΄Ολα τα ‘χαμε, ο Εθνικισμός μας έλειπε!

Είναι πραγματικά κωμικοτραγικό να παρατηρεί κανείς, ακόμα και σε αυτό το site, ανθρώπους που υποτίθεται πως ζουν στην εποχή μας και όχι σε παρελθόντες αιώνες ή σε προσωπικά νεφελώματα του εγκεφάλου τους να δηλώνουν Εθνικιστές, εννοώντας πως μόνο αυτοί αγαπούν την πατρίδα, τις παραδόσεις και την ιστορία της.
Ή να δηλώνουν διάφορα ανιστόρητα του είδους ότι θα πρέπει να πάμε να ανακαταλάβουμε τις χαμένες πατρίδες, που τώρα αποτελούν τμήμα γειτονικών μας χωρών.
‘Ωστε λοιπόν αυτό είναι εθνική αξιοπρέπεια! Και από αναξιοπρέπεια, λέει, δεν ανοίγουμε γύρω μας πολέμους!

Οι θιασώτες αυτών των μουχλιασμένων ιδεών, που ευτυχώς κινούνται στο χώρο της γραφικότητας, δεν φαίνεται να ενοχλούνται από το γεγονός ότι, έτσι που πάμε, στις χαμένες πατρίδες τείνει να προστεθεί και αυτό που αποτελεί σήμερα Ελλάδα, υπό διαφορετική έννοια πλέον. Η φιλοπατρία τους δεν θίγεται από το γεγονός ότι η πολιτική των τελευταίων δεκαετιών έφτασε τη χώρα να είναι η σκιά του εαυτού της. Πως όλα εκείνα που την έκαναν να ξεχωρίζει αιώνες τώρα, δηλαδή η Ιστορία της, ο Πολιτισμός της και το φυσικό της κάλλος, φθίνουν συνεχώς. Και πως ο πατριωτισμός των ελλήνων από αυτό πρέπει να ανησυχεί και όχι που ακόμη δεν έχουμε καταλάβει την Κόκκινη Μηλιά.

Όπως διαβάσαμε την περασμένη Κυριακή στο ένθετο «Οικονομία» της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία» : «Η εικόνα της Ελλάδας έχει πληγεί σημαντικά την τελευταία τριετία, καθώς η χώρα μας κατρακύλησε από την 6η θέση της κατάταξης το 2006 στην 9η θέση το 2007 και στη 18η θέση το 2008. Κι αυτό καθώς η χώρα μας εμφανίζεται στην πρώτη 10άδα σε μόλις δύο από τις τριάντα επιμέρους κατηγορίες-κριτήρια της έρευνας: την κατηγορία «Ιστορία», όπου κατέχει την 3η θέση, και την κατηγορία «Τέχνη και Πολιτισμός», όπου καταλαμβάνει την 4η θέση.
Στο παγκόσμιο τουριστικό «χρηματιστήριο» οι ανακατατάξεις είναι ραγδαίες και στην πιο πρόσφατη από τις έρευνες η Ελλάδα εμφανίζεται να χάνει ταχύτατα έδαφος στις προτιμήσεις των τουριστών. Αντίθετα χώρες όπως η Κροατία που ξεκίνησε από το μηδέν πριν από μία δεκαετία σήμερα θεωρείται ένα από τρία ταχύτερα ανερχόμενα του παγκόσμιου τουρισμού.

Τα ευρήματα περιέχονται στην έρευνα «Country Brand Index» (CBI), που διεξάγουν τα τέσσερα τελευταία χρόνια η εξειδικευμένη εταιρεία δημόσιων σχέσεων και επικοινωνίας Weber Shandwick και η FutureBrand (εταιρεία συμβούλων για θέματα εμπορικών σημάτων branding). Η έρευνα εξετάζει την εικόνα που έχουν για τις διάφορες χώρες-προορισμούς ταξιδιώτες από εννέα χώρες οι οποίοι πραγματοποιούν ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους ή για αναψυχή. Πρόκειται, μάλιστα, να παρουσιαστεί επίσημα την ερχόμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης τουρισμού του Λονδίνου World Travel Market 2008.

Πέρα από τους τομείς «Ιστορία» και «Τέχνη Πολιτισμός», όπου η Ελλάδα, ναι μεν κατέβηκε στην ιεραρχία, αλλά παραμένει στη πρώτη δεκάδα, βγαίνει εκτός της στην κατάταξη των υπόλοιπων 28 κατηγοριών, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται: αυθεντικότητα, παραλίες, ασφάλεια, καλή σχέση τιμής/απόδοσης, προορισμός για οικογένειες, φυσικό περιβάλλον, φιλοξενία κ.λπ.

Και η Τουρκία; Η «απολίτιστη» γείτων από φέτος «περιλαμβάνεται στη δεκάδα και κατατάσσεται όγδοη στην κατηγορία «καλή σχέση κόστους/απόδοσης». Ενώ η μέχρι πρότινος κομμουνιστική Κροατία «κατατάσσεται τρίτη μεταξύ των ανερχόμενων τουριστικών «τίγρεων» ύστερα από την Κίνα και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα».

Με άλλα λόγια: «Οι επενδύσεις -τομέας δηλαδή όπου υστερεί δραματικά ο ελληνικός τουρισμός- φαίνεται πως είναι το σίγουρο «όχημα» που οδηγεί στην αναβάθμιση της εικόνας μιας χώρας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Αυστραλία, που καταλαμβάνει την πρώτη θέση της κατάταξης, οι δημόσιες επενδύσεις για τον τουρισμό αντιστοιχούν στο 3,1% του ΑΕΠ της χώρας, στον Καναδά, που βρίσκεται στη δεύτερη θέση, είναι 4,1% και στις ΗΠΑ, που είναι τρίτη, φθάνει το 5,1% του ΑΕΠ.
Αντίστοιχα στην Ιταλία οι δημόσιες επενδύσεις στον τουρισμό φθάνουν το 3,5%, στην Ελβετία το 7,1%, στη Γαλλία 3%, στην Ολλανδία 3,3%, στη Βρετανία 2,7%, στην Ιαπωνία 4,1%, στη Σιγκαπούρη 2,2%».
Το ότι οδηγούμεθα στο περιθώριο της Ευρώπης και του πολιτισμένου κόσμου πρέπει να μας απασχολήσει κύριοι αυτοαποκαλούμενοι Εθνικιστές και όχι οι κολλημένες σε περασμένες και αλησμόνητες εποχές ιδέες σας , οι οποίες, στο βαθμό που ευδοκιμούν ή απλώς συζητούνται, μας στέλνουν σε αυτό το περιθώριο μία ώρα αρχήτερα.

ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ -(Φωτογραφία: PIX)

62 Σχόλια

  1. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Δεν φταίνε αυτοί, φταίει η Δημοκρατία που τους έχει ελεύθερους να λένετις παραρδέλλεςτους και την βρίζουν κι από πάνω.

  2. Ο/Η imago λέει:

    κ. Καραβία,

    προφανώς η αλαζονεία σας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όποιος δηλώνει εθνικιστής ανήκει σε ένα μουχλιασμένο παρελθόν.
    Μάλλον δεν έχεται ακούσει την ρήση του Ηροδότου περί πολέμου και της επίδρασής του στην κοινωνική εξέλιξη και πρόοδο.
    Εξωτερική και εσωτερική πολιτική αλληλοεπιρεάζονται και όποιος θέλει να έχει αποτελέσματα στην μία πρέπει να τα προετοιμάζει κατάλληλα στην άλλη, για αυτό και για όλες τις αυτοκρατορίες στην ιστορία η αντίστροφη μέτρηση άρχισε με την παραίτηση από την άσκηση εξωτερικής πολιτικής η οποία θα μπορούσε να διασφαλίσει τα συμφέροντά της. Και επειδή η εξωτερική πολιτική δεν γίνεται μέσω προσκοπικών σωματείων με ανταλλαγή μηνυμάτων φιλίας, αλληλλοκατανόησης, αλλά εξαρτάται και από την διάθεση των γειτόνων σου, είναι ολοφάνερο ότι η εξωτερική πολιτική της Νορβηγίας δεν μπορεί π.χ. να είναι η ίδια με την ελληνική.
    Πρώτα οπλίτης, μετά πολίτης.
    Βέβαια δεν ξέρω σε…ποιόν αιώνα ζήτε εσείς, αλλά από τις ειδήσεις βλέπω ότι από τους Αμερικανούς, μέχρι τους Βενεζουελανούς, όλοι ανεξαιρέτως ακολουθούνε μια πολιτική που εξυπηρετεί αποκλειστικά τα εθνικά τους συμφέροντα, είτε με την διπλωματία είτε με πόλεμο.

  3. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    ΄Αλλο εννοώ. Δεν εννοώ ότι «όποιος δηλώνει Εθνικιστής έχει ένα μουχλιασμένο παρελθόν», αλλά ότι έχει ένα μουχλιασμένο παρόν και ένα διεστραμμένο μυαλό.
    Εσείς μπορεί να ακούτε τις ρήσεις του Ηροδότου να σας καλούν στον πόλεμο, αλλά ο υγιής νους ευαισθητοποιείται στις οιμωγές των θυμάτων των πολέμων που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη στη Γη.
    Κι έρχεσθε στη σημερινή εποχή να διακηρύξετε «Πρώτα οπλίτης και μετά πολίτης». Και δεν ντρέπεστε!
    Όπως λέτε ότι η εξωτερική πολιτική της Αμερικής πρέπει να είναι ίδια με εκείνη της Ελλάδας, αλλά όχι με της Νορβηγίας.
    Παριστάνετε τον βαθυστόχαστο ιστορικό και δεν ξέρετε πως σήμερα γίνεται πόλεμος όπου, όπως και όταν θέλουν οι ΗΠΑ, η κοσμοκράτειρα.
    Ακόμα κι αν -ο μη γένοιτο- η Ελλάδα «χάριν της κοινωνικής εξέλιξης και προόδου» -άκουσον άκουσον τι λέει ο άνθρωπος- ήθελε να κηρύξει πόλεμο κατά Τούρκων, Αλβανών, Σκοπιανών (κατά κανενός άλλου;)θα την άφηναν οι Αμερικάνοι;
    Η γνώση που κουβαλάτε στο μυαλό σας, έχει λήξει! Και έχει γίνει τοξική. Αλλά πώς να το καταλάβετε;

  4. Ο/Η imago λέει:

    «Όπως λέτε ότι η εξωτερική πολιτική της Αμερικής πρέπει να είναι ίδια με εκείνη της Ελλάδας, αλλά όχι με της Νορβηγίας.»

    Σας έχω ξαναπεί ότι η εξωτερική πολιτική διαδραματίζεται στο πεδίο των διακρατικών τάσεων ισχύος και όχι στο μυαλό το δικό σας. Εάν η εξωτερική πολιτική λάμβανε χώρα μόνο μέσα στο κεφάλι σας, θα συμφωνούσα ότι έχετε όλο το δικαίωμα να την καθορίζεται μόνος. Από την στιγμή που δεν ισχύει αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν όλες τις διεθνής παραμέτρους (και ειδικά την υπερδύναμη), όπως είναι και η πολιτική των γειτόνων.
    Όταν οι γείτονες ασκούνε πολιτική με το casus belli και με βάση τα ζωτικά τους συμφέροντα, είναι άστοχο να τους αντιμετωπίζεις με επιχειρήματα σαν τα δικά σας.
    Συνεπώς η λογική με την οποία αναλύετε τα γεγονότα και εξάγετε συμπεράσματα είναι άκρως επικίνδυνη, ειδικά η νοοτροπία με την οποία φορτώνετε όσους δεν μοιράζονται τις απόψεις σας με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
    Αλλά το ζήτημα για εσάς δεν είναι η αντικειμενική συζήτηση αλλά το χρέος στο οποίο έχετε αυθυποβληθεί να απολογείστε στην νέα τάξη για οποιαδήποτε σκέψη ή ιδέα που θα μπορούσε να της γίνει επικίνδυνη.

    Όσο για την γελοία παρατήρηση ότι:

    «αλλά ο υγιής νους ευαισθητοποιείται στις οιμωγές των θυμάτων των πολέμων που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη στη Γη»

    Ο πόλεμος είναι όντως μια άσχημη υπόθεση σε σχέση με τον οποίο η ηθική προηγήται ή έπεται, ποτέ όμως δεν συνοδοιπορεί.

  5. Ο/Η ΜΑΡΙΑ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΥ λέει:

    Άντε καλέ imago που είναι άσχημη υπόθεση ο πόλεμος. Ένα πανηγύρι είναι.
    Μάλλον δεν θα έχετε παιδιά ή οικογένεια να χάσετε από έναν μελλοντικό πόλεμο για αυτό καθόσαστε και λέτε τέτοια πράγματα.

  6. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Ο ΛΑ.Ο.ΣΥ.Ν.Ο. (Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων)
    είναι μία πολιτική ομάδα που αποτελείται αποκλειστικά από άνδρες Άρειους που πιστεύουν στα ιδανικά του Κάλλους, της Φυλής, της Θρησκείας και του Έθνους.

    Αποστολή μας είναι να διαδώσουμε το έργο του ΛΑ.Ο.ΣΥ.Ν.Ο. σε ολόκληρο τον κόσμο του ελληνικού διαδικτύου προσπαθώντας να καταπολεμήσουμε και να εξαλείψουμε την προκατάληψη της Εθνικιστικής Δεξιάς που αρνείται να μας αντιμετωπίσει ισότιμα επάνω στην Άρεια Ελληνική Ιδεολογία.

    Θέλουμε να συμβάλλουμε στην κατανόηση για την ιδιαιτερότητά μας, στη δημιουργία θυλάκων ανοχής και προόδου, να προσφέρουμε πνευματικό και σωματικό έργο και κυρίως να δοξάσουμε την Ελληνική Εθνικιστική Κληρονομιά.

    Η πολιτική μας είναι εθνοσοσιαλιστική και πρακτική μας η πνευματική και η σωματική καθοδήγηση της Ελληνικής Κοινωνίας. Ο ΛΑ.Ο.ΣΥ.Ν.Ο. πιστεύει μόνο στην ισοτιμία του Κάλλους, στην καθαρότητα της Φυλής, στο δέος της Θρησκείας και στην ανωτερότητα του Έθνους.

    Καλούμε όλους εσάς να συστρατευτείτε μαζί μας στον Αγώνα μας για μία Ελλάδα καθαρή και στιλπνή, που να εμπνέει Πνεύμα και Κάλλος απέναντι στην Ιστορία της.

  7. Ο/Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ λέει:

    Ενα ακόμη σοκ περίμενε χθες τους οπαδούς του Εθνικιστικού ακροδεξιού κόμματος της Αυστρίας, 12 ημέρες μετά τον τραγικό θάνατο του ηγέτη τους.

    Ο νέος αρχηγός της Συμμαχίας για το Μέλλον της Αυστρίας Στέφαν Πέτσνερ αποκάλυψε σε ραδιοφωνική συνέντευξή του ότι διατηρούσε ερωτικό δεσμό με τον Εθνικιστή Γιεργκ Χάιντερ, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε τροχαίο μία εβδομάδα μετά τη νίκη του κόμματός του στις βουλευτικές εκλογές της Αυστρίας.

    Ο 27χρονος πολιτικός παραδέχτηκε ότι ένιωσε μια ακαταμάχητη έλξη για τον Χάιντερ από την πρώτη στιγμή που τον γνώρισε. «Ηταν ο άνδρας της ζωής μου», τόνισε φανερά συγκινημένος. Υποστήριξε μάλιστα ότι η χήρα του Χάιντερ, Κλόντια, γνώριζε το δεσμό τους και δεν είχε αντίρρηση επειδή καταλάβαινε ότι είχαν μια πολύ διαφορετική σχέση.

    Εν τω μεταξύ θαμώνες του γκέι μπαρ όπου πέρασε τις τελευταίες ώρες της ζωής του ο Χάιντερ αποκάλυψαν χθες ότι ο νεαρός άντρας ο οποίος τον συνόδευε δεν ήταν άλλος από τον κ. Πέτσνερ και ένα μεταξύ τους καβγαδάκι στάθηκε αφορμή για να αποχωρήσει βιαστικά ο 52χρονος πολιτικός, αν και βρισκόταν σε κατάσταση προχωρημένης μέθης.

    Ελεύθερος Τύπος

  8. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    Ωραίο αυτό το «Σας έχω ξαναπεί» που λες δάσκαλε imago, που θεωρείς γελοίο να ευαισθητοποιείται κάποιος για τις εκατόμβες αμάχων και μη και για τις καταστροφές των πολέμων.
    Μας τα είπες και τα γράψαμε, μας τα ξανάπες και τα ξαναγράψαμε.
    Για αυτό και δεν τους δίνουμε σημασία.

  9. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Η ιστορία του τριγώνου αρχίζει πριν από τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, κατά τη διάρκεια που βρισκόταν στην εξουσία ο Αδόλφος Χίτλερ.
    Η παράγραφος 175, ενός άρθρου της γερμανικής νομοθεσίας που απαγόρευε τις ομοφυλόφιλες σχέσεις, αναθεωρήθηκε απ τον Χίτλερ το 1935 για να συμπεριλάβει επίσης το φιλί, την αγκαλιά και το να φαίνεται κανείς ομοφυλόφιλος καθώς και τις σεξουαλικές πράξεις.
    Οι δράστες που μετρώνται στις 25000 μόνο από το 1937 ως το 1939 στάλθηκαν στη φυλακή και αργότερα στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και θανάτου. Κάθε φυλακισμένος στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και θανάτου φορούσε ένα χρωματιστό ανάποδο τρίγωνο για να υποδηλώνει την αιτία της φυλάκισής του.
    Το ροζ τρίγωνο ήταν για τους ομοφυλόφιλους. Όταν τέλειωσε ο πόλεμος, αμέτρητοι ομοφυλόφιλοι παρέμεναν κρατούμενοι στα στρατόπεδα λόγω του ότι η παράγραφος 175 παρέμενε ενεργή στη Δυτική Γερμανία μέχρι την κατάργησή της το 1969.
    Σήμερα, για πολλούς το ροζ τρίγωνο εκφράζει περηφάνια, αλληλεγγύη και μια υπόσχεση ότι ποτέ ξανά δεν θα αφήσουμε να συμβεί ένα ολοκαύτωμα.
    Όπως το ροζ τρίγωνο, το μαύρο τρίγωνο επίσης προέρχεται από τη ναζιστική Γερμανία. Αν και οι λεσβίες δεν συμπεριλαμβάνονται στην απαγόρευση της ομοφυλοφιλίας της παραγράφου 175, υπάρχει απόδειξη που δείχνει ότι το μαύρο τρίγωνο χρησιμοποιήθηκε για να υποδηλώσει τους φυλακισμένους με αντικοινωνική συμπεριφορά. Θεωρώντας ότι η ναζιστική ιδέα της θηλυκότητας εστίαζε στα παιδιά, στην κουζίνα και στην εκκλησία – στους φυλακισμένους που φορούσαν το μαύρο τρίγωνο πιθανόν να έχουν συμπεριληφθεί λεσβίες, πόρνες, γυναίκες που αρνούνταν την τεκνοποίηση και γυναίκες με άλλα «αντικοινωνικά» χαρακτηριστικά. Όπως το ροζ τρίγωνο ιστορικά είναι ένα ανδρικό σύμβολο, το μαύρο τρίγωνο έχει παρόμοια ανακληθεί από τις λεσβίες και τις φεμινίστριες σαν σύμβολο περηφάνιας και αλληλεγγύης.

  10. Ο/Η imago λέει:

    Φίλτατε κ. Καραβία δεν το θεωρώ γελοίο να ευαισθητοποιήται κανείς (εμπράκτως!) για τα θύματα του πολέμου, αλλά την πεποίθηση ότι το χρέος μας ως άνθρωποι τελειώνει σε μια εύσχημη δήλωση του τύπου «Ναί, είναι πράγματι τραγικά αυτά που συμβαίνουν εκεί». Άνθρωποι που ωστόσο δεν έχουνε το σθένος να προτείνουν ιδέες που πηγάζουνε από τον δικό τους χαρακτήρα και εκφράζουνε το αποτέλεσμα δικών τους συλλογισμών αλλά και να αγωνιστούνε (εμπράκτως!) για αυτές, φυσικά δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσουνε τα δεινά του πολέμου ή ακόμη και τον ίδιο τον πόλεμο. Για αυτούς είναι πιο βολικό να κρύβουνε την δική τους αμηχανία σε προφορικές απολογίες που, όταν δεν ενοχλούνε την ισοπεδοτική νέα τάξη, είναι ανέξοδες. Ένα δείγμα για αυτή την νοοτροπία είναι και η απάντησή σας «Μας τα είπες και τα γράψαμε, μας τα ξανάπες και τα ξαναγράψαμε.
    Για αυτό και δεν τους δίνουμε σημασία.» Μιλάτε στον πληθυντικό, λες και δεν πέρνετε μέρος ως άτομο στην συζήτηση αλλά ως εκπρόσωπος μιας ομάδας συμβιβασμένων για τους οποίους πιστεύετε ότι έχετε το δικαίωμα να τους συνεκφράζετε. Εντάξει το χρέος σας το κάματε απέναντι σε αυτούς που θεωρείτε ότι πρέπει να απολογηθείται.

    κα. Μπεκατώρου αν είχατε την καλοσύνη να πείτε συγκεκριμένα τί ακριβώς από αυτά που έγραψα δεν σας βρίσκει σύμφωνη για να έχω τουλάχιστο την δυνατότητα να σας απαντήσω στα πλαίσια ενός διαλόγου, γιατί όπως καταλαβαίνεται με μια γενικόλογη κριτική ο στόχος μπορεί να είναι μόνο ένας. Να χαρακτηρίσουμε απαξιωτικά τον συζητητή μας και να καλύψουμε την δική μας επιχειρηματολογική ανεπάρκεια.

  11. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    @imago: Παριστάνετε καλά τον χαμαιλέοντα, αλλάζοντας προσωπεία, αλλά όχι τόσο καλά ώστε να μην καταλαβαίνουμε με τι έχουμε να κάνουμε. Και ο πληθυντικός, που αναρωτιέστε, αφορά εμάς τους κανονικούς ανθρώπους, επειδή εσείς έρχεστε από αλλού. Όπως και η παρέα σας φυσικά, επειδή εσείς είστε που δίνετε λογοριασμό κάπου για την ιδεολογική καθαρότητα των όσων λέτε.
    Όμως το να θέσουμε στην κρίση σας, στην κρίση του κήρυκα του θανάτου και του πολέμου, το κατά πόσο εμπράκτως εκδηλώνουμε την ευαισθησία μας, πάει πολύ!
    Πριν ξεκινήσετε για την Κόκκινη Μηλιά, για να δοξάσετε την Ελλάδα, καλύτερα θα ήταν να αφήσετε το υφάκι του πολύξερου και να πάτε να μάθετε στοιχειώδη ορθογραφία της ελληνικής γλώσσας.

  12. Ο/Η ΜΑΡΙΑ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΥ λέει:

    Σωστά! Χαμαιλέων είναι η ενδεδειγμένη λέξη κ.Καραβία.
    Είναι γνωστή η ρήση του Ντε Γκωλ: «Πατριωτισμός είναι όταν βάζεις πάνω απ’ όλα την αγάπη για τη χώρα σου. Εθνικισμός είναι όταν βάζεις πάνω απ’ όλα το μίσος για τις άλλες».
    Το εντυπωσιακότερο με τον εθνικισμό είναι ότι, σε αντίθεση με άλλες ιδεολογίες, απέκτησε καθολική και παγκόσμια ισχύ, και συνδυάστηκε, λόγω της χαμαιλεόντειας προσαρμοστικότητάς του, με άλλες, αντιφατικές μεταξύ τους ιδεολογίες, όπως ο φασισμός και ο κομμουνισμός.

  13. Ο/Η imago λέει:

    Για άλλη μια φορά αντί επιχειρημάτων, προτιμάτε τους χαρακτηρισμούς. Είναι φανερό ότι δεν έχετε διάθεση για συζήτηση αλλά μόνο να την αποτρέψετε πάση θυσία. Το δε φασιστικού τύπου πάθος σας να επιβληθείτε χωρίς επιχειρήματα σας έφερε σε σημείο να με συμβουλέψετε να αφήσω «το υφάκι του πολύξερου και να μάθω στοιχειώδη ορθογραφία». Σε άλλες εποχές αποφεύγονταν ο διάλογος με ανάλογες δικαιολογίες.

    Υπάρχουνε λοιπόν άτομα τα οποία τα εκδικήσε με τον καλύτερο τρόπο, όταν τα αφήνεις να πιστεύουνε ότι έχουνε δίκαιο ή ότι τα ξέρουνε όλα. Για αυτό όπως καταλαβαίνετε δεν έχω άλλο λόγο να σας αντιμιλήσω!

  14. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    Αφήστε τα δημαγωγικά και απαντήστε επί της ουσίας: Επιτρέπεται Εθνικιστής άνθρωπος να κάνετε τόσα πολλά ορθογραφικά λάθη στην εθνική μας γλώσσα;

  15. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    @ ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ:
    Άσε, μην το εκθέτετε περισσότερο το άτομο. Από τη στιγμή που παραπάνω σας γράφει: «Καραβία,
    προφανώς η αλαζονεία σας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι όποιος δηλώνει εθνικιστής ανήκει σε ένα μουχλιασμένο παρελθόν», δεν αντιλαμβάνεστε ότι κάποιο προβληματάκι υπάρχει; Δείξτε λίγη κατανόηση στην εθνικιστική παρανόηση!

  16. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    … και όσο πλησιάζει η 17 Νοέμβρη (επέτειος Πολυτεχνείου), όλο και θα λυσσάνε περισσότερο! Είναι αυτό που λέμε: θράσος χιλίων πιθήκων!

  17. Ο/Η imago λέει:

    Και εσείς έχετε δίκαιο κ. Μαρίνο.

  18. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    ‘στώ!

  19. Ο/Η Μωρίς Λαμπρόζος λέει:

    Η νοοτροπία και τα εγκλήματα των Εθνικιστών δεν προκύπτουν χωρίς αιτία.
    Ρίζες τους η αδιαφορία, η απάθεια για τον διπλανό.
    Βασίζονται στην άγνοια και την καλλιέργεια του φόβου, μεταλλάσσονται σε προκατάληψη, που μερικοί τη θεωρούν αποδεκτή και άλλοι τη θεωρούν επιβεβλημένη.
    Καταλήγουν σε αυτές τις μορφές του φασισμού και του ναζισμού που επέφεραν τα θηριώδη εγκλήματα της γενοκτονίας κατά τον 20ο αιώνα, διαμορφώνουν ένα κόσμο στον οποίο οι λέξεις «Αγάπη», «Αλληλεγγύη» και «Φιλανθρωπία» χάνουν το νόημά τους.
    Ένα κόσμο, όπου ο αποκλεισμός γίνεται αποδεκτός. Όμως ο αποκλεισμός είναι δική μας ηθική αποτυχία.
    Είναι η κατάρρευση κάθε στοιχείου πολιτισμού στη δημοκρατία μας.

    Στην πατρίδα μας, Έλληνες πολίτες που επιλέχθηκαν μόνο και μόνο επειδή ήταν Εβραίοι συνελήφθησαν, φορτώθηκαν σε τρένα, μεταφέρθηκαν σε εκείνα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, που σήμερα έχουν γίνει το σύμβολο της ανθρώπινης θηριωδίας.

  20. Ο/Η imago λέει:

    Σύμβολο της ανθρώπινης θυριωδίας έιναι τα συρματοπλέμγματα με τα οποία οι κομμουνιστές μαντάλωσαν 1 δισεκατομμύριο ανθρώπους στις χώρες που είχανε καταλάβει ανεξαιρέτως δικτατορικά.
    Σύμβολο ανθρώπινης θυριωδίας είναι επίσης τα 20 εκατομμύρια που άφησε ο Λένιν να πεθάνουνε της πείνας για να επιβάλλει το καθεστώς του.
    Σύμβολα επίσης ανθρώπινης θυριωδίας είναι πολλά αποσπάσματα της Παλαιάς Διαθήκης στα οποία μπορεί κανείς να διαβάσει πώς φαντάζονται οι Εβραίοι την ειρηνική συμβίωση με αλλόπιστους.

  21. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Όχι μόνο σύμβολα της ανθρώπινης θηριωδίας, αλλά κτήνη είναι όσοι ναζιστές, κομμουνιστές, κλπ. εξόντωσαν συνανθρώπους τους, επειδή δεν τους άρεσαν οι ιδέες τους, το χρώμα τους, η μορφή τους, οι σεξουαλικές επιλογές τους, με άλλα λόγια επειδή διαφωνούσαν με τη φύση που δεν τους έκανε ίδιους με αυτούς.
    Στην ίδια κατηγορία περιλαμβάνονται και όσοι σήμερα υποστηρίζουν αυτά τα κτήνη και τις θεωρίες τους.
    Και σας ερωτώ: Γιατί οφείλω εγώ να τους σεβαστώ και να μην τους κράζω με κάθε τρόπο, τη στιγμή που αυτοί δεν σέβονται την ίδια την ανθρώπινη υπόσταση;
    Αντίθετα, αυτό θεωρώ υποχρέωσή μου να κάνω! Τι συζήτηση μπορείς να κάνεις μαζί τους;

  22. Ο/Η φουστανΕΛΛΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣmos λέει:

    Είναι κατανοητό πως μερικές συζητήσεις από την ίδια την ιστορική, συναισθηματική, ενδεχομένως και προσωπική φόρτιση των θεμάτων τους ανεβάζουν τους τόνους.
    Θα παρακαλούσαμε όμως να γίνει κατανοητό πως η διατήρηση του μέχρι τώρα υψηλού επιπέδου των λεκτικών αντεγκλήσεων του site βοηθά όλους όσοι το επισκεπτόμαστε στο να έχουμε έναν πολιτισμένο χώρο αντάλλαγής απόψεων.

  23. Ο/Η imago λέει:

    Βασιζόμενος στο ΨΕΜΜΑ ότι δήθεν υποστηρίζω κομμουνιστές και ναζί εφαρμόζετε την τακτική την οποία ο ίδιος κατακρίνεται (και πολύ σωστά) .
    Γιατί είναι κατά την άποψή μου άκρως φασιστικό και κουμμουνιστικό να κατηγορείς κάποιον για τις επιδόσεις του στην ορθογραφία μόνο και μόνο επειδή δηλώνει εθνικιστής!

  24. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Ως Εθνικιστής θα έπρεπε να ξέρατε ότι η γλώσσα αποτελεί σπουδαιότατο στοιχείο του Έθνους, ίσως το σημαντικότερο.
    Εκείνος λοιπόν που την αγνοεί μπορεί να μιλάει για Κόκκινες Μηλιές κλπ.;
    Όσο για την ταύτιση σας με Κομμουνιστές κι Ναζί η Ιστορία είναι εκείνη που τους έχει ταυτίσει με τους Εθνικιστές -μέσα από τις πράξεις τους εννοείται- κι όχι εγώ!
    Θέλετε να πείτε πως εσείς είστε η εξαίρεση;
    Εντάξει τον Κομμουνισμό τον καταδικάζετε, καταδικάζετε και τον Ναζισμό; Να μας το πείτε!

  25. Ο/Η imago λέει:

    Δεν θα απολογηθώ σε κανέναν που λέει:

    «η ιστορία είναι εκείνη που έχει ταυτίσει τον εθνικισμό με τους Ναζί»

    Γιατί είναι σαν να ισχυρίζομαι ότι:

    «η ιστορία είναι εκείνη που έχει ταυτίσει τον κομμουνισμό με την κοινωνική ευαισθησία και τα δίκαια των φτωχών»

    Είμαι Εθνικιστής και όχι Εθνικοσοσιαλιστής. Νομίζω ότι για να αντιληφθεί κανείς την διαφορά δεν χρειάζεται γνώσεις της ορθογραφίας!

    Υ.Γ. η δε παρατήρηση περί ταύτισης Εθνικισμού και Εθνικοσοσιαλισμού αποτελεί μάλλον βαρύτατη προσβολή σε άτομα όπως τον συν/χη von Stauffenberg που θυσίασε την ζωή του στον αγώνα κατά του Εθνικοσοσιαλισμού την ώρα που κάποιοι «επαναστάτες» και σοσιαλιστές σαν τον Willy Brand παραθέριζαν στο εξωτερικό. Όχι από τα λόγια, αλλά από τις πράξεις φαίνονται αυτή που πραγματικά αγαπάνε την πατρίδα!

  26. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Δεν είστε Εθνικοσοσιαλιστής, αλλά τα ναζιστικά, σε αντίθεση με την ορθογραφία, τα ξέρετε σε βάθος, από ό,τι φαίνεται.
    Όταν είστε, όπως λέτε Εθνικιστής, τι εννοείτε; Ότι είστε ας πούμε κάτι σαν τον Μιλόσεβιτς;

  27. Ο/Η imago λέει:

    Ο εθνικισμός, ασχέτως με τί έχουνε κατορθώσει να σας περάσουνε ως «προοδευτική» άποψη, ΔΕΝ είναι ιδεολογία, εκτός εάν γνωρίζετε κανένα βιβλίο που περιγράφει την ιδεολογία του εθνικισμού.
    Ο εθνικισμός είναι συναίσθημα, αντίδραση σε μια (υπαρκτή ή φανταστική σε μέγεθος) έξωθεν απειλή εναντίον της πατρίδας. Ως συναίσθημα μπορεί να εκφράζει πολλούς ανθρώπους. Συνεπώς δεν υπάρχει εθνικιστής με την έννοια ενός πολιτικά σκεπτόμενου ατόμου, υπάρχει μόνο εθνικιστική αντίδραση.
    Εάν συζητήσετε με κάποιον τούρκο που εκφράζετε με μετριοπάθεια για την Ελλάδα, τότε ασφαλώς θα αντιδράσετε και εσείς με την ίδια μετριοπάθεια. Εάν τον ακούσετε να βρίζει την Ελλάδα, τότε θα αντιδράσετε και εσείς εθνικιστικά.
    Την εποχή της γέννεσης των εθνικών κρατών, όπου η δημιουργία των ήταν πολλάκις ζήτημα της έκβαση πολεμικών αναμετρήσεων, ήτανε φυσικό να εξαπλωθεί ο εθνικισμός γιατί μόνο αυτός μπορούσε να εκφράσει συναισθηματικά τις έντονες ανησυχίες που υπήρχανε.
    Επομένως ο εθνικισμός και η εθνικιστική αντίδραση δεν μπορούνε να χαρακτηριστούνε με διαβαθμίσης της λογικής, ούτε της αρετής, όπως βέβαια δεν μπορεί ούτε η αγάπη (επίσης συναισθήματα) να μετρηθεί ως «λογική» ή «σωστή».

  28. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Μέχρι εκεί καλά τα λέτε. Πάμε όμως και παρακάτω;
    1. Ως Εθνικισμό εννοείτε τη φιλοπατρία;
    2. Εντάξει κατά «την εποχή της γέννεσης των εθνικών κρατών, όπου η δημιουργία των ήταν πολλάκις ζήτημα της έκβασης πολεμικών αναμετρήσεων», κάτω από τις σημερινές συνθήκες πώς εκφράζεται ο Εθνικισμός;

  29. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Ψιτ! Τι εθνικιστής και τρίχες ρε Γα(νυ)μίδη. Αυτός μου φέρνει σαν ανέραστη κνίτισσα! Πολύ στο φούξια μπερδεύει την κατάσταση…

  30. Ο/Η imago λέει:

    Ο εθνικισμός σήμερα εκφράζεται όπως και παλιά. Τροφοδοτήται από εκείνους των άλλων γειτόνων.
    Μας προκαλούν και τους προκαλούμε.
    Άλλο εθνικισμός και άλλο φιλοπατρία.
    Η απάντησή σας ότι εάν γνωρίζατε ότι ήμουν αλβανός εθνικιστής θα μου απαντούσατε ως Έλληνας είναι χαρακτηριστική εθνικιστική, κατά την άποψή μου, γιατί είναι από την φύση της μια αντίδραση στις βλέψεις των γειτόνων στην Τσαμουριά.
    Η φιλοπατρία αντίθετα είναι ηθική αρετή και δεν μετριέται σε λόγια αλλά σε πράξεις. Για αυτό και το ομηρικό ρητό:
    «Εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί πάτρις»
    που αναφέρεται στην φιλοπατρία η οποία είναι αρετή και όχι συναίσθημα.

  31. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Μα είναι δεδομένο για όλους τους Έλληνες, ότι δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν εδαφικές διεκδικήσεις στους γείτονες. Και πότε επέτρεψαν;
    Βλέπετε τι γίνεται μόνο και μόνο για το όνομα των Σκοπίων, που για την ώρα τουλάχιστον δεν εμπεριέχει και διεκδικήσεις εδαφών.
    Γιατί πρέπει κάποιος να είναι Εθνικιστής για να αγαπά, αλλά και για να είναι διατεθειμένος να υπερασπισθεί την πατρίδα του;
    Μήπως αυτό για τους Έλληνες μεν είναι δεδομένο, ενώ πχ για τους Ελβετούς ή τους Σουηδούς ή και τους Γάλλους προυποθέτει την ιδιότητα και τα πιστεύω του Εθνικιστή;

  32. Ο/Η imago λέει:

    Η λέξη «να επιτρέψουν εδαφικές διεκδικήσεις» παραπέμπει σε πράξη, άρα έχει σχέση με την αρετή και την ηθική, οπώτε μιλάμε για φιλοπατρία.
    Ο εθνικισμός είναι συναίσθημα. Μια αντίδραση. Απέναντι στις προκλήσεις ο ένας μπορεί να αντιδράσει με φανατισμό και ο άλλος με νυφαλιώτητα.

  33. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    Σαν να λέμε δηλαδή ότι απέναντι στις προκλήσεις ο Εθνικιστής αντιδρά με φανατισμό.

  34. Ο/Η Ηοmo-IΔΕΑΤΗΣ λέει:

    Ο πληθυντικός αριθμός

    Ο έρωτας ,
    όνομα ουσιαστικόν ,
    πολύ ουσιαστικόν ,
    ενικού αριθμού ,
    γένους ούτε θηλυκού ούτε αρσενικού ,
    γένους ανυπεράσπιστου .
    Πληθυντικός αριθμός
    οι ανυπεράσπιστοι έρωτες .

    Ο φόβος ,
    όνομα ουσιαστικόν ,
    στην αρχή ενικός αριθμός
    και μετά πληθυντικός :
    οι φόβοι .
    Οι φόβοι
    για όλα από δω και πέρα .

    Η μνήμη ,
    κύριο όνομα των θλίψεων ,
    ενικού αριθμού ,
    μόνο ενικού αριθμού
    και άκλιτη .
    Η μνήμη, η μνήμη, η μνήμη .

    Η νύχτα ,
    όνομα ουσιαστικόν ,
    γένους θηλυκού ,
    ενικός αριθμός .
    Πληθυντικός αριθμός
    οι νύχτες .
    Οι νύχτες από δω και πέρα.

    Κική Δημουλά

  35. Ο/Η Ηοmo-IΔΕΑΤΗΣ λέει:

    Ο εχθρός των gays είναι τελικά ο κρυφός gay o γεμάτος ενοχές που έρχεται αντιμέτωπος με την ίδια του τη φύση του και καταλήγει να «εξιλεώνεται» διώκοντας τους ομοίους του αλλά και γενικά ο αποτυχημένος ερωτικά ή εντελώς ανέραστος άνθρωπος που κάπου πρέπει να ξεσπάσει τα συναισθήματα που προκαλεί η ερωτική αποτυχία και κάποιον πρέπει να υποτιμήσει για να φαίνεται ανεβασμένος ο ίδιος. Αυτές οι ψυχοπαθολογικές περιπτώσεις συνήθως καλύπτονται πίσω από μάσκες Εκλεκτών της Ιστορίας με δήθεν ιστορική αποστολή να εξολοθρεύσουν κάθε άλλη φυλή, εκτός από τη δική τους.
    Είναι οι λεγόμενοι Εθνικιστές.

    Για την ιστορία, ο πρώτος παγκοσμίως ομοφυλόφιλος ηγέτης που καταδίωξε με λύσσα τους ομοίους του ήταν ο Κώνστας, γιος του «Μέγα» Κωνσταντίνου που όρισε και την ποινή του θανάτου για τους ένοχους…ομοφυλοφιλίας.

    Μέχρι σήμερα αυτός ο παραλογισμός συνεχίζεται κι όχι μόνο από ηγέτες αλλά και στην καθημερινότητα από διάφορους ενοχικούς που αν συνδυάζουν μαζί και γελοιότητα θα τους δεις να δηλώνουν ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ.

    Ο κορυφαίος της Ιστορίας Εθνικιστής, ο υπέρμαχος της Άρίας Φυλής ήταν το Χίτλερ.
    Το 1907 ο Xίτλερ ζούσε στη Βιέννη και μοιραζόταν ένα μικρό δωμάτιο με τον «κολλητό» του τότε August Kubizek. (Ηταν η περίοδος που η Vienna’s art academy απέρριψε δύο φορές τον Χίτλερ, ειρωνεία, θα είχε γίνει ζωγράφος και θα ήταν διαφορετική η ιστορία).
    Αναφορές από τα αρχεία της αστυνομίας παρουσιάζουν περιστατικά όπου ο νεαρός Χίτλερ ερωτοτροπούσε με νέους, ακόμα και με άστεγους, που μάζευε έναντι χρηματικού ποσού.(Joseph 22 χρονών : πέρασα όλη τη νύχτα μαζί του, Μichael 18 χρονών : Ήμουν άνεργος για μήνες και οι γονείς μου ήταν μονίμως πεινασμένοι, έτσι λοιπόν μου το πρότεινε και τον ακολούθησα σπίτι του, Franz : με ρώτησε αν ήθελα να μείνω μαζί του).

    Το 1915 ο Χίτλερ που υπηρετούσε στη Γαλλία εμφανίζεται ως εραστής του Ernst Schmidt. Η σχέση τους κράτησε 5 χρόνια.

    Μάλιστα ο Hans Mend χαρακτηρίζει τον Schmidt ως αρσενική πόρνη του Χίτλερ και περιγράφει ως αυτόπτης μάρτυρας ένα περιστατικό που τους πιάσαν επι τω «έργω» όταν ένα βράδυ που κοιμήθηκαν σε μια ζυθοποιία όπου ακούγοντας τριξίματα στο κρεβάτι κάποιος τελικά αναψε το φως και αναφώνησε «κοιτάχτε αυτούς τους δυο πούστηδες».

    Ο Ernst Roehm συνιδρυτής του ναζιστικού κινήματος και ανοικτά ομοφυλόφιλος ήταν αρχηγός των SA ή κοινά ονομαζόμενων brownshirts μια παραστρατιωτική οργάνωση με χρέη προσωπικής φρουράς του ναζιστικού κινήματος φτιαγμένη απο gay αντρες, η οποία ήταν τόσο βίαιη όσο κι ο αρχηγός της που φημολογείται οτι κι ο ίδιος ο Χίτλερ τον φοβόταν.

    Ο Ernst Roehm ήταν ο άνθρωπος που εκμεταλλεύτηκε ο Χίτλερ για να γνωρίσει σημαντικά πρόσωπα της εποχής για να ανέλθει στην εξουσία και τελικά το 1934 στην ονομαζόμενη «νύχτα των μεγάλων μαχαιριών»τον δολοφόνησε μαζί με άλλους 150 υποστηρικτές του γιατι σχεδίαζε επανάσταση κάτι που ο Χίτλερ το θεωρησε απειλή. Αναφέρεται επίσης οτι εκβίασε τον Χίτλερ οτι θα αποκαλύπτε την πραγματική ερωτική ζωή του.

    Ο Julius Schreck παλιό μέλος του ναζιστικού κινήματος και κατόπιν προσωπικός σωφερ του Χιτλερ.

    Λέγεται οτι ήταν αυτός που τον ώθησε να διατάξει τη δολοφονία του Ernst Roehm. Μαρτυρίες πάρα πολλών θέλουν τον Julius Schreck επίσης να διατηρεί και ερωτική σχέση με τον Χίτλερ.

    Ο Rudolf Hess αναπληρωτής του Αδόλφου Χίτλερ στην Ηγεσία του ναζισμού και μέλος του υπουργικού συμβουλίου ήταν από τους πρωτοπόρους στον Αγώνα για την επικράτηση του Εθνικοσοσιαλισμού και γνωστός στο κόμμα ως …..Black Emma.

    Η σχέση του Χιτλερ με την Eva Braun ήταν πλατωνική, ο Hans Mend αναφέρει οτι δεν κοιτούσε ποτέ γυναίκες, και τελικά ο γάμος του μαζί της λίγο πριν πεθάνει ήταν ένα συνηθισμένο ευφυές ψέμα που το έκανε ελπίζοντας να πάρει μαζί στον τάφο τη μυστική σεξουαλική ζωή του.

  36. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Ρε imago, πώς μας την βγαίνει έτσι ο Homo-ΙΔΕΑΤΗΣ;

  37. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΡΑΒΙΑΣ λέει:

    Mε το post αυτό θέλησα να επισημάνω ότι η εθνική υπερηφάνεια του έλληνα θα πρέπει να έχει να κάνει με το επίπεδο της κοινωνικής και πολιτικής ζωής σήμερα στη χώρα μας και όχι με με εθνικιστικής φύσεως διεκδικήσεις από τους γειτόνους.
    Διαφορετικά είμαστε σαν εκείνες τις αφρικάνικες φυλές που δεν τους νοιάζει ότι ζουν μέσα στην αθλιότητα, αλλά το πώς θα σφάξουν όσο το δυνατόν περισσότερους από τα μέλη της φυλής του διπλανού χωριού.
    Εσκεμμένες παρεμβάσεις οδήγησαν στο να συζητάμε -και όχι πάντα στους σωστούς τόνους- για τον Εθνικισμό στο διάβα της Ιστορίας. Δεν νομίζω πως αφορά το θέμα αυτό πολλούς.
    Άλλωστε ο Εθνικισμός στη χώρα μας ήταν πάντα καταδικασμένος, περιφρονημένος και αφορούσε άτομα underground.
    Σε εμάς υπάρχει η φιλοπατρία και η συσπείρωση όλων στις περιπτώσεις απειλής της εδαφικής μας ακεραιότητας. Αλλά μέχρι εκεί. Όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο πολιτισμένο κράτος.

  38. Ο/Η ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΞΑΝΘΙΔΗΣ λέει:

    Να ξεκαθαρίσουμε κάτι; Άλλο πατριωτισμός (εθνισμός) και άλλο εθνικισμός. Άλλο πατριώτης (εθνιστής) και άλλο εθνικιστής.
    Το «εθνικιστής» για έναν πατριώτη αποτελεί ύβρι και είναι άξιον απορίας, πώς μερικοί οι οποίοι αυτοθαυμάζονται για τα ελληνικά τους και τις πολιτικές τους γνώσεις το έχουν καμάρι να είναι… εθνικιστές! Εκτός και αν πρόκειται για προϊόν ιδεολογικής κατάντιας.
    Κύριε Καραβία, επειδή τα λέτε πολύ σωστά κινδυνεύετε να… παρεξηγηθείτε!

  39. Ο/Η Ελένη Γιατρά λέει:

    Η τακτική του imago μέσα εδώ μου θυμίζει τα παλιά, που νεαροί τότε και αριστεροί, ενταγμένοι σε κόμματα, παίρναμε εντολή να μπούμε σε διάφορες ομάδες με πολλούς και ποικίλους τρόπους και φέρνοντας συνέχεια την κουβέντα στις θέσεις του κόμματος να κάνουμε «ζυμώσεις» και «στρατολογήσεις».
    Μα μου φαίνεται imago πως μέσα εδώ, για κακή σου τύχη, έπεσες σε παλιές καραβάνες…

  40. Ο/Η Π. Μαρίνος. λέει:

    Εγώ όμως θέλω να μείνει. Μου αρέσει το γοβάκι του, αλλά και η τσαχπινιά του. Έτσι μωρέ! Για τη φανέλλα του στρατιώτου και την κιλότα του εθνικιστή! Άμα πιά!

  41. Ο/Η Μωρίς Λαμπρόζος λέει:

    @Π.ΜΑΡΙΝΟΣ:Γενικώς δεν θα με βρείτε σύμφωνο με τους προπηλακισμούς που υιοθετείτε. Αν και σε περιπτώσεις, όπως του εν λόγω, σεβασμός δεν απαιτείται.
    Δεν θα σας ακολουθήσω, αλλά θα παρεμβαίνω δίπλα σας. ΄Ηδη το έχω κάνει.
    Η οικογένειά μου έχει υποφέρει τα πάνδεινα από τους ομοίους του, ώστε να δικαιούμαι να παραμένω απαθής όταν εντοπίζω ότι το αυγό του φιδιού προσπαθεί να εκκολαφθεί ξανά.

  42. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    Για να δώσουμε και μία δόση αισιοδοξίας στην συζήτηση, αξίζει να αναφέρουμε ότι η ακροδεξιά (ή εθνικιστικός ή όπως αλλιώς ονομάζεται ο χώρος) στην Ελλάδα είναι τόσο κατακερματισμένη και διχασμένη που θα κατά πάσα πιθανότητα θα παραμείνει ακίνδυνη για πολύ καιρό ακόμα.

    Με την έλευση του ΛΑΟΣ δε, εξουδετερώθηκε (θα έλεγα και ευνουχίστηκε) σε μεγάλο βαθμό αφού το Λ.Α.Ο.Σ. έβαλε μεγάλη δόση λαϊκισμού στον χώρο αφαιρώντας πολλά από ‘τα κεντριά’.

    Σε σχέση με άλλες χώρες (Βέλγιο, Ελβετία, Γαλλία, Αυστρία) η Ελληνική ακροδεξιά (ακόμα και η εθνική δεξιά) είναι σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά.

    Δυστυχώς το φαινόμενο δεν πρόκειται να εξαλειφθεί, αφού κανείς δεν μπορεί να ελέγξει (και δεν θα πρέπει να μπορεί) να ελέγξει το τι θα σκεφτεί και το τι θα κάνει ο καθένας.
    Αλλά έχει σίγουρα περιθωριοποιηθεί όσο περισσότερο γίνεται.

  43. Ο/Η Μιχάλης Μούτσιος λέει:

    Tι κάθεστε και ασχολείσθε με τα καθάρματα τους εθνικιστές;

  44. Ο/Η imago λέει:

    κ. Λαμπρόζο ευχαριστώ πολύ για την παρατήρηση:

    «Αν και σε περιπτώσεις, όπως του εν λόγω, σεβασμός δεν απαιτείται.»

    Δεν γνωρίζω εγώ προσωπικά τί σας έκαμα και με αντιμετωπίζεται με αυτό το ύφος που παραπέμπει σε άλλες εποχές και ειδικά σε εκείνες τις οποίες απεύχεσται δήθεν όλοι σας…

  45. Ο/Η Μωρίς Λαμπρόζος λέει:

    Δεν μου κάνατε εσείς προσωπικά κάτι. Όμως το οικογενειακό ιστορικό μου είναι αρκετά βεβαρυμένο ώστε να μπορώ να σέβομαι ανθρώπους που έχουν τις απόψεις σας. Αντιθέτως,θα βρίσκομαι πάντα μπροστά τους.
    Λυπάμαι που το λέω εδώ,γιατί από τελευταίο σχόλιό σας κατάλαβα πως είστε μικρής ηλικίας. Τουλάχιστον σε σχέση με εμένα. Υποθέτω πως μέσα από την ιδεολογία που λέτε πως υιοθετήσατε επιδιώκετε να λύσετε προσωπικά σας ψυχολογικά προβλήματα. Πιστέψτε με, είναι πολύ λάθος τρόπος. Και ελάχιστη σχέση έχει με την Ελλάδα και τους έλληνες.

  46. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    @ Μωρίς Λαμπρόζο:
    Γιατί ασχολείσαι μαζί του. Αφού το άτομο έχει πρόβλημα και το… φωνάζει! Δεν καταλάβατε ότι ο imago είναι εθνικιστής με τουπέ ανέραστης κνίτισσας;

  47. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    @ Μωρίς Λαμπρόζος 2:
    Μην αναφέρετε ότι η οικογένειά σας έχει δεινοπαθήσει από τέτοια εθνικιστικά καθάρματα, γιατί ολόκληρη η Ελλάδα, ολόκληρος ο ελληνικός λαός έχει δεινοπαθήσει. Πιστεύω να έγινα πλήρως αντιληπτός.

  48. Ο/Η imago λέει:

    κ. Λαμπρόζο ποιά ιδεολογία «λέω ότι υιοθέτησα»?

  49. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    @Π.Μαρίνο: Η αλήθεια είναι πως παραφέρεστε. Αν όμως καταφέρετε να εγγράψετε τον imago μέλος μας, συγχωρεμένος!

  50. Ο/Η Νίκος Χαραλάμπους λέει:

    M.Μούτσιος Tι κάθεστε και ασχολείσθε με τα καθάρματα τους εθνικιστές;

    Προσπερνώ την υβριστική έκφραση που δεν με αντιπροσωπεύει και δεν την προσυπογράφω, αλλά η ερώτηση μου δίνει την αφορμή να θίξω ένα πολύ ευαίσθητο θέμα στην πολιτική ζωή του τόπου.

    Όταν δεν απαντάμε με επιχειρήματα, όταν ‘δεν πέφτουμε στο επίπεδο’ κάποιων, όταν ‘προσπερνάμε γιατί δεν αξίζει να χάνουμε χρόνο’, τότε ο λόγος αυτών των κάποιων μένει χωρίς αντίλογο, και σιγά σιγά οι ιδέες περνάνε.

    Ας κοιτάξουμε ολόγυρα μας στην Ελληνική κοινωνία σήμερα: Απόψεις όπως η ξενοφοβία, η δαιμονοποίηση της επιχειρηματικότητας και του πλουτισμού (του νόμιμου), η καχυποψία και η συνωμοσιολογία, ακόμα και η φοβία απέναντι στην τεχνολογική πρόοδο εκπέμπονται σταθερά και καθαρά από την Αριστερά και την Δεξιά και επειδή δεν έχει υπάρξει ένας ουσιαστικός αντίλογος, έχουν περάσει σαν γενικότερες απόψεις.
    Πρέπει να ασχολούμαστε και με τους εθνικιστές και με τους εθνικοσοσιαλιστές και με του κομμουνιστές γιατί αν δεν ασχοληθούμε αν δεν αναδείξουμε την γύμνια των επιχειρημάτων τους, τότε θα τους αφήνουμε το πεδίο ελεύθερο να δράσουν όπως αυτοί θέλουν.

    Δεν γνωρίζω τον κ. imago, ούτε τον κ. Κωτούλα, δεν έχω καμία διάθεση να τους χαρακτηρίσω ή να τους βρίσω.
    Αλλά κάθε φορά που θα εκφράζουν τον ξενοφοβικό και οπισθοδρομικό τους λόγο, θα προβάλω τα δικά μου (και πιστεύω και άλλων) επιχειρήματα. Διότι πρέπει να υπάρχει αντίλογος σε αυτούς που προσπαθούν να τελματώσουν τον πολιτικό λόγο και μαζί του και την Ελλάδα.

  51. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ κ. Λαμπρόζο: Σέβομαι τους Εβραίους αλλά σα να και μου φαίνεται πως ξεχνάτε τους Παλαιστινιούς; Ή μπας και κάνω λάθος; Είναι και πιο πρόσφατη η τραγωδία τους. Όχι πως έχουν κι όλα τα δίκια… Ξηγημένη.
    @ κ. Π. Μαρίνο: είμαι μαζί σας. Γόβα στιλέτο.
    @ κ. Χαραλάμπους: Ώρα που βρήκατε να μπήτε στη συζήτηση! Δεν είναι εκτροχιασμός να ζητάμε την βόρειο Ήπειρο, τα Σκόπια, την Κων/πολη και άλλα κράτη που είναι γύρω-γύρω στο χάρτη της Μεσογείου…. (Για την κάτω Ιταλία δεν ακούω να γίνεται λόγος και μου κακοφαίνεται.)

  52. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ Λαϊκός και τα κτλ.: Είστε σίγουροι πως δράτε υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων; Μαζευτήτε και τους βλάπτετε. Οι σοβαροί άνθρωποι της κίνησης δεν χρειάζονται την υποστήριξή σας. Μα το θεό. Και δεν εννοώ τον κ. Καρατζαφέρη… Τα συντροφάκια μας βλάπτουν περισσότερο από τα μη συντροφάκια.

  53. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Κυρία Διονυσία γιατί δεν χαλαρώνετε. Δεν βλέπετε τα κορίτσια του νεοναζιστικού κινήματος «αδελφών» πόσο ψύχραιμα συμπεριφέρονται; Παραπάνω μου λέτε «Είμαι μαζί σας. Γόβα στιλέτο!». Τι εννοείται δηλαδή, ότι κι εσείς είσαστε από τις «άλλες» και καταπιεσμένη; Εκτός βέβαια εάν απλά επικροτείτε τους αήθεις χαρακτηρισμούς που κάνω. Φιλάκι στο μέτωπο!
    Σχετικά με τον κ. Λαμπρόζο δεν φταίει ο άνθρωπος για τα εγκλήματα των Ισραηλινών κατά των Παλαιστινίων. Ο κ. Λαμπρόζο είναι Ισραηλίτης και όχι Ισραηλινός! Και άσχετα με το τι λένε μερικοί ακροδεξιοί «μογγόλοι, οι Ισραηλίτες με τους Ισραηλινούς δεν είναι το ίδιο. Άλλο το θρήσκευμα (Ισραηλίτης) και άλλο η εθνικότητα (Ισραηλινός). Εκτός και αν κάνω λάθος. Μπεθ σαλόμ!

  54. Ο/Η Λαϊκός Ορθόδοξος Σύνδεσμος Νεοναζί Ομοφυλόφιλων λέει:

    Κυρά Περικλέους μας, ένα δεν μπορούμε να καταλάβουμε και πάμε να σκάσουμε:
    Το πρόβλημά σας με τους gay είναι πρόβλημα ηθικής ή styling («γόβα στιλέτο», «κασκόλ στον καναπέ», «ρουζ στα ξυρισμένα κόντρα μαγουλάκια»);
    Πάντως, έτσι τσαούσω που σας κόβουμε, ευχαρίστως θα σας κάναμε μέλος μας, για να μη σας πούμε και αρχηγό, μπας να βάλετε μια τάξη εδωμέσα, μιας και δεν ξέρουμε να υποστηρίξουμε τα συντρόφια μας!

    Χάιλ Π.Μαρίνο, όλα καλά;

  55. Ο/Η Γα(νυ)μίδης λέει:

    @Περικλέους. Μη βάζετε σας παρακαλώ ιδέες στον imago. Για μια Κόκκινη Μηλιά είπε ο χριστιανός κι εσείς του λέτε από πάνω για τη Βόρειο Ήπειρο, τα Σκόπια, την Κων/πολη και άλλα κράτη που είναι γύρω-γύρω στο χάρτη της Μεσογείου και… την κάτω Ιταλία!
    Αν είναι να τον πάρετε αγκαζέ και να πάτε τα δυό σας να πολεμήσετε.
    Εγώ, ούτε τη στολή και το Μ1 ξέρω πού τα έχω βάλει στο πατάρι, ούτε την κουραμάνα την αντέχω, λόγω που έχω οισοφαγίτιδα.

  56. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @Π. Μαρίνο: Μιλάτε κι άλλες ξένες γλώσσες; Έρχεστε από μέσα. Έτσι δείχνετε. Δεν μας γράφετε και κανένα αρθρο. Με το λεξικό. Ωραίες οι ξένες γλώσσες. Κι όταν είναι μέσα στην ελληνική μας ακόμα καλλίτερες. Να μη χαθεί κι ο πλούτος της φυλής -τον άλλο τον έκλεψαν τα λαμόγια οι πολιτικοί μας, κι όλοι μαζί. Σχετικά με το λεξικό: Το ίδιο θα παρακαλούσα και κανέναν πιτσιρικά. Αν κατά τύχη μπεί στο site. Τους ακούω να μιλούν μεταξύ τους και τσιμπιέμαι: Πού ξημέρωσα πάλι;;

  57. Ο/Η Π. Μαρίνος λέει:

    Ε, όχι και «χάιλ» καλέ κυρά του ΛΟΣΝΟ. Είπαμε να σου δώσουμε θάρρος, όχι όμως να γίνουμε και «ευτυχισμένες»! Διονυσία, έχουν άγριους σκοπούς οι νεοναζίστριες τζίνες! Μην βγάζεις τον φερετζέ. Πρόσεχε!

  58. Ο/Η matrix1 λέει:

    Κυρία Περικλέους, ένα ξέρω, ότι το να αρχίσει κάποιος να μην καταλαβαίνει τους νέους, σημαίνει πως αρχίζει να γερνάει επικίνδυνα.

  59. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @matrix: γριά είμαι και δεν πέρνει άλλο!

  60. Ο/Η matrix1 λέει:

    @ Περικλέους Διονυσία: Ε, τότε τι την ψάχνεις; Νεολαία ήσουν κι εσύ κάποτε.

  61. Ο/Η Περικλεους Διονυσια λέει:

    @ matrix: Κι επειδή τώρα είμαι χούφταλο πρέπει να καθίσω σε μια γωνιά και να περιμένω να πεθάνω; Λίγος σεβασμός στην προγιαγιά σου δεν βλάπτει. Μπορεί, ο σεβασμός εννοώ, και να σου εξαλείψει την ακμή. Πού ξέρεις; (ή ξέρεις;)

  62. Ο/Η matrix1 λέει:

    @Περικλέους Διονυσία: Ο σεβασμός είναι δεδομένος. Κουβέντα κάνουμε! Ούτε κανείς είπε πως θα πεθάνετε. Έτσι που σας βλέπω έχετε να θάψετε πολύ κόσμο ακόμη. Λέω αφού γράφετε πως είσατε τόσο μεγάλη, ε, να μην έχετε και κανένα κενό στο πώς μιλάνε οι νέοι; Λογικόν!
    Βουρ προγιαγιά- ρέιβερ και εγώ μαζί σου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *