Eθνικισμός κατά Αλέξανδρο Παπαναστασίου

Πολύς λόγος έγινε σ’ αυτό το ηλεκτρονικό περιοδικό, τελευταίως περί της έννοιας του Εθνικισμού και κάθε φορά διατυπώνονται αντικρουόμενες απόψεις, κυρίως όταν εγείρεται από κάποιον χρήστη-αρθρογράφο θέμα μεταναστών.

Η αλήθεια είναι ότι, μετά την αύξηση του μεταναστευτικού ρεύματος, κυρίως από τις λοιπές βαλκανικές χώρες, ως συνέπεια της κατάρρευσης του υπαρκτού σοσιαλισμού, δεν λείπουν τα περιστατικά από τη ζωή της Ελλάδας τα οποία προκαλούν την ανάδυση των εννοιών, άλλοτε του εθνικισμού και άλλοτε της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.
Η έννοια βεβαίως με την οποίαν βλέπουν το φως της δημοσιότητος οι λέξεις αυτές είναι η αρνητική. Προβάλλεται μάλιστα ιδιαιτέρως από αυτούς που θεωρούν ότι η παγκοσμιοποίηση και η συμμετοχή της χώρας μας σε αυτή και στην προσπάθεια ομοσπονδιοποίησης της Ευρώπης, είναι τόσο πολύ προς το συμφέρον της μικρής και αδύνατης Ελλάδας, ώστε ακόμη και η διατήρηση των εντόνων εθνικών χαρακτηριστικών του παρελθόντος είναι δυνατόν να κάνει ζημιά στη «διεθνή σωτηρία» της χώρας.

Είναι προφανές ότι οι έννοιες ξενοφοβίας και ρατσισμού δεν είναι άσχετες από την έννοια του εθνικισμού του οποίου αποτελούν τους «κατιόντες».
Πράγματι αν δεχθούμε την εξαιρετική ανάλυση της έννοιας του εθνικισμού που έκανε ο δημοκράτης Αλέξανδρος Παπαναστασίου, διαπιστώνουμε ότι η αυθεντική του όρου έννοια, όχι μόνο δεν είναι κακή, αλλά και συνιστάται ως στοιχείο επιβίωσης ενός λαού.
Διότι εθνικισμός, κατά Παπαναστασίου σημαίνει μεν «προσπάθειαν ενός έθνους προς επιβολήν του», αλλά μόνο προσπάθεια « γινόμενη εντός των ορίων του έθνους». Η ερμηνεία αυτή θεωρεί ότι η προσπάθεια γίνεται για την κυριαρχία της υπόστασης ολοκλήρου του έθνους με αντίστοιχη απόκρουση «αλλοεθνούς επιβολής».

Αν αυτός ο αυθεντικός εθνικισμός συνιστά αντιδημοκρατική συμπεριφορά και κατακριτέα, είναι ένα ερώτημα την απάντηση στο οποίο δίνει η ίδια η ελληνική ιστορία.
Σε τελευταία ανάλυση, όπως δέχεται ο Παπαναστασίου όσο μεγαλύτερος και λαμπρότερος είναι ένας πολιτισμός, τόσο ισχυρότερο είναι το εθνικό αίσθημα και κατά συνέπεια και ο εθνικισμός.
Άλλωστε, πάλι κατά Παπαναστασίου, «έθνος είναι το λαϊκό σύνολο, του οποίου όλα τα τμήματα, σε σημαντικές εποχές της ιστορίας τους, είχαν κοινές περιπέτειες και ως εκ τούτου έχουν, εκτός μερικών κοινών στοιχείων καταγωγής, κοινά ιδιαίτερα στοιχεία πολιτισμού και προς παντός συνείδηση ότι αποτελούν ιδιαίτερη λαϊκή ενότητα».
Αυτή ακριβώς η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά υποδαυλίζει και το εθνικό αίσθημα σε όσους θέλουν να διατηρούν την ελληνική ταυτότητα και δεν αντιμετωπίζουν με δέος την τεχνολογική και οικονομική εξέλιξη της Εσπερίας.

Στη χώρα μας η όποια ξενοφοβία έχει αναπτυχθεί δεν έχει σχέση βεβαίως με τη διακύβευση εθνικών στοιχείων, αυτή τη στιγμή, αλλά με την οικονομική αφορμή που υποδαυλίζει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες την ξενοφοβία και τον ρατσισμό. Είναι χαρακτηριστική στο σημείο αυτό η παρατήρηση του Παπαναστασίου ότι «οικονομικοί λόγοι συντελούν ώστε ενίοτε, εργατικές οργανώσεις, παρ’ όλον τον διεθνισμό του εργατικού κινήματος να αποκλείονται απέναντι αλλοεθνών εργατών και να ζητούν και αυτοί και τα σοσιαλιστικά κόμματα, προστασία της εγχώριας εργασίας έναντι της ξένης».

ΝΙΚΗΤΑΣ ΦΩΣΤΙΝΗΣ -(Φωτογραφία: π. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ)

48 Σχόλια

  1. Ο/Η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΞΑΝΘΙΔΗΣ λέει:

    Λαμπρός ο αείμνηστος «πατέρας της Δημοκρατίας» Αλέξανδρος Παπαναστασίου, λαμπρές και οι απόψεις του περί έθνους και εθνι(κι)σμού, που φιλοξενήσατε αγαπητέ κ. Φωστίνη.
    Σημειώνετε: Διότι εθνικισμός, κατά Παπαναστασίου σημαίνει μεν «προσπάθειαν ενός έθνους προς επιβολήν του», αλλά μόνο προσπάθεια «γινόμενη εντός των ορίων του έθνους». Σαφέστατα γίνεται αναφορά στον πατριωτισμό και όχι στην παρεξηγημένη έννοια του εθνικισμού.
    Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει «αυθεντικός εθνικισμός», αλλά καθαρός πατριωτισμός. Κι αυτό διότι στην περίπτωση που αναφερθούμε στον «αυθεντικό εθνικισμό» άμεσα βρισκόμαστε στον χώρο του υπέρμετρου νασιοναλισμού ή και σωβινισμού, που όλοι γνωρίζουμε πόσο κακά επιφέρουν στις πατρίδες κάτι τέτοιες υπέρμετρες πατριωτικές τάσεις.
    Τώρα, στην περίπτωση που δεν θέλουμε να αναφερθούμε στην έννοια της Πατρίδας, αλλά σε αυτή του Έθνους, έχω την εντύπωση πως και εδώ μας καλύπτουν οι λέξεις Πατριώτης – Πατριωτισμός. Και στην ανάγκη να βασιστούμε μόνον στο Έθνος, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις Εθνισμός – Εθνιστής και όχι τα «αρρωστημένα» και παρεξηγήσιμα παράγωγα Εθνικισμός – Εθνικιστής.
    Εξ άλλου, ακόμη και ο Χίτλερ δεν χρησιμοποίησε την έννοια του Εθνικισμού, αλλά του Εθνισμού (νασιοναλισμού).
    Εν κατακλείδι, νομίζω ότι ο «αυθεντικός εθνικισμός» συνιστά αντιδημοκρατική συμπεριφορά και κατακριτέα και πως ο «αυθεντικός εθνισμός» είναι αυτός που εννοούσε ο Παπαναστάσης.
    Υ/Γ
    Πω-πω, τόσες λέξεις για μία έννοια!

  2. Ο/Η imago λέει:

    κ. Ξανθίδη,

    ξανά κάμεται το λάθος να κρίνεται τον εθνικισμό.
    Ο εθνικισμός δεν είναι πράξη για να κριθεί (από την ηθική). Ο εθνικισμός όπως και όλα τα ανθρώπινα αισθήματα, μπορεί να οδηγήσει σε πράξεις οι οποίες με την σειρά τους είναι δυνατόν να κριθούνε ως ορθές ή λάθος. Ο εθνικισμός υπάρχει ή δεν υπάρχει όπως και κάθε άλλο αίσθημα και φυσικά δεν μπορείς να καταδικάσεις κάποιον επειδή αγαπάει «λάθος», ή μισεί «λάθος». Ή μισεί ή δεν μισεί, ή είναι εθνικιστής ή δεν είναι εθνικιστής. Ο εθνικισμός επίσης, ως αίσθημα, δεν μπορεί να μετρηθεί με τα κριτήρια της λογικής. Δεν προυποθέτει δηλαδή να κάμει κάποιος συλλογισμούς ψεύτικους και να καταλήξει σε λάθος συμπέρασμα, δηλαδή σε σφάλμα.
    Τέλος φυσικά και ο εθνικισμός οδήγησε πολλές φορές την χώρα σε καταστροφές και όντως απεύχομαι να κυβερνηθεί αυτή η χώρα από έναν εθνικιστή γιατί πιστεύω ότι η πολιτική και η διπλωματία δεν πρέπει να ασκούνται με αισθήματα αλλά με την λογική.
    Πάραυτα, σε μια χώρα που λέγεται δημοκρατία, δεν θα πρέπει να κατακρίνονται άνθρωποι για τα αισθήματά τους αλλά αποκλειστικά και μόνο για τις πράξεις τους.

  3. Ο/Η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΞΑΝΘΙΔΗΣ λέει:

    Κρατάω αυτό που υποστηρίζετε, ότι δηλαδή «Ο εθνικισμός ως αίσθημα, δεν μπορεί να μετρηθεί με τα κριτήρια της λογικής». Δηλαδή χρειάζεται… ψυχίατρο;
    Έπειτα, πού είδατε να κατακρίνω κάποιον εθνικιστή. Μα για να κατακρίνεις κάποιον θα πρέπει οι πράξεις του να αναλύονται με βάση την λογική! Όταν υπάρχει το ακαταλόγιστο, χρειάζεσαι πολύ συναίσθημα για να κρίνεις κάποιον. Τέλος, άτομα που αυτοαποκαλούνται «τρελλοί», «μογγόλοι», «ανόητοι» ή «εθνικιστές» δεν με αφορούν. Και είναι κρίμα να εμπλέκουμε την Δημοκρατία μας και τον Παπαναστάση με τέτοιου είδους ψυχοπάθειες – μέρες πού ‘ναι…

  4. Ο/Η imago λέει:

    «Εν κατακλείδι, νομίζω ότι ο «αυθεντικός εθνικισμός» συνιστά αντιδημοκρατική συμπεριφορά και κατακριτέα»

    Αυτό αν δεν κάμω λάθος, είναι δική σας εγγραφή.
    Ο «αυθεντικός εθνικισμός» δεν είναι συμπεριφορά αλλά αίσθημα.
    Τώρα εάν συνεχίζεται να λέτε ότι ο εθνικισμός είναι συμπεριφορά κατακριτέα αλλά παράλληλα με ρωτάτε πού είδα να κατακρίνεται εθνικιστές (εγώ μίλησα για εθνικισμό αλλά τέλος πάντων) νομίζω ότι το μόνο επιχείρημα που σας απομένει είναι το ακαταλόγιστο, δηλαδή ότι δεν πρέπει να πέρνουμε στα σοβαρά αυτά που γράφεται γιατί δεν τα εννοείτε έτσι.
    Αλλά ξέρω, ελλείψη επιχειρημάτων φταίει η ορθογραφία που δεν καταλαβαίνετε τί θέλω να πώ.

    Υ.Γ. πέρα από την ορθογραφία ωστόσο θα έπρεπε να έχουμε και στοιχειώδης γνώσης, όπως για παράδειγμα ότι οι πράξεις δεν κρίνονται με την λογική αλλά με την ηθική. Με την λογική κρίνονται μόνο οι συλλογισμοί, τα επιχειρήματα δηλαδή (ως αλήθεια ή ψέμμα) για αυτό και το νομικό σύστημα δεν καταδικάζει ιδέες αλλά πράξεις. Δεν ξέρω εγώ με την σειρά μου πώς να χαρακτηρίσω λοιπόν την συμπεριφορά σας, αγενή ή αποτέλεσμα του ακαταλόγιστου που πηγάζει από την προφανεί ημιμάθειά σας.

  5. Ο/Η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΞΑΝΘΙΔΗΣ λέει:

    Σαν πολλά νομίζω ότι αφιερώνονται για τον πεθαμένο εθνικισμό και τους θιασώτες του. Υπάρχουν πιό σοβαρά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η κοινωνία. Μία παρέμβαση έκανα, διότι ο κ. Φωστίνης είχε κάτι να πει. Και πολύ σωστά κάνει και δεν παρεμβαίνει, αφού το τόσο σοβαρό θέμα του, τείνει να εξελιχθεί σε τραγωδία. Έτσι, δεν πρόκειται να απαντήσω σε άλλου είδους εθνικιστικά κρεσέντα. Ο χρόνος είναι πολύτιμος.

  6. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    @ Ξανθίδη:
    Έχεις πλάκα γιατί πήρες τον imago στα σοβαρά! Ουάου!

  7. Ο/Η ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΞ ΑΚΑΝΘΩΝ λέει:

    Αντί ο imago να παρεμβαίνει ως αυστηρός καθηγητής και να κατακεραυνώνει τον καθένα επειδή δεν ξέρει καλά το μάθημα γιατί δεν μας λέει τις θέσεις του να τελειώνουμε;
    Μέχρι τώρα λέει το τι δεν είναι. Ας πει και το τι είναι.
    Γιατί αλλιώς κινδυνεύει. Τον έχουν που τον έχουν πάρει στο ψιλό. Σε λίγο θα γίνεται μεγάλο πανηγύρι μέσα στο site κάθε που θα μπαίνει.

  8. Ο/Η Έρκος Οδόντων λέει:

    Ο imago τη μια είναι ορθογράφος, την άλλη ανορθόγραφος, τη μια ευγενής, την άλλη αγενής, τη μια απολογιτικός, την άλλη επιθετικός, τη μια μιλάει κανονικά, την άλλη ασυνάρτητα. Πρόκειται πάντα για τον ίδιο άνθρωπο;

  9. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    @Eρκος Οδόντων: Κι αν είναι ο ίδιος άνθρωπος ποιά είναι η ηλικία του;

  10. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Γιατί δεν τον αγνοείτε όλοισας;

  11. Ο/Η imago λέει:

    Σας ευχαριστώ και εγώ με την σειρά μου για τον χρόνο που αφιερώσατε στην συζήτηση. Κρατώ για εμένα την παρατήρηση ότι πρέπει να διορθώσω τα ορθογραφικά λάθη και αποχωρώ από το φόρουμ για να μην σας ενοχλω άλλο με την αγραμματοσύνη και τον εθνικισμό μου.
    Καλή συνέχεια!

  12. Ο/Η Mιχάλη Μούτσιος λέει:

    Δεν σας κάνει εντύπωσηπου το σχόλιο της αποχώρησής του δεν έχει ούτεένα ορθογραφικό λάθος;

  13. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Με το σεμινάριο που του κάναμε …βελτιώθηκε.

  14. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    ΄Οταν σας λέω εγώ πως μας δουλεύει…

  15. Ο/Η Βαλάντω Τσούχλου λέει:

    Ε, όχι και να φύγει ο άνθρωπος!

  16. Ο/Η ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΕΞ ΑΚΑΝΘΩΝ λέει:

    Μόλις του είπαμε να μας πει τι πρεσβεύει και όχι μόνο τι δεν πιστεύει λάκισε ο μάγκας!

  17. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ όλους τους εθνικιστές: Είναι αλήθεια πως ο εθνικισμός υποδηλώνει καταπιεσμένη σεξουαλικότητα; Αν θυμάμαι καλά -είμαι και 96+ χρονών και ξεχνώ για πολλές αιτίες- ο Βιλχεμ δεν το έλεγε αυτό και τον έστειλε στις ΗΠΑ ο Χιτλερ για να πεθάνει ξεχασμένος απ’ όλους; (Θα ρωτήσω τον μπαμπα μου.)
    @ imago: γιατί μας το ‘κανες αυτό και μας έφυγες;;; Μηπως είναι γιατί συμπλήρωσες τα κενά σου στην ορθογραφία της νέας ελληνικής; Υπάρχει και η Ομηρική!

  18. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ κ. Ξανθίδη: Όταν ένα σοβαρό θέμα εξελίσσεται σε τραγωδία αυτό είναι η φυσική κατεύθυνση του -το θέμα πήγαινε γυρεύοντας. Το πρόβλημα με όλους εμας είναι πως το θέμα το κάναμε χαβαλέ (πως μου ‘ρθε αυτή η λέξη τώρα;;;)
    Αλλά κ. Ξανθίδη αρκετή μαυρίλα δεν έχουμε για τραγωδιοποιούμαι γεγονότα που είτε δεν έγιναν έτσι όπως μας τα λένε, είτε τα εκμεταλλεύτηκαν περισσότερο κι απ’ τους εργάτες… της κλωστουφαντουργίας Ναούσης! (Ωωωωχ, πάλι η Παππαρήγα κρούει την θύρα της ψυχής μου.)

  19. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Ποιός να φύγει; Ο… imago; Κωτούλα, ποιά είναι η γνώμη σου;

  20. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    @ Περικλέους: Τους Εθνικιστές τους χαβαλεδιάσαμε για να μην τους κράξουμε αλλιώς.
    Και εσείς το ίδιο κάνατε αλλού και κάνατε καλά.
    Τι να πεις με αυτά τα όντα; Τους στέλνουμε να εξετάσουν τη σεξουαλικότητά τους μήπως και βγάλουν άκρη με το πρόβλημά τους.
    Για βάλτε λοιπόν όλοι ένα χεράκι…

  21. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την μεθόδευση της αποχώρησης του imago και των λοιπών imagων!
    Δεν μας σκεφτήκατε καθόλου! Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;
    Αφήστε μας να κάνουμε καμμιά στρατολόγηση!

  22. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @Διονυσία Περικλέους:Επιτέλους! Ιδεολογικά γεφυρωθήκαμε.
    Ρωτάτε: «Είναι αλήθεια πως ο εθνικισμός υποδηλώνει καταπιεσμένη σεξουαλικότητα; Αν θυμάμαι καλά ο Βιλχεμ δεν το έλεγε αυτό και τον έστειλε στις ΗΠΑ ο Χιτλερ για να πεθάνει ξεχασμένος απ’ όλους;»
    Ε, ναι σας λέμε!
    Για αυτό κι εμείς ιδρύσαμε τον «Λαϊκό Ορθόδοξο Σύνδεσμο Νεοναζί Ομοφυλόφιλων».
    Μέσα εδώ έχει πολλούς Εθνικιστές για να στρατολογήσουμε.
    Κυρία Περικλέους, βοηθείστε μας σας παρακαλούμε!

    Γειά σου Π.Μαρίνο, συνοδοιπόρε!

  23. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @Λαϊκός και τα κτλ.: α) Έχω ακόμα ένα πρόβλημα, εκτός από πολύ γριά, είμαι αλλήθωρη και δεν ξεχωρίζω τα δεξιά μου απ’ τα αριστερά μου κι από κέντρο ξεχάστε το, γι’ αυτό αποφάσισα, όταν έγινα 96+ χρονών, να κάθομαι στα babylino μου και όχι σε κόμματα.
    β) Και δεν μου λέτε οι ανένταχτοι ομοφυλόφιλοι που θα βρουν πολιτική στέγη; Στο δρόμο θα μείνουν τα παιδιά; Ψάχτε μπας και σας βρίσκεται κανά γκαράζ, καμιά αποθήκη γιατί με κείνο το «νεοναζί» δεν θα τολμήσει ο κ. Καρατζαφέρης να σας εντάξει. Στα φανερά. Εκτός κι αν βγήτε να διαφημίσετε, υποσχετικά, το κόμμα όπως εκείνη η τραγουδίστρια που μαλλιοτραβιέται με τον Λαζόπουλο.

  24. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Χίλιες στο στρώμα – χιλιάδες στον αγώνα!

  25. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Αμάν πια κι εσείς κυρία Περικλέους, σε baby/lino βρήκατε να καθίσετε; Υπάρχουν και μεγαλύτερα μεγέθη!

  26. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @Π.Μαρίνος:Πόσες στα babylino;

  27. Ο/Η ΑΓΝΩΣΤΟΣ λέει:

    Κατω τα χερια απον συμπατριωτη μου Λεβιδιώτη Αλεκο Παπανασταση……ζητω η Αρκαδία και το Λεβίδι……

    Αυτό θα πει εσωτερικός εθνικισμός. Αν ναι, τότε …ναι είμαστε εθνικιστές εγω και ο Παπαναστάσης και όλοι οι Αρκάδες ΠΡΩΤΕΛΛΗΝΕΣ – ΠΕΛΑΣΓΟΙ…..

  28. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Εγώ θέλω εθνικιστή βιτσιόζο κι ας είναι και κουκουές!

  29. Ο/Η ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ λέει:

    Άντε ανοίχτε κανένα βιβλίο να ξεστραβωθείτε…Έγραψε ο άνθρωπος κάτι για τον Παπαναστασίου και τις ιδέες του και το μόνο που καταλάβατε είναι αυτό που καταλαβαίνετε από τα πρωϊνάδικα που βλέπετε. Δεν πάτε να βγάλετε τα μάτια σας σε καμιιά άλλη ιντερνετική γωνιά. Άλλο σοβαρός και άλλο σοβαροφανής…Σούργελα!

  30. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @TΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ:Μίλησε ο προμαχώνας της σοβαρότητας! Θυμόσαστε χθες που ένα παιδάκι τόλμησε να καταλογίσει ευθύνες για τη σημερινή πολιτική κατάσταση στη γενιά του Πολυτεχνείου; Και έναν άλλον που το προπηλάκιζε αποκαλώντας το Παττακό; Ο Τιπούκειτος ήταν!
    Αγαπητέ, αν δεν γουστάρετε τα όσα γράφουμε προσπεράστε τα. Να είστε σίγουρος πως εμείς τα δικά σας τα διαβάζουμε κι ας μη μας αρέσουνε.
    Από αυτά και από κάποιους άλλους Εθνικιστές αντλούμε την έμπνευσή μας.

  31. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Δεν με λες Νεοναζί Ομοφυλόφιλε, ο Τιπούκειτος ήταν… τζίνα;

  32. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Όχι μωρέ αυτός ο σούργελος, αλλά ο αληθινός. Για φαντάσου… Το θα έδινα για να τον δω, ρε φιληνάδα, με φούστα, μπλούζα και σακούλα του Χόντου, να κάνει πιάτσα στο Καραμπουρνάκι…

  33. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @Π.Μαρίνος: Εσύ κάνεις πλάκα, αλλά έτσι βγαίνει πως στις τάξεις μας υπάρχουν μόνο άτομα με χαμηλή μόρφωση. Θα νομίσουν ότι δεν ξέρεις πως ο Τιπούκειτος (ο πραγματικός) δεν ήταν άνθρωπος, αλλά ήταν βιβλίο. Σοβαρέψου! Αθελά σου πλήττεις το κίνημα! Αν επαναληφθεί ο Γάμμα Γάμμα θα σου επιβάλει το επιτίμιο της γονυκλισίας (τεμ.500) κι αν έχεις και τη μέση σου… κάηκες!

  34. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Είμαι αριστούχος δημοτικού και πού θες να ξέρω ότι ο Τιπούκειτος είναι βιβλίο; Εγώ νόμιζα ότι ήταν βυζαντινός πίνακας καταγραφής νομικών διατάξεων και αυτοκρατορικών απόρων μακιγιέζ!
    Μη με μπερδεύεις με τέτοια, παλιονεοναζί ομοφυλόφιλε. Έναν Τιπούκειτο βρήκαμε και πας να μας τον κάνεις… τόμο!

  35. Ο/Η ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ λέει:

    Ευτυχώς στο ηλεκτρονικό αυτό περιοδικό δεν διαβάζουν μόνο αυτά που γράφω εγώ αλλά και αυτά που γράφετε εσείς. Κι έτσι ο οι συμμετέχοντες σ’ αυτό το site μπορούν και βγάζουν τα συμπεράσματά τους για το ποιον σας. Δεν πάτε καλύτερα να γράψετε στη …Μανίνα και στον Μπομπ τον Σφουγγαράκι διότι μέχρι εκεί φτάνει το I.Q. σας;;;

  36. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Κύριε Τιπούκειτε, από πού ξέρετε εσείς, που είσαστε σοβαρός άνθρωπος, τη Μανίνα και τον Μπομπ τον Σφουγγαράκη;
    Αυτά είναι για εμάς τις …αδελφές!

  37. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ κ. Τιπούκειτε: Μπορείτε παρακαλώ να με κατατοπίσετε, όχι έτσι φευγαλαία, ποιά είναι η Μανίνα και ποιός ο Μπομπ ο Σφουγγαράκης; Εδώ που ζω δεν έχω ακούσει λέξη για αυτήν και αυτόν. Έχω χάσει πολλά; Πάντως καλά κάνετε και μας βρίζετε. Σούργελα και τα κτλ. (Σούργελα τί σημαίνει; Η λέξης μου άρεσε. Άμα την χρησιμοποιήσω όταν με θυμώσουν θα με δείρουν κι από πάνω;) Και, κ. Τιπούκειτε, ο Παπαναστασίου ήταν φίλος του μπαμπά μου γιατί είμαι υποχρεωμένη να έχω διαβάσει κάτι που γράφτηκε πριν ακόμα γεννηθώ και, εδώ που τα λέμε, δεν είχε ποτέ επειρεάσει την κολυβομόρφωσή μου; (Είδατε που σας προλαβαίνω να μην μου τα ψάλλετε για την ελειπή.) Και δεν καταλαβαίνω γιατί να μοιρικάζουμε, συνέχεια, θέματα που γράφτηκαν τόσο παλιά. Τα διαβάσαμε, άνοιξαν κι άλλες αύλακες στον ανύπαρκτο εγκέφαλό μας -πάλι σας πρόλαβα- άντε στην βιβλιοθήκη και καλιά τους.
    @ Λαϊκός και τα κτλ.: διλαδί επιδί ίμε του διμοτικού δεν θα με γράψετε στο κώμα; Θα πάθο εγγεφαλικό και θα ‘χετε το κριμα μου. Κόντα στ’ άλλα.

  38. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @Περικλεους Διονυσια: Αν θέλετε κώμα, κόμα ή κόμμα εμάς δεν μας πέφτει λόγος.
    Δύο πράγματα θα ερευνήσουμε:
    1. Αν είστε σεξουαλικά ενεργή στην ηλικία των 97.
    2.Τι ακριβώς κάνετε στο κρεβάτι.
    Παρακαλούμε ενημερώστε μας. Θα ακολουθήσει τσεκάρισμα.

    Π.Μαρίνο είσαι για αυτοψία στην ανωτέρω κυρία;

  39. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Όχι, αρνούμαι! Με θύμωσε ο (;) Τιπούκειτος.

  40. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ Λαϊκός και τα κτλ.: Τελικά είστε ομοφυλόφιλοι; Ή κάνετε έρευνα σεξουαλικής συμπεριφοράς αυτών που γράφουν στο περιοδικό; Δεν φαίνεται να έχετε αποφασίσει σε τί ακριβώς tableau παίζετε. Ψαχτήτεεεεεε. Έτσι με νάζι.
    @ Π. Μαρίνος: Ο θυμός χαλάει την δικιά σας επιδερμίδα. Όχι του κ. Τιπούκειτου. Που είναι και βιβλίο. Δερματόδετο άραγε;

  41. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Mα καλά τι νομίσατε, επειδή εσείς είσαστε κάτι άλλο από την άνετη που θέλετε να δείχνετε, επειδή δε λέτε καλό λόγο για άνθρωπο,είσαστε αρνητική σε όλα, κάνετε την ξύπνια και μετά κωλώνετε να απαντήσετε, νομίζετε πως κι εμείς είμαστε μια από τα ίδια;
    Τι ερώτηση είναι αυτή που κάνετε; Αν θέλετε να δείτε τι είμαστε μπείτε στο σάιτ μας στη διεύθυνση: http://xrysipsoli.wordpress.com/

  42. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Διονυσία μου, εσύ ακόμη έχεις μείνει στο Βυζάντιο που από εκείνο το «από το τι – που – κείται» έφτιαξαν τον Τιπούκειτο; Τα χρόνια πέρασαν και τώρα το «Τιπούκειτος» είναι συνθηματικό, καθώς αι καταπισμέναι αδελφαί συγκινούνται με το… «κείται. Καλά, δεν τόξερες;

  43. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    @Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων:
    Πάντως αυτές που είδα στην ιστοσελίδα σας, δεν σας τιμούν καθόλου. Πολύ βάρβαρες είναι. Αναρχοκομμουνιστικές! Κορίτσια, έλεος!

  44. Ο/Η ΠΑΥΛΟΣ ΟΘΩΝΑΙΟΣ λέει:

    Σοβαρευτείτε κύριε Μαρίνο. Ή είστε μεγάλος και παλιμπαιδίζετε ή είστε μικρός και δεν έχετε ωριμάσει. Προσαρμοστείτε στη σοβαρότητα του site, ειδ’ άλλως υπάρχουν και άλλα για να παίζετε και εσείς και οι…συμπαίκες σας…

  45. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    «Aν δεν κάνεις θυσίες
    για τις ιδέες σου
    ή εσύ δεν αξίζεις
    ή το πέος σου».

    ΕΖRA POUNDER

  46. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Με αυτά που γράφετε συνέχεια, χάσαμε τον imago. Δεν έπρεπε…

  47. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Αν θεωρούνται σοβαρά όσα φασιστικά γράφουν κάποιοι στο κατά τα άλλα αληθινά σοβαρό αυτό site, αυτά που γράφουμε εμείς πάνε για Νόμπελ!

  48. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ κ. Μαρίνος: Όχι δεν το ‘ξερα και ξεράδια μου.
    @ Λαϊκός κτλ.: Στο site σας δεν μπαίνω ούτε σουρτή και δεν νομίζω πως είστε φασίστες απλώς δεν κινδυνεύετε να πνιγείτε στη θάλλασα. Ή σε πισίνα. For that mater…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *