Άλλο τα κίνητρα κι άλλο τα γεγονότα στο Βατοπαίδι

Σε μεγάλο άρθρο -οιωνεί συνέντευξη- του Χρήστου Μιχαηλίδη στη χθεσινή “Ελευθεροτυπία” ο Ηγούμενος Εφραίμ ισχυρίζεται πως όλο το θέμα του Βατοπαιδίου ανακινήθηκε από καναλάρχη και εναντίον του Θ. Ρουσόπουλου, επειδή ο τελευταίος δεν εμπόδισε εισαγγελικές διώξεις για ποινικά αδικήματα του πρώτου.

Αυτός έβαλε, λέει, και τον οδηγό να ομολογήσει το πού πήγαινε τον ηγούμενο και τον Αρσένιο κάθε φορά που κατέβαιναν στην Αθήνα.

Ο καλής διάθεσης απέναντι στον Ηγούμενο, πλην αντικειμενικός, όπως πάντα, δημοσιογράφος ρωτά για τα πάρε δώσε με τις Εκάλες, την περιφορά της Αγίας Ζώνης, τους Πρίγκηπες κλπ. και ο Εφραίμ απαντά πως πηγαίνει και παρέχει την πνευματική του συμπαράσταση, ομοίως, σε πλουσίους και φτωχούς.
Τι να πει κανείς; Μπορεί να έχει και δίκιο, μπορεί και να μην έχει.
Όμως τα γεγονότα ούτε κι αυτός δεν τα αμφισβήτησε. Μιλά μόνο για το ποιος φρόντισε να αποκαλυφθούν και γιατί, ενώ υποστηρίζει πως ο ίδιος έκανε ό,τι έκανε για το καλό της Μονής.

Ούτε όμως ο κ. Ρουσόπουλος θα βρισκόταν στο μάτι του κυκλώνα, ούτε ο σκοτεινός καναλάρχης θα μπορούσε να βρει βάση στα καταχθόνια και ιδιοτελή σχέδιά του, αν οι δοσοληψίες, οι επισκέψεις, τα συμβόλαια, έτσι όπως περιγράφονται, απήχαν από την αλήθεια.
Τελειώνοντας την ανάγνωση της συνέντευξης  ήλθε στο μυαλό μου το σοφό εκείνο, το οποίο, αν και αγράμματη, έλεγε η αθυρόστομη Αθηνά Τσαγκαρουσιάνου, που είχαμε στο σπίτι μας στην Ζάκυνθο, κάθε φορά που της καταλόγιζαν κάποιον εραστή: “Ξερό σκατό στον τοίχο δεν κολλάει!”.

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ -(Φωτογραφία: Από το site της Μονής Βατοπαιδίου)

6 Σχόλια

  1. Ο/Η Καππαδόκης λέει:

    Eίναι δυστυχώς πάγια αρχή του λαού μας να ασχολούμαστε με τα μικρά και να μη δίνουμε σημασία στα μεγάλα.
    Στην προκειμένη περίπτωση το μικρό είναι το κίνητρο του Κοντομηνά να “φουσκώσει” την υπόθεση.
    Το μεγάλο όμως είναι αυτό καθεαυτό το σκάνδαλο που είναι αδιαμφισβήτητο.
    Ετσι δεν αντιμετωπίζουν και τα δύο μεγάλα κόμματα τις ανομίες τους; Μόλις το ένα καταγγέλεται για κάτι, η πρώτη αντίδραση είναι,”ναι αλλά και σεις τα ίδια κάνατε”.
    Η ουσία της καταγγελίας σκοπίμως αποσιωπάται και ασχολούμαστε με την μικροπολιτική.
    Και ο Ευφραίμ που βγάζει εκατό πολιτικούς και μεσίτες από τη τσέπη του γιατί να αλλάξει τρόπο σκέψης αφου αυτό και τον ίδιο εξυπηρετεί και το πνευματικό του τέκνο υπερασπίζει;

    Οσο υπάρχει κοινό που δέχεται και πολλές φορές δυστυχώς φανατίζεται από τέτοιου είδους συζητήσεις θα προσπαθούν οι διάφοροι Ευφραίμ και όχι μόνο να μας βαφτίζουν το κρέας για ψάρι και το παιδί του ταχυδρόμου για θύμα κάποιων άλλων συμφερόντων.

    Οι άλλοι, απλώς κλαίνε τη μοίρα τους που συζούν με τους παραπάνω….

  2. Ο/Η Idom λέει:

    Αγαπητέ Διονύση!

    Παρατήρησα – ομολογώ με ανησυχία – ότι άλλαξες την ορθογραφία από “Βατοπέδι” σε “Βατοπαίδι”.
    > Γκλουπ! <
    Πώς να το ερμηνεύσω σημειολογικά;

    Αν υποψιαστώ ότι σε προσέγγισε ο Εφραίμ…
    να έρθω και εγώ!!!
    :-))

    Idom

  3. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    @ Idom: Με έψιλον το γράφει ο Πανιερώτατος; Γιατί εμείς εδώ το γράφουμε πάντα με “αι”, μιας και ο χρήστης δημοσιογράφος Παντελής Ξανθίδης από την αρχή μας έχει επισημάνει τη διαφορά και το σωστό. Άλλο όταν αναδημοσιεύουμε ανακοινώσεις άλλων. Εκεί κρατάμε την ορθογραφία του συντάκτη.

    Άσε λοιπόν τις σημειολογικές ερμηνείες και δες πώς θα προσεγγίσεις μόνος σου τον Εφραιμ, μιας και το θες τόσο πολύ.
    Όμως είσαι γιός ταχυδρόμου; Αν όχι,τότε που πας;

    Υγ. Σε ένα προηγούμενο post της χρήστριας (λέξη κι αυτή!) Danas Semitecolo γίνονται διάφορες προτάσεις για τη σωστή γραφή του Βατοπαι(ε)δίου, μερικές από τις οποίες είναι όντως σημειολογικές.
    Μπες και δες: http://www.politismospolitis.org/?p=841

  4. Ο/Η Idom λέει:

    Διονύση έχεις δίκιο. Το έβλεπα τις περισσότερες φορές με “ε” στο site σας αλλά στην πραγματικότητα επρόκειτο για άρθρα εξωτερικών συνεργατών.

    Ωστόσο, μού γεννιέται η απορία, γιατί έχετε υιοθετήσει την ορθογραφία του “αι”. Υπάρχει συγκεκριμένο άρθρο στο blog τού Π. Ξανθίδη; Δεν εντόπισα κάτι. Εννοείται ότι το ρωτάω καλοπροαίρετα και σέβομαι και την απάντηση “υιοθετούμε το “αι” για λόγους παράδοσης”.

    Σχετικά άρθρα που βρήκα πρόχειρα:
    http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15461&m=A64&aa=1
    http://tipoukeitos.blogspot.com/2008/09/blog-post_14.html
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_25/09/2008_285992

    [Πάντως κρίμα. Χάρηκα ότι μοιράζουν παραλίμνια οικοπεδάκια. (Ή οικοπαιδάκια;)
    :-) ]

    Idom

  5. Ο/Η ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ λέει:

    Aγαπητέ Ιdom,
    To ξέρω πως ρωτάς καλοπροαίρετα.
    Μετά την παραίνεση του Π. Ξανθίδη πήγαμε και βρήκαμε το επίσημο site της Μονής:
    http://www.vatopedi.org/
    και είδαμε πως το γράφουν με “αι”.
    Δεδομένου ότι πρόκειται για όνομα και ο καθένας γράφει το όνομά του όπως θέλει, είπαμε να υιοθετήσουμε αυτή τη γραφή.
    Πάντως, να είσαι σίγουρος πως τους εμπλεκόμενους το τελευταίο πράγμα που τους απασχόλησε είναι η γραφή αυτού του ονόματος. Κάτι σαν εμάς κάθονται και σκάνε με κάτι τέτοια.

  6. Ο/Η ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΑΝΕΖΗΣ λέει:

    Τόσο στο βιβλίο “Η καθημερινή ζωή στο Άγιο Όρος” του Ι.Μ.Χατζηφώτη όσο και (α)Στο περί Αγιου Όρους φωτογραφικό λεύκωμα του Τhumler που αξιολογήθηκε από την Αγιορείτικη Κοινότητα πριν εκδοθεί (β) στο βιβλίο περί Αγιορειτικης Αρχιτεκτονικής που έγραψαν δύο αρχιτέκτονες-αναστηλωτές και ένας αρχαιολόγος και (γ) στον πρόσφατο τόμο περί αγιορείτικης μαγειρικής του Επιφάνιου του Μυλοποταμινού, το Βατοπέδιο γράφεται με “έψιλον” (προφανώς μη αποδεχόμενοι οι αρχαιολόγοι και οι μοναχοί τον μύθο περί του παιδιού του Θεοδόσιου-αν δεν κάνω λάθος)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *