούτε και Προστασία του Περιβάλλοντος να τον θεωρούμε ‘κεφάλι’.

    Θα περίμενα ειδικά εσείς της οικολογικής πρωτοβουλίας πολιτών για την Ζάκυνθο, να ζητάτε να δοθούν περισσότερα κονδύλια για την προστασία του περιβάλλοντος και λιγότερα κονδύλια στην ‘κάλυψη αναγκών’ (πάντα με αμφίβολη αποτελεσματικότητα και ποιότητα) που ο κάθε πολίτης μπορεί να ικανοποιήσει μόνος του (όπως ο ‘Πολιτισμός’)

    Ένας λεπτός οργανισμός έχει περισσότερες αντοχές και είναι πιο δυνατός από ένα ‘παχύ και λιπαρό οργανισμό’. Το διδάσκει η ίδια η φύση.

  4. Ο/Η ΜΑΝΟΣ ΖΩΝΙΑΝΑΚΗΣ λέει:

    Δηλαδή, ποιοί τομείς, θεωρείτε κ. Χαραλάμπους πως πρέπει να πάνε σε ιδιώτες. Τι θα μείνει στο Κράτος; Και τα μη κερδοφόρα θα βρεθεί ιδιώτης να τα πάρει;

  5. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    Συγγνώμη κ. Ζωνιανάκη δεν κατάλαβα τι εννοείτε με το ‘τομείς’ και το ‘μη κερδοφόρα’.
    Εννοείτε γενικά στην κοινωνία ή ειδικά στον πολιτισμό;

    Για να συνεχιστεί η συζήτηση θα απαντήσω και στα δύο. Φυσικά και το κράτος έχει να παίξει ένα ρόλο. Δεν ξέρω ποίος έχει αναφέρει ότι οι φιλελεύθεροι θέλουν να ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα,και να καταργηθεί το κράτος αλλά δεν είναι έτσι.
    Το κράτος έχει βασικό ρόλο χρηματοδότησης και παροχής στα παρακάτω:
    1)Άμυνα (και δεν εννοώ μόνο στρατιωτική αλλά και πολιτική, πχ αντιμετώπιση θεομηνιών)
    2) Δημόσια Τάξη & Ασφάλεια (προστασία της ζωής, σωματικής ακεραιότητας, και περιουσίας των πολιτών)
    3) Προστασία του ανταγωνισμού και της ελευθερης αγοράς.

    Τώρα το Κράτος μπορεί να χρηματοδοτήσει (αλλα πιστευουμε οτι δεν είναι τόσο ικανό να παρέχει υπηρεσίες):
    1) Την Παιδεία
    2) Την Υγεία και Ασφάλιση
    3) Την Προστασία του Περιβάλλοντος.

    Πολιτισμός και Αθλητισμός όπως και οποιεσδήποτε επιχειρηματικές δραστηριότητες πρέπει να αφεθούν στις πρωτοβουλίες των πολιτών και των επιχειρήσεων.

    Τώρα τα ‘μη κερδοφόρα’, είτε στον πολιτισμό είτε αλλού που δεν θα τα ‘αναλάβει’ ο ιδιώτης, θα ήθελα να ρωτήσω τι άλλο μπορεί να γίνει γι’ αυτά από το να σταματήσουν να λειτουργούν ή να αλλάξουν τρόπο λειτουργίας μέχρι να γίνουν κερδοφόρα ή τουλάχιστον οικονομικά βιώσιμα. Ένα άλλο ερώτημα είναι γιατί θα πρέπει να ξοδεύονται χρήματα σε πολιτιστικές δραστηριότητες ‘μη κερδοφόρες’, με αποτέλεσμα να λείπουν χρήματα από σκοπούς πραγματικά σημαντικούς όπως η Παιδεία και η Προστασία του Περιβάλλοντος.

    Ίσως ο κ. Φωστίνης με τον εύστοχο παραπάνω σχολιασμό του (και που ξέχασα να τον ευχαριστήσω) θα μπορούσε να σας διαφωτίσει για το τι γινόταν στην Αρχαία Ελλάδα με πολιτιστικές δραστηριότητες που δεν ήταν κερδοφόρες ή που δεν τις παρακολουθούσε πολύς κόσμος.

  6. Ο/Η ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΖΩΝΙΑΝΑΚΗΣ λέει:

    Ωραία κύριε Χαραλάμπους, αλλά άν αφήσουμε τους ιδιώτες μόνους πχ. στον Πολιτισμό ποιός από αυτούς θα δώσει σημασία στην ποιότητα; Θα βλέπουν την εμπορικότητα μονάχα και όλα θα γίνουν σαν τα μπορικά κανάλια της τηλεόρασης. Το κοινό αυτά θέλει. Ποιος θα ασχολείται με το Φεστιβάλ Αθηνών; Και η επαρχία που έχει γίνει όλο σκυλάδικα πότε θα βλέπει κανένα θεατρικό έργο της προκοπής, όπως τώρα από τα ΔΗΠΕΘΕ;

  7. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    K. Ζωνιανάκη, βλέπω αρκετά προβλήματα με τούς συλλογισμούς σας.
    1ον) ‘Ιδιώτες’ δεν είναι μόνο ο ιδιοκτήτης και ο θαμώνας ‘σκυλάδικου’ αλλά εγώ, εσείς, ο κ. Σίμος, και ο κ. Βίτσος και όλοι οι αρθρογράφοι και σχολιαστές αυτού του ιστολογίου αλλά και εκατοντάδες άλλων ιστολόγιων που νοιάζονται για τον πολιτισμό, τον δικό τους πολιτισμό, που δεν είναι μόνο ‘αυτά που θέλει ο κόσμος’. Όπως υπάρχουν ποιοτικοί καλιτέχνες που δεν επιδοτούνται, υπάρχουν και επιχειρηματίες, και πολίτες που ενδιαφέρονται για την ποιότητα στον πολιτισμό. Είναι άδικο να βγάζετε τόσο γενικά συμπεράσματα.

    2ον) Υπονοείτε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού γνωρίζει τι σημαίνει ποιότητα και επιδοτεί μόνο τις ‘ποιοτικές’ πολιτιστικές δραστηριότητες; Έχω μια εντύπωση ότι μεγάλο μέρος του καλλιτεχνικού κόσμου θα διαφωνήσει (ακόμα και αν επιδοτείται!)

    3ον) Είναι επίσης άδικο να θεωρείτε οτι η επαρχία θα βουλιάξει στον βούρκο των σκυλάδικων επειδή τα ΔΗΠΕΘΕ θα σταματήσουν να βλέπουν έργα της ‘προκοπής’, και πάλι υπονοώντας οτι στην επαρχία δεν ενδιαφέρονται για ποιότητα στον πολιτισμό.
    Εχω βρεθεί σε εκδηλώσεις Ωδείων στην Ζάκυνθο, στην Ζάκυνθο πάλι ο ιδιωτικός ραδιοφωνικός σταθμός “στίγμα” φέρνει την Πρωτοψάλτη, έχω δεί στα Χανιά τους Στέρεο Νόβα, και απο την Θεσσαλονίκη τις Τρύπες, που θα συμφωνήσουμε οτι στην μουσική δεν είναι οι πιό ‘ξεπουλημένοι καλιτέχνες’, δεν επιδοτούνται και όμως ο κόσμος συρρέει για να τους δεί. Διότι επαρχία ή πόλεις κ. Ζωνιανάκη ο κόσμος δεν είναι ανοήτος, ούτε και μονολιθικός. Το ότι πηγαίνει κάποιος σε σκυλάδικο δεν σημαίνει ότι δεν θα πάει σε ένα καλό θεατρικό έργο ή ότι δεν θα δεί μια συναυλία κλασσικής μουσικής. Το πρόβλημα με το Υπουργείο έχει να κάνει με το ότι αυτός που δεν θέλει να δεί μια συναυλία κλασσικής μουσικής -και δικαιωμά του είναι σε τελική ανάλυση- να χαρατσώνεται για κάτι που δεν θα χρησιμοποιήσει.

    4ον) Για το Φεστιβάλ Αθηνών θα πρότεινα να τρέξουν αυτοί που ασχολούνται με το Φεστιβάλ Αθηνών. Διότι αν μου λέτε ότι ένας θεσμός δεκαετιών δεν μπορεί να σταθεί οικονομικά στα πόδια του, τότε θα σας πώ ότι τα λεφτά μπορούν να πιάσουν τόπο αλλού (σε κάποιο βρεφονηπιακό σταθμο μήπως;).
    Θα πρότεινα επίσης να τρέξετε εσείς που νοιάζεστε για το Φεστιβάλ Αθηνών αντί να το πληρώνουν οι φορολογούμενοι, πολλοι απο αυτούς που δεν έχουν πάει στο Φεστιβάλ Αθηνών, καποιοι δε, δεν έχουν παει ούτε καν στην Αθήνα.
    Εαν το Φεστιβάλ Αθηνών δεν έχει κάνει ακόμα την δική του εταιρεία παραγωγής, που ξεκινώντας άπο έκδοση DVD παλαιότερων φεστιβάλ, με συγκεκριμένα αφιερώματα στους καλλιτέχνες και στα δρώμενα που έχουν φιλοξενηθεί και όλα αυτά να είναι και σε ξένες γλώσσες, έαν και πάλι έχουμε ένα κρούσμα επανάπαυσης (δείτε και το άρθρο μου για το Μουσείο Σολωμού) ,τότε ήρθε ή ώρα να πούμε ότι ‘καλά ήταν ώς εδώ’ και να προχωρήσουμε σε κάτι καλύτερο.

    5ον) Η Κατάργηση του Υπουργείου δεν σημαίνει σώνει και καλά κατάργηση της χρηματοδότησης. Στην Αγγλία οι Τέχνες χρηματοδοτούνται κυρίως απο τα παιχνίδια τζόγου, (λαχεία, λόττο). Αλλά πάνε από την εταιρεία που διαχειρίζεται τα τυχερά παίγνια, στο ‘Συμβούλιο των Τεχνών’ (Arts Council – ψάξτε το στο google για να βρείτε τον ιστότοπο) το οποίο προωθεί τα χρήματα στους επιμέρους οργανισμούς. Χωρίς το σύστημα να είναι ιδανικό, γνωρίζω τουλάχιστον ότι αν δεν θα ασχοληθώ με τυχερά παίγνια δεν θα χρηματοδοτήσω πολιτιστικές δραστηριότες αμφίβολης ποιότητας. Αν παίξω, ίσως κερδίσω κάτι από αυτό. Πάντως και με αυτό το σύστημα δεν έχει λόγο ύπαρξης το Υπουργείο Πολιτισμού.

    Έχω μία εντύπωση ότι οι γενικεύσεις για τον Πολιτισμό μπορούν να οδηγήσουν μόνο στην πτώση της ποιότητας του.

  8. Ο/Η ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΖΩΝΙΑΝΑΚΗΣ λέει:

    Χωρίς να διαφωνώ με όλα όσα λέτε κ. Χαραλάμπους, σαν κάπως να μου θυμίζουν τον τρόπο που τα λέει η κυρία Παπαρήγα. Κι αυτή λέει πως όλα θα φτιάξουν με τον κομμουνισμό. Μόνο που θα πρέπει να καθίσουμε να περιμένουμε. Μέχρι τότε τι γίνεται; Και μέχρι να τρανέψει η ιδιωτική πρωτοβουλία θα τα κλείσουμε τα πολιτιστικά;
    Και ποιός να βάλει στα πράματα στο δρόμο που θέλετε; Η κυβέρνηση που έχουμε; ΄Η θα πρέπει να περιμένουμε να βγει μια κυβέρνηση που να τα κάνει όπως λέτε; Και μέχρι τότε;

  9. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    Κ. Ζωνιανάκη δεν ξέρω πόσο η κ. Παπαρήγα σας έχει πει να περιμένετε και πόσο σας έχει διαβεβαιώσει ότι τα πράγματα θα φτιάξουν με τον κομμουνισμό.
    Εγώ δεν υποσχέθηκα και δεν διαβεβαίωσα ότι τα πράγματα θα ‘φτιάξουν’.
    Το κατά πόσο ο πολιτισμός θα προχωρήσει, τι είδους, ποίοι τομείς θα αναπτυχθούν είναι θέμα των πολιτών των ίδιων.
    Εγώ επισημαίνω ότι υπάρχει ένα δυναμικό στη χώρα το οποίο δεν αξιοποιείται, επειδή υπάρχει σπατάλη, επανάπαυση και οκνηρία λόγω των επιδοτήσεων και λόγω του ότι έχουμε εκχωρήσει μεγάλο μέρος των πρωτοβουλιών μας στο κράτος.
    Τώρα σε ότι αφορά τα ‘χρονοδιαγράμματα’ η συγκεκριμένη πρόταση της κατάργησης του Υπουργείου Πολιτισμού μπορεί να γίνει μέσα σε λίγους μήνες:
    1) Με Νόμο που θα καταργεί το υπουργείο και όλες τις θέσεις εργασίας σε αυτό.
    2) Με τον ορισμό της σταδιακής μείωσης των επιδοτήσεων κατά 20% το χρόνο έτσι ώστε σε 5 χρόνια να καταργηθούν οι επιδοτήσεις αλλά να έχουν και μία προθεσμία οι οργανισμοί που λαμβάνουν τις επιδοτήσεις να προσαρμοστούν στα καινούργια δεδομένα
    3) Με τον ορισμό πάγιων εντολών από το υπουργείο Οικονομικών στους λογαριασμούς αυτών των οργανισμών. (Με τον ίδιο τρόπο που μπορεί κάποιος να πληρώσει την Δ.Ε.Η. ή το Νερό)
    4) Να είστε σίγουροι ότι όταν καταργηθεί το υπουργείο πολιτισμού ίσως περισσέψουν λίγα παραπάνω χρήματα για σκοπούς που πραγματικά αξίζουν (πχ Αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης). Όπως και θα περισσέψουν χρήματα στον καθένα μας από τους φόρους που δεν θα χρειαστεί να πληρώνουμε στο Υπουργείο ώστε να μπορούμε να τα διαθέσουμε σε αυτά που εμείς θεωρούμε σημαντικά.

    Όταν λέτε ‘μέχρι να τρανέψει η ιδιωτική πρωτοβουλία θα τα κλείσουμε τα πολιτιστικά’, και πάλι υπονοείτε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού ‘στηρίζει’ τις πολιτιστικές δραστηριότητες που ‘πρέπει’ να στηριχτούν. Δεν είμαι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που θα υποστηρίξει ότι το Υπουργείο Πολιτισμού στηρίζει μερικές μόνο από τις αξιόλογες δραστηριότητες ενώ στηρίζει και πάρα πολλές από τις καθόλου αξιόλογες δραστηριότητες.

    Όλα τα παραπάνω θα τα υλοποιήσει μια κυβέρνηση που δεν θα είναι λαϊκιστική.
    Μία κυβέρνηση που θα θέσει ενώπιον των ευθυνών τους και τους πολίτες που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό, και τον πολιτιστικό κόσμο ότι επιτέλους όσο τα βιβλιοπωλεία, οι εκδοτικοί οίκοι, οι ιδιωτικοί κινηματογράφοι, τα ιδιωτικά θέατρα, οι ιδιωτικοί συναυλιακοί χώροι, οι σχολές χορού, και τα ωδεία, δεν επιδοτούνται και έχουν σταθεί στα πόδια τους έτσι και τα διάφορα και αδιάφορα ‘χορευτικά συγκροτήματα, θεατρικοί θίασοι, και ‘πολιτιστικοί σύλλογοι’ θα πρέπει και αυτοί να σταθούν στα πόδια τους.

    Κάποια πολιτιστικά θα κλείσουν, δε μπορούν όλοι να προσαρμοστούν. Αλλά τα πράγματα θα πρέπει να είναι απλά κ. Ζωνιανάκη:
    Εάν ένας πολιτιστικός οργανισμός (όπως και κάθε επιχείρηση) μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμος δεν χρειάζεται επιδοτήσεις άρα δεν χρειάζεται Υπουργείο γι’ αυτό το σκοπό.
    Εάν ένας πολιτιστικός οργανισμός δεν μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμος (όχι να βγάζει κέρδος αλλά να μην μπορεί καν να καλύψει το κόστος της λειτουργίας του) τότε σημαίνει ότι δεν έχει απήχηση στους πολίτες και οι πιθανότητες είναι ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης.

    Και για να μην μιλάμε αφηρημένα αφήνω εδώ τα ονόματα κάποιων δρώμενων στην Αγγλία (λόγω οικειότητας με το μέρος και λόγο του ότι δεν θέλω να επεκταθώ) για να δούμε πόσο ο μη κρατικοδίαιτος πολιτισμός μπορεί να αναπτύξει και λιγότερο ‘δημοφιλείς’ μορφές

    http://www.ukjewishfilmfestival.org.uk/

    http://www.raindance.co.uk/site/

    http://www.latitudefestival.co.uk/home/

    http://www.curzoncinemas.com/

    http://www.sadlerswells.com/

    http://www.londondance.com/content.asp?CategoryID=1670

  10. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    Κ. Ζωνιανάκη δεν ξέρω πόσο η κ. Παπαρήγα σας έχει πει να περιμένετε και πόσο σας έχει διαβεβαιώσει ότι τα πράγματα θα φτιάξουν με τον κομμουνισμό.
    Εγώ δεν υποσχέθηκα και δεν διαβεβαίωσα ότι τα πράγματα θα ‘φτιάξουν’.
    Το κατά πόσο ο πολιτισμός θα προχωρήσει, τι είδους, ποίοι τομείς θα αναπτυχθούν είναι θέμα των πολιτών των ίδιων.
    Εγώ επισημαίνω ότι υπάρχει ένα δυναμικό στη χώρα το οποίο δεν αξιοποιείται, επειδή υπάρχει, σπατάλη, επανάπαυση και οκνηρία λόγω των επιδοτήσεων και λόγω του ότι έχουμε εκχωρήσει μεγάλο μέρος των πρωτοβουλιών μας στο κράτος.
    Τώρα σε ότι αφορά τα ‘χρονοδιαγράμματα’ η συγκεκριμένη πρόταση της κατάργησης του Υπουργείου Πολιτισμού μπορεί να γίνει μέσα σε λίγους μήνες:
    1) Με Νόμο που θα καταργεί το υπουργείο και όλες τις θέσεις εργασίας σε αυτό.
    2) Με τον ορισμό της σταδιακής μείωσης των επιδοτήσεων κατα 20% το χρόνο έτσι ώστε σε 5 χρόνια να καταργηθούν οι επιδοτήσεις αλλά να έχουν και μία προθεσμία οι οργανισμοί που λαμβάνουν τις επιδοτήσεις να προσαρμοστούν στα καινούργια δεδομένα
    3) Με τον ορισμό πάγιων εντολών από το υπουργείο Οικονομικών στους λογαριασμούς αυτών των οργανισμών. (Με τον ίδιο τρόπο που μπορεί κάποιος να πληρώσει την Δ.Ε.Η. ή το Νερό)
    4) Να είστε σίγουροι ότι όταν καταργηθεί το υπουργείο πολιτισμού ίσως περισσέψουν λίγα παραπάνω χρήματα για σκοπούς που πραγματικά αξίζουν (πχ Αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης) Όπως και θα περισσέψουν χρήματα στον καθένα μας από τους φόρους που δεν θα χρειαστεί να πληρώνουμε στο Υπουργείο ώστε να μπορούμε να τα διαθέσουμε σε αυτά που εμείς θεωρούμε σημαντικά.

    Όταν λέτε ‘μέχρι να τρανέψει η ιδιωτική πρωτοβουλία θα τα κλείσουμε τα πολιτιστικά’, και πάλι υπονοείτε ότι το Υπουργείο Πολιτισμού ‘στηρίζει’ τις πολιτιστικές δραστηριότητες που ‘πρέπει’ να στηριχτούν. Δεν είμαι ο πρώτος ούτε ο τελευταίος που θα υποστηρίξει ότι το Υπουργείο Πολιτισμού στηρίζει μερικές μόνο από τις αξιόλογες δραστηριότητες ενώ στηρίζει και πάρα πολλές από τις καθόλου αξιόλογες δραστηριότητες.

    Όλα τα παραπάνω θα τα υλοποιήσει μια κυβέρνηση που δεν θα είναι λαϊκιστική.
    Μία κυβέρνηση που θα θέσει ενώπιον των ευθυνών τους και τους πολίτες που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό, και τον πολιτιστικό κόσμο ότι επιτέλους όσο τα βιβλιοπωλεία, οι εκδοτικοί οίκοι, οι ιδιωτικοί κινηματογράφοι, τα ιδιωτικά θέατρα, οι ιδιωτικοί συναυλιακοί χώροι, οι σχολές χορού, και τα ωδεία, δεν επιδοτούνται και έχουν σταθεί στα πόδια τους έτσι και τα διάφορα και αδιάφορα ‘χορευτικά συγκροτήματα, θεατρικοί θίασοι, και ‘πολιτιστικοί σύλλογοι’ θα πρέπει και αυτοί να σταθούν στα πόδια τους.

    Κάποια πολιτιστικά θα κλείσουν, δε μπορούν όλοι να προσαρμοστούν. Αλλά τα πράγματα θα πρέπει να είναι απλά κ. Ζωνιανάκη:
    Εάν ένας πολιτιστικός οργανισμός (όπως και κάθε επιχείρηση) μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμος δεν χρειάζεται επιδοτήσεις άρα δεν χρειάζεται Υπουργείο γι’ αυτό το σκοπό.
    Εάν ένας πολιτιστικός οργανισμός δεν μπορεί να είναι οικονομικά βιώσιμος (όχι να βγάζει κέρδος αλλά να μην μπορεί καν να καλύψει το κόστος της λειτουργίας του) τότε σημαίνει ότι δεν έχει απήχηση στους πολίτες και οι πιθανότητες είναι ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης.

    Και για να μην μιλάμε αφηρημένα αφήνω εδώ τα ονόματα κάποιων δρώμενων στην Αγγλία (λόγω οικειότητας με το μέρος και λόγο του ότι δεν θέλω να επεκταθώ) για να δούμε πόσο ο μη κρατικοδίαιτος πολιτισμός μπορεί να αναπτύξει και λιγότερο ‘δημοφιλείς’ μορφές

    http://www.ukjewishfilmfestival.org.uk/

    http://www.raindance.co.uk/site/

    http://www.latitudefestival.co.uk/home/

    http://www.curzoncinemas.com/

    http://www.sadlerswells.com/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *